A doktori cím sikeres megszerzésének feltételei
A kutatási tevékenység egyén-központú támogatása
Képzésünkben a kutatómunkára nevelést helyeztük a középpontba. Célunk az, hogy felkészítsük a hallgatókat arra, hogy a nemzetközi sztenderdeknek megfelelően tudjanak egy kutatást megtervezni és végrehajtani, majd az azt bemutató tanulmányt megírni. A második év végére minden hallgatónak el kell jutnia oda, hogy egy, legalább C kategóriás nemzetközi, vagy egy, legalább B kategóriás hazai fórumon megjelentethető tanulmányt írjon meg és azt, átdolgozások után, küldje is el a harmadik év folyamán. A tanulmány az első két év során fokozatosan készül el, a következő lépésekben:
A harmadik, kutatói év feladatai közé tartozik a műhelytanulmány elkészítése, legalább egy saját cikk elküldése, az abszolutóriumi dolgozat befejezése, a kutatói fórumokon való (senior) részvétel (az első- és másodévesek által előadott anyagokat egy oktató és egy harmadéves phd hallgató véleményezi), hazai és nemzetközi konferenciákon, workshopokon való részvételek (a finanszírozáshoz hozzájárulás a doktori iskola keretéből is lehetséges, pályázat alapján), rövidebb kutatói látogatások rangos hazai/nemzetközi műhelyekben (forrás biztosítása: részben, vagy egészben a doktori iskola feladata), valamint további nyári egyetemeken való részvételek. A harmadik év kutatómunkáját segítendő, félévenként három-négy neves hazai kutatót kérünk fel tudományos műhelytalálkozók vezetésére. A műhelytalálkozók célja a tudományos kutatási tapasztalatok átadása a hallgatóknak a kutatási tervtől a forrásbevonáson keresztül a munka megszervezésének és az eredmények publikálásának tapasztalataiig, egy-egy konkrét kutatás példája kapcsán.
Az abszolutóriumi dolgozat formai követelményei:
A dolgozatot mind elektronikus úton, mind fóliával bekötött példányban (2db) kell leadni. A címlap tartalmazza a szerző és a konzulens nevét, a dolgozat címét, az évszámot. A második oldal a kutatás teljes témavázlata. A harmadik oldalon előszó szerepel, röviden le kell írni, hogy a kutatási téma melyik fejezeteit dolgozta fel, mi volt a célja, módszere és hogyan kívánja folytatni a munkát. A negyedik oldaltól kezdődik a kutatási anyag, amelyet összefoglalás zár le. Ezt követi az irodalomjegyzék és a szerző publikációs jegyzéke külön oldalon. A dolgozat utolsó oldala egy rövid szakmai életrajz a végzettség és a munkahely(ek) feltüntetésével
Az abszolutóriumi dolgozatok leadási határideje 2018. május 31.
A Kompetencia- és Tehetségfejlesztő Központ célja a PTE KTK hallgatóinak támogatása tehetségük felismerésében, kibontakoztatásában, szakmai sikereinek elérésében; ezzel hozzájárulva a hallgatóink munkaerő-piaci értékének növeléséhez és vállalati partnereink igényeinek kielégítéséhez. Segítjük a pécsiközgázosok közösségének építését, hogy minden hallgatónk megtalálja a helyét, és egyszerűen JÓL ÉREZZE MAGÁT.
A pecs.hubbub egy közösségi finanszírozási platform, melyen ötletgazdák tehetik közzé projektjeiket és így forrást gyűjthetnek szűkebb és tágabb közösségeikből, rajongóktól, szakmai szervezetektől vagy a közösségi médián elért és megérintett csoportoktól. A Pécsiközgáz Simonyi BEDC az egyetem többi karával szorosan együttműködve segítséget nyújt az ötletgenerálásban, -fejlesztésben, a crowdfunding-gal kapcsolatos ismeretek elsajátításában, a közösségi finanszírozási kampány lépéseinek kidolgozásában és menedzselésében.
A Pécsiközgáz Továbbképző Központ a Kar meglévő oktatási palettája mellé olyan képzéseket kínál, amelyekkel specializálhatják, kiegészíthetik meglévő ismereteiket az ide jelentkezők, vagy épp a piaci igényekhez igazodó új kompetenciákat szerezhetnek. Legyen az OKJ-képzés, szakirányú továbbképzés vagy vállalati tréning, lényeg a sikeresebb szereplés a munkaerőpiacon.