Képzési idő: 6+1 félév
A szakképzettség megnevezése az oklevélben: közgazdász kereskedelem és marketing alapképzési szakon / Economist in Commerce and Marketing
Specializáció: Közösségi média marketing specializáció, Értékesítés specializáció
Nekem Való?
Ha érdekel, hogyan születnek a sikeres márkák, miként működik a digitális világ, hogyan alakítja a média és a reklámok világa a mindennapjainkat és hogyan lehet a fogyasztói élményt, az üzleti eredményeket vagy akár a társadalmi felelősséget marketingeszközökkel formálni, akkor a kereskedelem és marketing szak a te utad. Itt kibontakoztathatod kreativitásodat, miközben üzleti gondolkodásmódot, egyedi látásmódot és naprakész digitális tudást szerzel, amelyet a legmodernebb vállalati környezetekben is azonnal hasznosíthatsz
Miért érdemes a Kereskedelem és marketing alapszakot választanod?
Bekapcsolódhatsz a fogyasztókutató laborunk munkájába (The CoreLab) és akár szemkamerás, vagy érzelemmérésen alapuló vizsgálatokat is végezhetsz.
Belekóstolhatsz a reklámügynökségi munkába, a kampányok tervezésébe, a social media menedzsmentbe és az értékesítési elemzések és döntés-előkészítés rejtelmeiben is.
Tanulhatsz a mesterséges intelligenciáról, a közösségi médiáról és tartalommarketingről, a vevőélményről, a marketingpszichológiáról, a webanalitikáról, valamint a weboldalak és applikációk tervezésének aktuális kérdéseiről is.
A hallgatók valós vállalati projekteken, esettanulmányokon, szemináriumokon és gyakorlati foglalkozásokon keresztül sajátíthatják el a szakma fortélyait.
A szak nagy hangsúlyt fektet a felelős, fenntartható és etikus marketingmunkára, miközben a legújabb digitális trendekkel is lépést tart.
Továbbtanulási lehetőségek
A diploma birtokában folytathatod tanulmányaidat mesterszakon nappali vagy levelező képzési rendben. Ha megszeretted a marketing világát, folytasd és fejleszd majd stratégiai gondolkodásmódod és szerezz mélyebb és átfogó ismereteket. Viszont az is járható út, ha más mesterképzésünkre jelentkezel majd, hiszen a vezetés és szervezés vagy akár a pénzügy szak is kiváló kombinációt jelent egy marketingben jártas kolléga számára amennyiben komplex tudásra szeretne szert tenni.
Specializációk
Közösségi média marketing specializáció: Ez a specializáció a digitális marketing egyik leggyorsabban fejlődő területére, a közösségi média és a tartalommarketing világára fókuszál. A hallgatók az alábbi témákban szereznek naprakész, gyakorlati tudást:
Közösségi média platformok (Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn, stb.) működése, üzleti alkalmazása, kampánytervezés.
Tartalomkészítés, kreatív szövegírás, vizuális tartalmak tervezése és menedzselése.
Influencer marketing, márkaépítés a digitális térben, közösségi média stratégia kidolgozása.
Webanalitika és teljesítménymérés: hogyan lehet mérni és optimalizálni a közösségi média aktivitások eredményességét.
Válságkommunikáció, online reputációmenedzsment, etikus és felelős digitális jelenlét.
Értékesítés specializáció: Az üzleti élet egyik legfontosabb területére, az értékesítési folyamatok menedzselésére és a vevőkapcsolatok fejlesztésére készít fel. A specializáció során a hallgatók megtanulják:
Hogyan lehet hatékonyan felépíteni és működtetni értékesítési csapatokat, illetve menedzselni az értékesítési folyamatokat különböző piaci környezetekben.
Az ügyfélkapcsolat-menedzsment (CRM) legjobb gyakorlatait, az ügyfélélmény növelésének technikáit.
Az értékesítési stratégiák kialakítását, a tárgyalástechnika és az ártárgyalás módszereit.
A B2B(vállalatok közötti) és B2C(fogyasztói) értékesítési modellek sajátosságait.
Hogyan lehet az értékesítésben a digitális eszközöket, adatokat és mesterséges intelligenciát alkalmazni.
Karrier
Termék- vagy márkamenedzser: egy adott termék vagy márka teljes életciklusáért felel a stratégiai tervezéstől a fejlesztésen és bevezetésen át a marketingkampányokig.
Online marketinges, digitális marketing szakértő: a vállalat digitális jelenlétének és láthatóságának növeléséért felel. Feladatai közé tartozik a digitális kampányok tervezése és lebonyolítása, a keresőoptimalizálás (SEO), keresőmarketing (SEM), valamint a közösségi média menedzsment.
Közösségi média menedzser, tartalommarketinges: a vállalat jelenlétét és aktivitását szervezi a különböző közösségi platformokon (pl. Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn, stb). Tartalmakat készít, kampányokat tervez és menedzsel, figyeli a követők visszajelzéseit, valamint elemzi a kampányok eredményeit.
Értékesítési vezető, key account manager: az értékesítési vezető felelős az egész értékesítési csapat irányításáért, az értékesítési stratégia kidolgozásáért, az ügyfélkapcsolatok fejlesztéséért. A key account manager (kiemelt ügyfélkapcsolati menedzser) nagyvállalati vagy stratégiai ügyfelekkel tart fenn szoros kapcsolatot.
Piackutató, marketingelemző, customer experience szakértő: A piackutató és marketingelemző adatokat gyűjt és elemez a piacról, a versenytársakról és a fogyasztókról, hogy támogassa a marketingdöntéseket. A customer experience (vevőélmény) szakértő a vásárlói élmény minden elemét vizsgálja és optimalizálja.
Média- és reklámszakember: ez a pozíció a reklámkampányok tervezéséért, kivitelezéséért és értékeléséért felel. Feladata lehet a médiavásárlás, kreatív anyagok előkészítése, valamint a reklámstratégiák kidolgozása és optimalizálása.
Nemzetközi vállalatok marketing- vagy kereskedelmi részlegein szakértői pozíció: a marketing- vagy kereskedelmi szakértők és vezetők komplex, sokszor nemzetközi projektekben vesznek részt. feladatuk a vállalati stratégia támogatása globális szinten.
Főbb tárgyak
Értékesítés, kereskedelem, e-kereskedelem
Bevezetés a digitális marketingbe
Piackutatási módszerek
Mesterséges intelligencia marketing-alkalmazásai
Közösségi média és tartalommarketing
Professzionális kommunikáció és tárgyalástechnika
Felelős marketing
Influencer -marketing
Weboldal és applikáció-tervezés
Marketing-pszichológia
A képzés tanterve ide kattintva érhető el.
Tudtad, hogy...
a Kereskedelem és marketing alapszak a saját márkád vagy startup-od felépítéséhez is nélkülözhetetlen tudást ad?
a mi szakunkról sokan érnek el kiváló helyezést az iExpo-n, vagy más ötletversenyeken, kreatív prezentációkon és vállalati projektmunkán, esettanulmányokon alapuló versenyeken?
a Pécsiközgáz hallgatói számára ösztöndíjak, külföldi tanulmányi lehetőségek és szakmai versenyek is elérhetők, így akár nemzetközi tapasztalatot is szerezhetsz már az alapszak alatt?
Munkarend | Önköltség | Képzési idő | Képzés kezdete |
---|---|---|---|
Nappali | Államilag támogatott | 6+1 félév | 2025. szeptember |
Nappali | 375 000 Ft/félév | 6+1 félév | 2025. február és szeptember |
Jelentkezés az E-felvételi rendszerén keresztül. Részletes szakleírás a felvi.hu oldalán.