A tavaszi szemeszter első Corporate Talk eseményén vendégeink Végh Viola (MOL Group, Insight Lead Expert), Halász Ambrus (MOL Group, Kommunikációs vezető), Szabó Nóra (Mastercard, Central European ESG Lead) és Rácz Anna Flóra (Mastercard, Senior Marketing Specialist) voltak. Az eseményen közös kutatásukról folytattunk izgalmas és tanulságos beszélgetést, amelynek középpontjában a Z generáció zöld szorongása állt, vagyis az, hogyan látják a fiatalok a fenntarthatóság kihívásait és a jövőt a környezeti felelősségvállalás világában.
Innovatív kutatási módszerek
A kutatás online naplózással és mélyinterjúkkal zajlott. A résztvevők személyes tapasztalataikat és gondolataikat osztották meg, miközben a fenntarthatóságról alkotott véleményüket elemezték. Ez a megközelítés mélyebb betekintést nyújtott a generáció igényeibe és szorongásaik forrásába.
Útmutatás a jövőnek
A MOL és a Mastercard közös kutatása rámutatott, hogy a fiatalok oktatása és motiválása kulcsszerepet játszik a fenntarthatóság előmozdításában. Az apró, fokozatos lépések jelentőségének hangsúlyozása, valamint az ESG-szempontok – különösen a társadalmi tényezők – beépítése hozzájárulhat a hosszú távú fenntarthatósági célok eléréséhez. Emellett a B2B edukáció révén támogatják a vállalatokat abban, hogy hatékonyabban haladjanak a fenntartható működés irányába.
Továbbra is kiemelt figyelmet kap a fenntartható megoldások kidolgozása, valamint a generációk közötti párbeszéd elősegítése, amelyhez a MOL és a Mastercard is aktívan hozzájárul.
Főbb következtetések