-
Pécsiközgáz TehetségPont Workshop Teams felületén
Dr. Balogh Gábor:
„Merre induljak? – Karrier tréning 1. rész
Összefoglalás: coachként és mentorként számos esetben találkozom azzal, hogy sok hallgató bizonytalan a jövőjét illetően, nem tudja, hogy merre induljon el, jó pályát választott-e, valóban az ő erősségeihez, képességeihez illő irányba szeretne-e továbbmenni, hol szeretne dolgozni, és ha tudja is válaszokat, egyfajta „kapunyitási pánik” jelentkezhet. A program célja, hogy tisztázza a bizonytalanságot keltő kérdéseket, és csoport-coaching módszertannal átbeszéljük a hallgatókat foglalkoztató karrierjükkel kapcsolatos felvetéseket, témákat. A program további célja, hogy önismereti tesztekkel, tanácsokkal hozzájáruljon a hallgatók életpálya-tervezéséhez, valamint önéletrajz-írási tippekkel, állásinterjú szituációkkal, AC (értékelő központ) szimulációkkal felkészítse őket a kiválasztási eljárásban való helytállásra. Az információátadása, a tippek átbeszélése, a gyakorlatokon keresztül történő készségfejlesztés növelni fogja a hallgatók önbizalmát, magabiztosságát, munkaerő-piaci tudását, karriertervezési tudatosságát és felkészültségét az elhelyezkedéssel kapcsolatban.
Célcsoport: a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar hallgatói között elsősorban az alapszakosoknak szól a program, ugyanakkor nyitott más (pl. mesterszak, PhD) képzés hallgatói számára is. Az alapszakon belül a Gazdálkodási és menedzsment alapszakos hallgatóknak kötelező tantárgy a Karriermenedzsment, ugyanakkor más szakokon (pl. Pénzügy és Számvitel vagy Kereskedelem és Marketing alapszakokon) nincs ilyen jellegű tantárgy, így sok fontos kérdés kapcsán nem kapnak válaszokat a hallgatók, tehát hiátus keletkezik. Az alapszakosokon belül elsősorban a végzős, szakmai gyakorlat előtt álló hallgatók képezik a célcsoportot, esetükben jellemző egyfajta tanácstalanság a „Merre induljak?” kérdés kapcsán.
Program megtartásának módja: ha a járványügyi helyzet megköveteli, akkor online módon a Teams felületén, ugyanakkor ha lehetővé válik a személyes oktatás, akkor is biztosítanám a hibrid formában történő oktatást, hogy akár távolról is követhessék résztvevők a foglalkozást. Rendszeresség tekintetében kétszer duplaórás alkalom lesz (összesen 4*45 perc), és két egymást követő héten zajlik az esemény, melynek keretén belül tudják fejleszteni a hallgatók a karriermenedzsment képességeiket.
Tematika:
1. Bevezetés, bemutatkozás. A résztvevők preferenciáinak felmérése: karrierrel kapcsolatos kérdések összegyűjtése. A témák strukturálása és csoport-coaching módszerrel történő átbeszélése
2. Önismeret: erősségek és fejlesztendő területek azonosítása, felmérése tesztekkel
3. Önéletrajzok elkészítése, átnézése, visszajelzések adása
4. Beszélgetés a munkaerőpiacről (keresetek, elvárások, lehetőségek). Állásinterjú és AC szimuláció. Tapasztalatok átbeszélése, konklúziók levonása és zárás.
Elvárt tanulói létszám: kb. 20 fő
Hiányzás mértéke: az órák max. 30%-a
Kellékek: prezentáció, szituációs gyakorlatok, önismereti tesztek, interaktív feladatok