Kereskedelem és marketing

 

Kereskedelem és marketing

Képzési információk: 

Képzési idő: 6+1 félév

A szakképzettség megnevezése az oklevélben: közgazdász kereskedelem és marketing alapképzési szakon / Economist in Commerce and Marketing

Specializáció: Közösségi média marketing specializáció, Értékesítés specializáció  

Nekem Való?

Ha érdekel, hogyan születnek a sikeres márkák, miként működik a digitális világ, hogyan alakítja a média és a reklámok világa a mindennapjainkat és hogyan lehet a fogyasztói élményt, az üzleti eredményeket vagy akár a társadalmi felelősséget marketingeszközökkel formálni, akkor a kereskedelem és marketing szak a te utad. Itt kibontakoztathatod kreativitásodat, miközben üzleti gondolkodásmódot, egyedi látásmódot és naprakész digitális tudást szerzel, amelyet a legmodernebb vállalati környezetekben is azonnal hasznosíthatsz 

Miért érdemes a Kereskedelem és marketing alapszakot választanod?

Bekapcsolódhatsz a fogyasztókutató laborunk munkájába (The CoreLab) és akár szemkamerás, vagy érzelemmérésen alapuló vizsgálatokat is végezhetsz.  

Belekóstolhatsz a reklámügynökségi munkába, a kampányok tervezésébe, a social media menedzsmentbe és az értékesítési elemzések és döntés-előkészítés rejtelmeiben is. 

Tanulhatsz a mesterséges intelligenciáról, a közösségi médiáról és tartalommarketingről, a vevőélményről, a marketingpszichológiáról, a webanalitikáról, valamint a weboldalak és applikációk tervezésének aktuális kérdéseiről is. 

A hallgatók valós vállalati projekteken, esettanulmányokon, szemináriumokon és gyakorlati foglalkozásokon keresztül sajátíthatják el a szakma fortélyait.  

A szak nagy hangsúlyt fektet a felelős, fenntartható és etikus marketingmunkára, miközben a legújabb digitális trendekkel is lépést tart. 

 

Továbbtanulási lehetőségek 

A diploma birtokában folytathatod tanulmányaidat mesterszakon nappali vagy levelező képzési rendben. Ha megszeretted a marketing világát, folytasd és fejleszd majd stratégiai gondolkodásmódod és szerezz mélyebb és átfogó ismereteket. Viszont az is járható út, ha más mesterképzésünkre jelentkezel majd, hiszen a vezetés és szervezés vagy akár a pénzügy szak is kiváló kombinációt jelent egy marketingben jártas kolléga számára amennyiben komplex tudásra szeretne szert tenni. 

 

Specializációk

Közösségi média marketing specializáció: Ez a specializáció a digitális marketing egyik leggyorsabban fejlődő területére, a közösségi média és a tartalommarketing világára fókuszál. A hallgatók az alábbi témákban szereznek naprakész, gyakorlati tudást: 

Közösségi média platformok (Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn, stb.) működése, üzleti alkalmazása, kampánytervezés. 

Tartalomkészítés, kreatív szövegírás, vizuális tartalmak tervezése és menedzselése. 

Influencer marketing, márkaépítés a digitális térben, közösségi média stratégia kidolgozása. 

Webanalitika és teljesítménymérés: hogyan lehet mérni és optimalizálni a közösségi média aktivitások eredményességét. 

Válságkommunikáció, online reputációmenedzsment, etikus és felelős digitális jelenlét. 

 

Értékesítés specializáció: Az üzleti élet egyik legfontosabb területére, az értékesítési folyamatok menedzselésére és a vevőkapcsolatok fejlesztésére készít fel. A specializáció során a hallgatók megtanulják: 

Hogyan lehet hatékonyan felépíteni és működtetni értékesítési csapatokat, illetve menedzselni az értékesítési folyamatokat különböző piaci környezetekben. 

Az ügyfélkapcsolat-menedzsment (CRM) legjobb gyakorlatait, az ügyfélélmény növelésének technikáit. 

Az értékesítési stratégiák kialakítását, a tárgyalástechnika és az ártárgyalás módszereit. 

A B2B(vállalatok közötti) és B2C(fogyasztói) értékesítési modellek sajátosságait. 

Hogyan lehet az értékesítésben a digitális eszközöket, adatokat és mesterséges intelligenciát alkalmazni. 

 

Karrier

 

Termék- vagy márkamenedzser: egy adott termék vagy márka teljes életciklusáért felel a stratégiai tervezéstől a fejlesztésen és bevezetésen át a marketingkampányokig.  

Online marketinges, digitális marketing szakértő: a vállalat digitális jelenlétének és láthatóságának növeléséért felel. Feladatai közé tartozik a digitális kampányok tervezése és lebonyolítása, a keresőoptimalizálás (SEO), keresőmarketing (SEM), valamint a közösségi média menedzsment.  

Közösségi média menedzser, tartalommarketinges: a vállalat jelenlétét és aktivitását szervezi a különböző közösségi platformokon (pl. Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn, stb). Tartalmakat készít, kampányokat tervez és menedzsel, figyeli a követők visszajelzéseit, valamint elemzi a kampányok eredményeit.  

Értékesítési vezető, key account manager: az értékesítési vezető felelős az egész értékesítési csapat irányításáért, az értékesítési stratégia kidolgozásáért, az ügyfélkapcsolatok fejlesztéséért. A key account manager (kiemelt ügyfélkapcsolati menedzser) nagyvállalati vagy stratégiai ügyfelekkel tart fenn szoros kapcsolatot. 

Piackutató, marketingelemző, customer experience szakértő: A piackutató és marketingelemző adatokat gyűjt és elemez a piacról, a versenytársakról és a fogyasztókról, hogy támogassa a marketingdöntéseket. A customer experience (vevőélmény) szakértő a vásárlói élmény minden elemét vizsgálja és optimalizálja.  

Média- és reklámszakember: ez a pozíció a reklámkampányok tervezéséért, kivitelezéséért és értékeléséért felel. Feladata lehet a médiavásárlás, kreatív anyagok előkészítése, valamint a reklámstratégiák kidolgozása és optimalizálása. 

Nemzetközi vállalatok marketing- vagy kereskedelmi részlegein szakértői pozíció: a marketing- vagy kereskedelmi szakértők és vezetők komplex, sokszor nemzetközi projektekben vesznek részt. feladatuk a vállalati stratégia támogatása globális szinten. 

 

Főbb tárgyak

Értékesítés, kereskedelem, e-kereskedelem 

Bevezetés a digitális marketingbe 

Piackutatási módszerek 

Mesterséges intelligencia marketing-alkalmazásai 

Közösségi média és tartalommarketing 

Professzionális kommunikáció és tárgyalástechnika 

Felelős marketing 

Influencer -marketing 

Weboldal és applikáció-tervezés 

Marketing-pszichológia 

A képzés tanterve ide kattintva érhető el. 

Tudtad, hogy... 

    • a Kereskedelem és marketing alapszak a saját márkád vagy startup-od felépítéséhez is nélkülözhetetlen tudást ad? 

    • a mi szakunkról sokan érnek el kiváló helyezést az iExpo-n, vagy más ötletversenyeken, kreatív prezentációkon és vállalati projektmunkán, esettanulmányokon alapuló versenyeken? 

    • a Pécsiközgáz hallgatói számára ösztöndíjak, külföldi tanulmányi lehetőségek és szakmai versenyek is elérhetők, így akár nemzetközi tapasztalatot is szerezhetsz már az alapszak alatt? 

     

     

     

 Tovább a hallgatóknak szóló oldalra

MunkarendÖnköltségKépzési időKépzés kezdete
NappaliÁllamilag támogatott6+1 félév2025. szeptember
Nappali375 000 Ft/félév6+1 félév2025. február és szeptember

Hallgasd meg hallgatónk véleményét a szakról!