Publikációs nívódíjat nyertek a Marketingtudományi Albizottság kutatói

2025. November 11. 14:47

A Magyar Tudományos Akadémia IX. (Gazdaság- és Jogtudományok) Osztályának Gazdálkodástudományi Bizottsága 2025-ben is meghirdette a publikációs nívódíj pályázatát, amely a hazai gazdálkodástudományi kutatások kiemelkedő eredményeit ismeri el.

A Marketingtudományi Albizottság döntése alapján idén két kiemelkedő mű részesült elismerésben:

  • „Magyar nyelvű folyóiratcikk” kategóriában: Hornyák Miklós és szerzőtársai
    A kis- és középvállalatok digitális transzformációja – az online jelenlét és a versenyképesség összefüggései (Közgazdasági Szemle, 70(5): 517–543, 2023)
    A tanulmány bemutatja a kompetencia- és intézményi versenyképességi indexet (KIVI), amely a kisvállalati versenyképesség vizsgálatának új kompozit indikátora. A módszertan átfogó képet ad a kisvállalatok külső és belső működési környezetéről, lehetőséget teremtve vállalatok és régiók összehasonlító értékelésére.

  • „Szakkönyv” kategóriában: Szűcs Krisztián és szerzőtársai
    Marketingkutatás 4.0 (Akadémiai Kiadó, 2023)
    A kötet a marketingkutatás modern, 21. századi kihívásaira reflektáló innovatív módszertani megoldásokat mutatja be, amelyek egyre hangsúlyosabbak a vállalati gyakorlatban. A mű gyakorlati útmutatóként is szolgál mindazoknak, akik az új technikák és közelítések megismerésére törekednek.

A Gazdálkodástudományi Bizottság és a Marketingtudományi Albizottság nevében szívből gratulálunk a díjazott szerzőknek a kimagasló tudományos teljesítményhez, és köszönjük elkötelezett, minőségi munkájukat!

A MTA Gazdálkodástudományi Bizottságának kitüntetettjeiről szóló részletes összefoglaló itt olvasható.
A díjazott publikációk teljes terjedelemben elérhetők az alábbi linkeken: