Dr. Judit Mátyás

Dr. Judit Mátyás

Assistant Professor
23188
matyas.judit [at] ktk.pte.hu
B229
Monday: 12:20-13:20

Mátyás Judit got her degrees in German and Hungarian 1985 at the University Pécs. Since 2000 she is teaching at the Faculty of Business and Economics, University Pécs, she is a member of the Institute of Marketing and Tourism. 2003 she got MBA-degree (Marketing), 2005 she gained the PhD degree in Applied Linguistics. Her research topics are marketing-management, reading methods of German professional literature, learning and reading startegies, marketing, advertising language, storytelling, international marketing, German business language, language teaching methods, business communication. Since 2007 she is a mentor of the double degree program Hagen-Pécs, since 2008 she is the leader of the language examination center BGE Budapest-KTK Pécs. Her educational areas are Business German, Marketing, Grundlagen des Marketing. 

Publications

Vorbereitung auf die Wirtschaftsdeutschprüfung und – parallel dazu - auf die erfolgreiche Geschäftskommunikation
In: Germanica Wratislaviensia 130, (Hrg. Iwona Bartoszewicz, Marek Hałub, Eugeniusz Tomiczek) (2010), Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego. (255-265.) 

Az idegen nyelvű szakirodalom olvasásának jelentősége napjainkban. Német nyelvű szakmai szövegek szótár nélküli olvasásának vizsgálata közgazdász hallgatók körében.
Olvasásmódszertani ajánlások (Monográfia) (2012), Pécs: Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar. Budapest, Országos Széchenyi Könyvtár; Leipzig/ Frankfurt am Main, Deutsche Nationalbibliothek  

Challenges of Global Marketing Communication, Intercultural Marketing.
In: Jalil Khavand Kar: Intellectual Capital Management: Global Perspectives on Higher Education, Science and Technology, 2013, ISESCO, ISC, UNESCO and IICM, Zanjan: Nikan Ketab Publishing House. (249-261.)

List of publications

CV
Curriculum Vitae (265.32 KB)