Kereskedelem és marketing

 

Kereskedelem és marketing

Képzési információk: 

Képzési idő: 6+1 félév

A szakképzettség megnevezése az oklevélben: közgazdász kereskedelem és marketing alapképzési szakon / Economist in Commerce and Marketing

Specializáció: Közösségi média marketing specializáció, Értékesítés specializáció  

Nekem Való?

Ha érdekel, hogyan születnek a sikeres márkák, miként működik a digitális világ, hogyan alakítja a média és a reklámok világa a mindennapjainkat és hogyan lehet a fogyasztói élményt, az üzleti eredményeket vagy akár a társadalmi felelősséget marketingeszközökkel formálni, akkor a kereskedelem és marketing szak a te utad. Itt kibontakoztathatod kreativitásodat, miközben üzleti gondolkodásmódot, egyedi látásmódot és naprakész digitális tudást szerzel, amelyet a legmodernebb vállalati környezetekben is azonnal hasznosíthatsz 

Miért érdemes a Kereskedelem és marketing alapszakot választanod?

Bekapcsolódhatsz a fogyasztókutató laborunk munkájába (The CoreLab) és akár szemkamerás, vagy érzelemmérésen alapuló vizsgálatokat is végezhetsz.  

Belekóstolhatsz a reklámügynökségi munkába, a kampányok tervezésébe, a social media menedzsmentbe és az értékesítési elemzések és döntés-előkészítés rejtelmeiben is. 

Tanulhatsz a mesterséges intelligenciáról, a közösségi médiáról és tartalommarketingről, a vevőélményről, a marketingpszichológiáról, a webanalitikáról, valamint a weboldalak és applikációk tervezésének aktuális kérdéseiről is. 

A hallgatók valós vállalati projekteken, esettanulmányokon, szemináriumokon és gyakorlati foglalkozásokon keresztül sajátíthatják el a szakma fortélyait.  

A szak nagy hangsúlyt fektet a felelős, fenntartható és etikus marketingmunkára, miközben a legújabb digitális trendekkel is lépést tart. 

 

Továbbtanulási lehetőségek 

A diploma birtokában folytathatod tanulmányaidat mesterszakon nappali vagy levelező képzési rendben. Ha megszeretted a marketing világát, folytasd és fejleszd majd stratégiai gondolkodásmódod és szerezz mélyebb és átfogó ismereteket. Viszont az is járható út, ha más mesterképzésünkre jelentkezel majd, hiszen a vezetés és szervezés vagy akár a pénzügy szak is kiváló kombinációt jelent egy marketingben jártas kolléga számára amennyiben komplex tudásra szeretne szert tenni. 

 

Specializációk

Közösségi média marketing specializáció: Ez a specializáció a digitális marketing egyik leggyorsabban fejlődő területére, a közösségi média és a tartalommarketing világára fókuszál. A hallgatók az alábbi témákban szereznek naprakész, gyakorlati tudást: 

Közösségi média platformok (Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn, stb.) működése, üzleti alkalmazása, kampánytervezés. 

Tartalomkészítés, kreatív szövegírás, vizuális tartalmak tervezése és menedzselése. 

Influencer marketing, márkaépítés a digitális térben, közösségi média stratégia kidolgozása. 

Webanalitika és teljesítménymérés: hogyan lehet mérni és optimalizálni a közösségi média aktivitások eredményességét. 

Válságkommunikáció, online reputációmenedzsment, etikus és felelős digitális jelenlét. 

 

Értékesítés specializáció: Az üzleti élet egyik legfontosabb területére, az értékesítési folyamatok menedzselésére és a vevőkapcsolatok fejlesztésére készít fel. A specializáció során a hallgatók megtanulják: 

Hogyan lehet hatékonyan felépíteni és működtetni értékesítési csapatokat, illetve menedzselni az értékesítési folyamatokat különböző piaci környezetekben. 

Az ügyfélkapcsolat-menedzsment (CRM) legjobb gyakorlatait, az ügyfélélmény növelésének technikáit. 

Az értékesítési stratégiák kialakítását, a tárgyalástechnika és az ártárgyalás módszereit. 

A B2B(vállalatok közötti) és B2C(fogyasztói) értékesítési modellek sajátosságait. 

Hogyan lehet az értékesítésben a digitális eszközöket, adatokat és mesterséges intelligenciát alkalmazni. 

Minden szakon választható:

Részletek

Üzleti adatelemzés – Ha szeretnéd megérteni, mit mondanak az adatok: A legtöbb üzleti döntés – akár egy bolt árukészletéről, egy cég kampányáról vagy egy utazási iroda szolgáltatásairól van szó – adatokon alapul. A vállalkozások számára pedig egyre több adat áll rendelkezésre a belső folyamatokról, a piaci környezetről, amelyek ezeket a döntéseket megalapozzák. A profi döntéshozatalhoz azonban érteni kell az adatok nyelvét éppúgy, mint az üzleti folyamatokat. Az „Üzleti adatelemzés” specializáció abban segít, hogy ne csak nézd az adatokat, hanem meg is értsd őket, és képes legyél velük okosan bánni. Megtanulod, hogyan lehet adatokat gyűjteni, tárolni, elemezni és látványosan bemutatni – és mindezt úgy, hogy valódi üzleti kérdésekre tudj válaszolni.

 

Karrier

 

Termék- vagy márkamenedzser: egy adott termék vagy márka teljes életciklusáért felel a stratégiai tervezéstől a fejlesztésen és bevezetésen át a marketingkampányokig.  

Online marketinges, digitális marketing szakértő: a vállalat digitális jelenlétének és láthatóságának növeléséért felel. Feladatai közé tartozik a digitális kampányok tervezése és lebonyolítása, a keresőoptimalizálás (SEO), keresőmarketing (SEM), valamint a közösségi média menedzsment.  

Közösségi média menedzser, tartalommarketinges: a vállalat jelenlétét és aktivitását szervezi a különböző közösségi platformokon (pl. Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn, stb). Tartalmakat készít, kampányokat tervez és menedzsel, figyeli a követők visszajelzéseit, valamint elemzi a kampányok eredményeit.  

Értékesítési vezető, key account manager: az értékesítési vezető felelős az egész értékesítési csapat irányításáért, az értékesítési stratégia kidolgozásáért, az ügyfélkapcsolatok fejlesztéséért. A key account manager (kiemelt ügyfélkapcsolati menedzser) nagyvállalati vagy stratégiai ügyfelekkel tart fenn szoros kapcsolatot. 

Piackutató, marketingelemző, customer experience szakértő: A piackutató és marketingelemző adatokat gyűjt és elemez a piacról, a versenytársakról és a fogyasztókról, hogy támogassa a marketingdöntéseket. A customer experience (vevőélmény) szakértő a vásárlói élmény minden elemét vizsgálja és optimalizálja.  

Média- és reklámszakember: ez a pozíció a reklámkampányok tervezéséért, kivitelezéséért és értékeléséért felel. Feladata lehet a médiavásárlás, kreatív anyagok előkészítése, valamint a reklámstratégiák kidolgozása és optimalizálása. 

Nemzetközi vállalatok marketing- vagy kereskedelmi részlegein szakértői pozíció: a marketing- vagy kereskedelmi szakértők és vezetők komplex, sokszor nemzetközi projektekben vesznek részt. feladatuk a vállalati stratégia támogatása globális szinten. 

 

Főbb tárgyak

Értékesítés, kereskedelem, e-kereskedelem 

Bevezetés a digitális marketingbe 

Piackutatási módszerek 

Mesterséges intelligencia marketing-alkalmazásai 

Közösségi média és tartalommarketing 

Professzionális kommunikáció és tárgyalástechnika 

Felelős marketing 

Influencer -marketing 

Weboldal és applikáció-tervezés 

Marketing-pszichológia 

A képzés tanterve ide kattintva érhető el. 

Tudtad, hogy... 

    • a Kereskedelem és marketing alapszak a saját márkád vagy startup-od felépítéséhez is nélkülözhetetlen tudást ad? 

    • a mi szakunkról sokan érnek el kiváló helyezést az iExpo-n, vagy más ötletversenyeken, kreatív prezentációkon és vállalati projektmunkán, esettanulmányokon alapuló versenyeken? 

    • a Pécsiközgáz hallgatói számára ösztöndíjak, külföldi tanulmányi lehetőségek és szakmai versenyek is elérhetők, így akár nemzetközi tapasztalatot is szerezhetsz már az alapszak alatt? 

     

     

     

 Tovább a hallgatóknak szóló oldalra

MunkarendÖnköltségKépzési időKépzés kezdete
NappaliÁllamilag támogatott6+1 félév2025. szeptember
Nappali375 000 Ft/félév6+1 félév2025. február és szeptember

Hallgasd meg hallgatónk véleményét a szakról!