Dr. Mátyás Judit
Mátyás Judit 1985-ben a Pécsi Tanárképző Főiskolán szerzett német nemzetiségi és magyar szakos, ezt követően, 1994-ben a Pécsi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Karán német nyelv és irodalom szakos diplomát. 2000 óta tanít a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Karán, ahol MBA-tanulmányai keretében marketing szakirányon 2003-ban fejezte be tanulmányait. PhD fokozatát a Pécsi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Karának Alkalmazott Nyelvészeti Doktori Programján 2005-ben szerezte német nyelvű gazdasági szakszövegek szótár nélküli értő olvasása témában. Kutatási területei: német nyelvű marketing/menedzsment-szakirodalom feldolgozásának/értő olvasásának lehetséges módszerei, szöveg-feldolgozási stratégiák, marketing, reklámnyelv, Storytelling, nemzetközi marketing, szakmai/üzleti nyelvoktatás, üzleti kommunikáció, a szaknyelvoktatás módszertana. Folyamatosan publikál. 2007-től a Hageni Távtanulási Program mentora, 2008. óta a BGF Kari Nyelvvizsgahely vezetője. Oktatott tárgyak: német gazdasági szaknyelv, marketing, Grundlagen des Marketing.
Vorbereitung auf die Wirtschaftsdeutschprüfung und – parallel dazu - auf die erfolgreiche Geschäftskommunikation
In: Germanica Wratislaviensia 130, (Hrg. Iwona Bartoszewicz, Marek Hałub, Eugeniusz Tomiczek) (2010), Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego. (255-265.)
Az idegen nyelvű szakirodalom olvasásának jelentősége napjainkban. Német nyelvű szakmai szövegek szótár nélküli olvasásának vizsgálata közgazdász hallgatók körében.
Olvasásmódszertani ajánlások (Monográfia) (2012), Pécs: Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar. Budapest, Országos Széchenyi Könyvtár; Leipzig/ Frankfurt am Main, Deutsche Nationalbibliothek
Challenges of Global Marketing Communication, Intercultural Marketing.
In: Jalil Khavand Kar: Intellectual Capital Management: Global Perspectives on Higher Education, Science and Technology, 2013, ISESCO, ISC, UNESCO and IICM, Zanjan: Nikan Ketab Publishing House. (249-261.)