A fogyasztói magatartás vizsgálata komplex feladat, hiszen ebben az esetben magát a fogyasztót (is) vizsgálni kell, vagyis nemcsak azt, hogy ő hogyan viselkedik, milyen termékeket/szolgáltatások vásárol, hanem, hogy mit használ, valamint, hogy adott témával kapcsolatban milyen gondolatai és attitűdjei vannak.
Ezért azt gondoljuk, hogy a marketingkutatási eszköztár hagyományosnak számító módszerei mellett napjaink rohanó és gyorsan fejlődő világában releváns információt tudnak adni az innovatív módszerekkel is.
Sokéves és sok iparágat, szektort érintő tapasztalattal rendelkeznek munkatársaink az alábbi, klasszikusnak számító piackutatási módszerekkel:
-
(Kérdőíves) megkérdezéses módszerek (személyes, telefonos, online)
-
Fókuszcsoportos viták
-
Mélyinterjúk
Célunk, hogy ezen módszerek használata kapcsán felhalmozódott tapasztalatainkat a velünk együtt dolgozó vállalatok és hallgatók javára fordítsuk. Kérdőíves kutatást végeztünk a SINOSZ és a feat. közös, 'Sztoriból jeles' kampányának megvalósításához , a LeasePlan koncepciótesztelés során fókuszcsoportos viták zajlottak le, a mélyinterjús módszert pedig például a Munch, innovációs fejlesztéseket támogató kutatás során használtunk.
Ezen felül az innovatív módszerek menüpontban részletesen kifejtjük, hogy melyek azok az új marketingkutatási módszerek, melyek véleményünk szerint napjainkban feltörekvőnek számítanak, és sok esetben kihagyhatatlanok egy-egy kutatási projekt tervezése során.