Szakadékokat áthidaló kezdeményezés: Sztoriból Jeles

2019. szeptember 30. 15:25

A Karunkon működő the CoRe lab kutatása segítette a Sztoriból JELES kampány indulását.

A SINOSZ (Siketek és Nagyothallók Országos Szövetsége) az Instagram és Facebook Stories-on keresztül értelmezi újra a jelnyelv használatát, hogy a siketek, nagyothallók és a hallók jobban érthessék egymást a közösségi médiában.

Ma Magyarországon több, mint 60 000 siket és nagyothalló ember él, közülük sokan 25 évnél fiatalabbak. Beilleszkedésüket gyakran nehezíti, hogy túlnyomó többségük  jelnyelven tudja magát sikeresen kifejezni. Azzal a jelnyelvvel, aminek a kifejezéseit a hallók általában nem ismerik, így ezek a fiatalok legtöbbször a saját közösségükre támaszkodnak. Ez a jelenség pedig a siket közösség elszeparálódását eredményezi nem csak a többségi társadalomban, de a közösségi média csatornákon is.

A Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Karon működő the CoRe lab kutatói által több, mint 200 siket és nagyothalló fiatal részvételével készített kutatásból kiderült, hogy ők is a halló kortársaikhoz hasonlóan használják a közösségi média csatornákat, elsősorban kapcsolattartásra és különböző tartalmak fogyasztására. Az eredmények azonban azt is mutatják, hogy bár a képi és szöveges tartalmak megkönnyítik számukra a használatot, sok tartalom, mint a véleményvezérek hangalapú videói is, számukra nem befogadhatóak, ezért  végül itt is egy zárt csoportot alkotnak, és túlnyomórészt inkább egymással kommunikálnak.

Ezt a szakadékot hivatott a SINOSZ gondozásában létrejött, Sztoriból JELES kampány áthidalni, azzal, hogy a közösségi csatornák adottságait kreatívan kihasználva lehetőséget teremt arra, hogy a  két csoport közelebb kerülhessen egymáshoz.

Szeptember 29-én, a Siketek Világnapján debütált a feat. és a Post For Rent közös munkájával készült Sztoriból JELES kampány, melynek keretében 100 db egyedi, Facebook és Instagram Stories-ba integrálható GIF sticker kerül fel a közösségi oldalakra, melyek a legnépszerűbb online kifejezéseket írják le a jelnyelv és felirat játékos kombinációjával. Ezek a GIF stickerek a siketek, nagyothallók és hallók számára egyaránt érthetőek, valamint elérhetőek a #sztoriboljeles keresőszó használatával.

A kezdeményezés célja az, hogy egy olyan, a szokásaikhoz illeszkedő, univerzális eszközt adjunk a fiatalok kezébe, melynek segítségével jobban megérthetik egymást, és amivel a közösségi média világában hidat képezhetünk közöttük. Így lehet a Sztoriból JELES kampány mostantól egy közös nyelv a közös történetükhöz.

Mi pedig büszkék vagyunk arra, hogy egy ilyen kezdeményezést támogathattunk kutatásunkkal! Reméljük, még sok hasonlóban lesz része a Pécsiközgázos közösségnek!

Kapcsolódó Híreink

Újabb nemzetközi akkreditációs siker a KTK-n: EFMD BSIS label

A Közgazdaságtudományi Kar a tavalyi évben újabb 5 évre kiérdemelt EFMD programakkreditáció után újabb jelentős lépést..

Pécsiközgáz Bootcamp 2024

A Pécsiközgáz újra meghirdeti nyári táborát olyan gimnáziumi diákok számára, akik érdeklődnek a közgazdász képzések..

Hackathon 2024

Március 20-21. között került megrendezésre a Simonyi Hackathon ötletverseny a Fenntarthatósági Központ és a Hidrogén..

WoP week

Megrendezésre került a WoP Week (World of Practice Week) március 18-22. között, melynek keretében 20 vállalati partner..

ReSem Kutatói Szeminárium a KTK-n

Mestersége címere: A.I. A Mesterséges Intelligencia, MI, avagy divatos nevén az AI volt a fő témája a Pécsi..

PTE szimulációs Kupa - verseny felhívás 2024 tavasz

A verseny az EcoSim online szimulációját veszi alapul. A szimuláció során egy virtuális tech vállalatot kell irányítani..

Díszoklevél igénylés

A Pécsi Tudományegyetemen vagy jogelőd intézményeiben 50 éve diplomát szerzett közgazdász végzettségű egykori hallgatók..

BGE Gazdasági Szaknyelvi Vizsga

A jelentkezők középfokú egynyelvű gazdasági szakmai nyelvvizsga A szóbeli, B írásbeli és C komplex típusát választhatják..