I. Fogyasztás Interdiszciplináris Szimpózium – Fogyasztás és közösségek előadásainak anyagai | Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar

I. Fogyasztás Interdiszciplináris Szimpózium – Fogyasztás és közösségek előadásainak anyagai


November 25.  (szerda)
 

11.00–13.00

Dékáni köszöntő (videó)

1. Bevezető előadások

Levezető elnök Törőcsik Mária

  • Valuch Tibor — Fogyasztás - társadalomtörténeti perspektíva |pdf |videó
  • Zeller Gyula — A fogyasztás makrogazdasági jelentősége |pdf |videó
  • Weiss János — A fogyasztás gazdaságfilozófiai kérdései |pdf |videó
  • Kozák Ákos — Háztartások fogyasztásszerkezetének változása | pdf |videó

Szekcióvita  (videó)

13.00-13.30

kávészünet

13.30–15.30

2. A középosztály mint elképzelt közösség

Levezető elnök Kozák Ákos

  • Róbert Péter — A (hiányzó) középosztály; lehetőségei és korlátai a fogyasztásra a mai Magyarországon | pdf |videó
  • Berger Viktor — Szociológiai fogyasztáskutatások | pdf |videó
  • Csigó Péter — A fogyasztóként elképzelt állampolgár | pdf |videó
  • Kemény Vagyim — Középosztályi kultúra a reklámok tükrében | pdf |videó

Szekcióvita  (videó)

15.30-16.00

kávészünet

16.00–18.00

3. A fogyasztók mint értelmező közösség

Levezető elnök Vörös Miklós

  • Törőcsik Mária — A fogyasztás változó értelmezése – trendhatások, piaci szintek | pdf|videó
  • Fojtik János — Fogyasztásdilemmák a marketingben | pdf |videó
  • Ságvári Bence — Online tükör által homályosan | pdf |videó
  • Guld Ádám — YouTube: sztárok, közönségek, rajongói kultúrák | pdf |videó

Szekcióvita  (videó)


November 26. (csütörtök)
 

9.00–11.00

4. Szubkultúra és stílusközösség

Levezető elnök Kemény Vagyim

  • Vörös Miklós — Szubkultúra és stílusközösség | pdf|videó
  • Hammer Ferenc — Csizmák az asztalon: Brand és osztály a szocializmusban|pdf |videó
  • Prónay Szabolcs — Fogyasztók törzsiesedése | pdf |videó
  • Hermann Veronika — Az identitás-trend: Kulturális különbségek újratermelődése szubkulturális identitásmodellekben | pdf|videó

Szekcióvita  (videó)

11.00-11.30

kávészünet

11.30–13.30

5. Individuális fogyasztás és morális közösség

Levezető elnök Törőcsik Mária

  • Radácsi László — Fogyasztás mint morális választás és értékvállalás | pdf|videó
  • Gulyás Emese — Közügyek és fogyasztás: kivonulás vagy politikai hiperaktivizmus? | pdf|videó
  • Hoyer Mária — Fogyasztási addikciók | pdf|videó
  • Deli-Gray Zsuzsa —  A 3-7 évesek és a vásárlás | pdf|videó

Szekcióvita (videó)

Záró gondolatok, összefoglalás (videó)

A szimpózium szervezőbizottságának tagjai

  • Törőcsik Mária egyetemi tanár, Pécsi Tudományegyetem
  • Kemény Vagyim szociológus
  • Kozák Ákos igazgató, GfK
  • Pavluska Valéria egyetemi docens, Pécsi Tudományegyetem
  • Vörös Miklós adjunktus, Moholy-Nagy Művészeti Egyetem

Kapcsolat

Pavluska Valéria – pavluska@ktk.pte.hu

KTK Tehetségpont

A Kompetencia- és Tehetségfejlesztő Központ célja a PTE KTK hallgatóinak támogatása tehetségük felismerésében, kibontakoztatásában, szakmai sikereinek elérésében; ezzel hozzájárulva a hallgatóink munkaerő-piaci értékének növeléséhez és vállalati partnereink igényeinek kielégítéséhez. Segítjük a pécsiközgázosok közösségének építését, hogy minden hallgatónk megtalálja a helyét, és egyszerűen JÓL ÉREZZE MAGÁT.

Tovább

pecs.hubbub

A pecs.hubbub egy közösségi finanszírozási platform, melyen ötletgazdák tehetik közzé projektjeiket és így forrást gyűjthetnek szűkebb és tágabb közösségeikből, rajongóktól, szakmai szervezetektől vagy a közösségi médián elért és megérintett csoportoktól. A Pécsiközgáz Simonyi BEDC az egyetem többi karával szorosan együttműködve segítséget nyújt az ötletgenerálásban, -fejlesztésben, a crowdfunding-gal kapcsolatos ismeretek elsajátításában, a közösségi finanszírozási kampány lépéseinek kidolgozásában és menedzselésében.

Tovább

Továbbképzés

A Pécsiközgáz Továbbképző Központ a Kar meglévő oktatási palettája mellé olyan képzéseket kínál, amelyekkel specializálhatják, kiegészíthetik meglévő ismereteiket az ide jelentkezők, vagy épp a piaci igényekhez igazodó új kompetenciákat szerezhetnek. Legyen az OKJ-képzés, szakirányú továbbképzés vagy vállalati tréning, lényeg a sikeresebb szereplés a munkaerőpiacon.

Tovább