A humor szerepe az edukációs kampányok sikerének növelésében

2025. June 30. 10:28

A Janus Pannonius Közgazdasági Szakkollégium (JPKSZ) és a the CoRe lab közös kutatása során azt elemeztük, hogy milyen módszerekkel és eszközökkel lehet hatékonyan közvetíteni az edukációs vagy érzékenyítő tartalmakat, illetve hogy ezek a tartalmak valóban betöltik-e az eredeti céljukat.

A kutatás fókuszában az állt, hogy a humor és az általa kiváltott érzelmi bevonódás miként járulhat hozzá az edukációs üzenetek hatékonyabb befogadásához. 

Továbbá arra is kerestük a választ, hogy milyen az általános megítélése az edukációs célú kampányoknak, különösen az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) Hide the Pain Harold részvételével készült kampányának. Emellett azt is vizsgáltuk, hogy az érzelmek milyen szerepet játszanak az ilyen jellegű kampányoknak a sikerességében, és milyen mértékben befolyásolják a célközönség elköteleződését és a kampány üzenetének hatékony közvetítését.

A célkitűzéseknek megfelelően átfogó módszertani megközelítést alkalmaztunk, amely különböző neuromarketing eszközökre épült. Ezek közé tartozott a szemkamera és a FaceReader használata, amelyek lehetővé tették a résztvevők tudatalatti érzelmi és vizuális reakcióinak pontos elemzését. Mindemellett mélyinterjúkat is készítettünk, melynek célja a látottakkal kapcsolatos kognitív hozzáállás megismerése volt.

Ha felkeltettük az érdeklődésedet, és szeretnél többet megtudni a részletekről, kattints IDE.

Kérdésed merült fel, vagy szeretnéd megismerni a teljes riportot? Írj nekünk a hello [at] thecorelab.hu (hello[at]thecorelab[dot]hu) e-mail címre!