fbpx Program | Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar

Program

Program letöltése

 

Program - 2019. május 10.

9:00-9:50 Regisztráció, büfé

9:50-11:00 Plenáris ülés (PTE KTK Aula)

Köszöntők

Felelősségteljes turizmus, felelősségteljes marketing

Dr. Rátz Tamara (Tanszékvezető főiskolai tanár, Kodolányi János Egyetem)

A vendégélményt befolyásoló tényezők azonosítása a budapesti fürdőkben

Dr. Jancsik András (Oktatási rektorhelyettes, tanszékvezető, Budapesti Gazdasági Egyetem, Turizmus Tanszék)

Nemturizmus és életstílus összefüggések

Dr. Törőcsik Mária (egyetemi tanár, Pécsi Tudományegyetem)

Dr. Csapó János (egyetemi docens, Pécsi Tudományegyetem)

Konferencia információk

Dr. Gonda Tibor (egyetemi adjunktus, Pécsi Tudományegyetem)

11:00-11:30 Kávészünet

11:30-13:30 Szekcióülések: 1-4. szekciók

13:30-14:30 Ebédszünet

14:30-16:30 Szekcióülések: 5-9. szekciók

16.30-16:45 Konferenciazárás (323-as terem)

 

Szekciók

I. Szekció: A generációk magatartásának jellemzői a turizmusban (terem B310)

II. Szekció: Márkaépítés és pozicionálás a turizmusban (terem B311)

III. Szekció: A digitális kultúra és a technológia kihívásai a turizmusban (terem B312)

IV. Szekció: Új marketingkommunikációs eszközök a turizmusmarketingben (terem B313)

V. Szekció: Új célcsoportok igényeinek feltárása, a célcsoportok elérése (terem 310)

VI. Szekció: A felelős turizmus és a turisztikai eltartó képesség kérdései (terem 311)

VII. Szekció: Bor- és gasztroturizmus, a helyi értékek szerepe a turizmusban (terem 312)

VIII. Szekció: Sportturizmus és a turizmus további aktuális kérdései (terem 314)

IX. Szekció: Key drivers of competitiveness in the tourism industry (terem 313)

 

I. Szekció: A generációk magatartásának jellemzői a turizmusban

Terem: B310; Szekcióvezető: Petykó Csilla

 

1.    Süli Dorottya, Tóth Bettina, Nagy Gyula, Martyin-Csamangó Zita:

Az utazással kapcsolatos attitűdök és vélemények Magyarországról mint turisztikai desztinációról az Y és Z generáció körében

2.    Kántor Szilvia:

Kultúra fogyasztási szokások felsőoktatási intézményben tanulók körében

3.  Kolos Krisztina, Kenesei Zsófia, Kiss Kornélia, Kovács Edina, Michalkó Gábor, Pinke-Sziva Ivett:

Generációk közötti interakciók a turizmusban: a kor-alapú sztereotípia hatása

4.    Gyuricza László, Péterfi Judit:

Kulturális és helyi értékek mint motivációs tényezők a szenior utazók körében

5.    Formádi Katalin, Petykó Csilla, Szalók Csilla, Jusztin Márta, Holczerné Szentirmai Ágnes:

Motivált utazók, inspiráció és élménykeresők – avagy az Y generáció utazási szokásainak elemzése

6.    Kiss Kornélia, Hegedűs Sára:

„Nekünk a Balaton”, A Balaton legemlékezetesebb gyermekkori utazásokban való megjelenésének generáció-fókuszú elemzése

 

II. Szekció: Márkaépítés és pozicionálás a turizmusban

Terem: B311; Szekcióvezető: Piskóti István

 

1.    Nagy Dávid, Stefán Klára:

A turizmusfejlesztés területi szempontú értékelése Tolna megyében

2.    Pinke-Sziva Ivett, Simon Judit, Szakály Orsolya:

Egy tematikus utca újrapozícionálása és márkázása Budapesten

3.    Strack Flórián:

A hazai gyógyfürdők keresletorientált elemzése

4.    Bódis Gábor:

Az insight jelentése a turisztikai márkázásban

5.    Tóth Dávid:

Repülőterek, helyek, nem-helyek

6.    Kucsera Emil:

Márkaépítés a Perzsa-öböl menti légitársaságok üzletpolitikájában

7.    Piskóti István, Marien Anita:

Desztinációmarketing tervezése a Consumer-based brand equity koncepcióra épülő mérésekkel

 

III. Szekció: A digitális kultúra és a technológia kihívásai a turizmusban

Terem: B312; Szekcióvezető: Pavluska Valéria

 

1.    Nagy Ákos, Gerdesics Viktória:

Utazzak vagy ne utazzak, ha már láttam?

2.    Nod Gabriella, Pálfi Andrea, Aubert Antal:

Az egyéni utazásszervezés térnyerése a digitális társadalomban

3.    Nagy Benedek:

A turizmusmarketing online felületei a Székelyföldön, összefüggések a valósággal

4.    Horváth Gergely:

Az elégedettség szerepe, jelentősége a szállodai turisztikai szektorban.  A vendégelégedettség szerepe a szállodai marketingben

5.    Sulyok Judit, Hiezl Kitti:

Utazom és mesélek, Az utazók (e)WOM szerepe a Balatonnál

6.    Szűcs Krisztián – Lázár Erika – Nagy Ákos:

Netnográfia a turizmus-kutatásban

 

IV. Szekció: Új marketingkommunikációs eszközök a turizmusmarketingben

Terem: B313; Szekcióvezető: Dely-Gray Zsuzsa

 

1.    Kovács András, Lőrincz Attila, Papp Vanda, Veres István:

Influencer marketing a turizmusban, trendek és gyakorlat

2.    Szűcs Judit:

A megfizethető utazás és a választás szabadsága - az alkalmazkodó turizmusmarketing

3.    Lőrincz Katalin, Raffay Ágnes:

„Beyond, azaz túllépni saját magunkon”, a turizmus szerepe a Veszprém2023 Európai Kulturális Főváros projektben

4.    Guld Ádám:

Influencer kommunikáció a turizmusban: tippek, trükkök, tendenciák 2019-ben

5.    Slezák-Bartos Zsuzsanna, Orsós Brigitta, Angler Kinga:

Az eseménymarketing szerepe az autóiparban

6.    Nagy-Menyhárt Szidónia:

A lakossági igényfelmérés lehetőségei a marketingkommunkációs eszközök segítségével

7. Prónay Szabolcs

A turizmust érintő megatrendek áttekintése

 

V. Szekció: Új célcsoportok igényeinek feltárása, a célcsoportok elérése

Terem: B310; Szekcióvezető: Szűcs Krisztián

 

1.    Boros Kitti:

A hivatásturizmus meghatározásának terminológiai változásai a nemzetközi szakirodalomban         

2.    Molnár-Csomós Ilona:

Bulinegyed = hozzáadott érték, avagy visszahúzó erő? Esettanulmány Belső-Erzsébetváros példája mentén

3.    Barabás Réka:

A Pannonhalmi Apátsági Pincészet helyi turisztikai és kulturális jelentősége

4.    Jászberényi Melinda, Munkácsy András, Miskolci Márk:

Attrakciók elérhetősége a dunai szállodahajó-turizmusban

5.    Schultz Éva:

Ismerjük a látogatót? A múzeumi látogatókutatások turisztikai aspektusai

6.    Horváth Levente:

A kínai filmturizmus fejlődése, avagy Magyarország lehetőségei a kínai turisztikai piacon

 

VI. Szekció: A felelős turizmus és a turisztikai eltartó képesség kérdései

Terem: B311; Szekcióvezető: Máté Andrea

 

1.    Ambrus Tünde:

A székely falutízesek ösztönző (push) és húzó (pull) szerepe a felelősségteljes turizmus szervezésében és a tér sajátosságainak önszabályozó szerepe az eltartóképesség szempontjából

2.    Deák Attila, Liptákné Juhász Anikó, Bácskainé Pristyák Erika:

Felső-Tisza-vidéki örökségtúrák tapasztalata, a műemlék-bemutatás új formái alapján

3.    Fehérvölgyi Beáta, Hajmásy Gyöngyi, Madarász Eszter:

Nagggyon Balaton…, a túlturizmus jelensége a Balaton térségében

4.    Lukács Rita:

Zöld marketinggyakorlatok a magyar szállodaiparban

5.    Raffay Zoltán:

A magyar lakosság ökotudatossága: szavak vagy valóság?

6.    Máté Andrea:

Múzeumok Éjszakája program a „Több, mint jó bor” városában

 

 

VII. Szekció: Bor- és gasztroturizmus, a helyi értékek szerepe a turizmusban

Terem: B312; Szekcióvezető: Raffay Zoltán

 

1.    Harsányi Dávid, Hlédik Erika:

Borturizmus fogyasztói szemszögből – a borral kapcsolatos utazásokon résztvevők borfogyasztási szokásai és preferenciái

2.    Bene Zsuzsanna:

A narancsborok szerepe a mediterrán gasztroturizmusban

3.    Gászné Bősz Bernadett:

A várakban helyi termékek várnak?

4.    Piskóti István, Bene Zsuzsanna, Marien Anita, Nagy Katalin, Szakál Zoltán:

Borút, borturizmus, integrált fejlesztési koncepció, módszertan és menedzsment-gyakorlat

5.    Angler Kinga:

Gasztronómiai élmények a Szekszárdi Pünkösdi Hal- és Vadünnepen

6.    Szakály Orsolya:

A balatoni gasztrofogyasztók jelenléte az online platformokon

 

VIII. Szekció: Sportturizmus és a turizmus további aktuális kérdései

Terem: B314; Szekcióvezető: Prisztóka Gyöngyvér, Marton Gergely

 

1.    Jakopánecz Eszter, Törőcsik Mária:

Sportfogyasztás, sportturizmus és fogyasztói magatartás trendek

2.    Csóka László, Németh Péter:

A sportágak sportturizmust generáló hatása

3.    Marton Gergely, Cári Boglárka, Szalai Kata, Prisztóka Gyöngyvér:

Atipikus turizmusmarketing eljárások a Spartan Race példáján

4.    Gonda Tibor, Csapó János:

A magyar lakosság utazási szokásai és az utazási döntéseiket befolyásoló információk forrásai

5.  Mátyás Judit:

Az idegennyelv-tudás fontossága a turizmus szektorban

 

IX. Szekció: Key drivers of competitiveness in the tourism industry

Terem: B313; Szekcióvezető: Csapó János

 

1.    Nicholas Imbeah:

Tourism safety in Ghana: Views from tourism policy makers and tourism destination workers

2.    Pókó Nikolett:

Marketing activity of river cruise tourism

3.    Wolfgang Fischer:

The development of tourism in the region Upper Styria east, marketing and key drivers for tourism in a region with strong industrial image

4.    Deli-Gray Zsuzsa, Pásztor Szabolcs:

The use of social media in attracting adolescents to the African continent

5.    Kiss Kornélia, Kovács Edina:

Involving seniors in the supply side of tourism as a form of social innovation aiming to raise the level of their well-being