BrandUP!

BrandUP!
Brandépítési ismeretek és
megoldások
KKV vezetőknek

BrandUP!
Brandépítési ismeretek és
megoldások
KKV vezetőknek

FŐ TÁMOGATÓ

Fejlessze vezetői és márkaépítési kompetenciáit – csatlakozzon a képzéshez!

ALAPÍTÓI NYILATKOZAT

A Magyarországon működő KKV-k piaci stabilitását nemcsak a külső körülmények befolyásolják: bizonyos esetekben a szakmai kiválóságot tükröző, üzleti sikereket erősítő és a márka tudatos kialakításához szükséges tudás és tapasztalat sem áll rendelkezésre. E felismerés nyomán a GAZEK™ és a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kara közösen, a helyi kis- és középvállalkozások támogatásának szándékával fogtak össze, hogy egy olyan képzési programot indítsanak, amely középpontjában a brandépítési ismereteket és megoldások gyakorlatorientált, és mentorálással egybekötött tudásátadása áll.

A KÉPZÉS CÉLJA ÉS CÉLCSOPORTJA

A képzés célja, hogy a résztvevők elsajátítsák a tudatos és fenntartható márkaépítés alapelveit, módszereit és gyakorlati megoldásait, amelyek segítségével saját vállalkozásuk számára piacképes és sikeres márkastratégiát tudnak kialakítani. A program célja továbbá, hogy a hallgatók megértsék a márka és a fogyasztó kapcsolatát, képesek legyenek hatékonyan pozícionálni vállalkozásukat, növelni piaci ismertségüket, valamint erősíteni üzleti stabilitásukat a megszerzett elméleti tudás és gyakorlati tapasztalatok alkalmazásával.


A képzés célcsoportja a kis- és középvállalkozások vezetői, döntéshozói és kulcsemberei, akik felelősek vállalkozásuk márkájának, piaci megjelenésének és kommunikációjának fejlesztéséért. Emellett a program azoknak is szól, akik sajátvállalkozás indítását tervezik, valamint marketing- vagy kommunikációs területen dolgoznak, és szeretnék elmélyíteni tudásukat a márkaépítés stratégiai és gyakorlati vonatkozásaiban.                                                                                                                                                                                                                


OKTATÓK

MENTOROK


ELŐNYÖK

Erősebb piaci pozíció

A kurzus résztvevői a sikeres márkaépítés révén erősíthetik vállalkozásuk piaci pozícióját, és a változó környezetben is biztosíthatják működésük stabilitását.

Baranyai vállalkozások támogatása

A programba Baranyában bejegyzett mikro-, kis- és középvállalkozások jelentkezhetnek, legfeljebb három, a döntéshozatalban aktív munkatárs részvételével.

Társadalmi felelősségvállalás

A BRAND UP! alapítói – a PTE KTK Marketing és Turizmus Intézete, valamint a főtámogató GAZEKTM – programjukat a társadalmi felelősségvállalás jegyében hozták létre.

Egyetemi integráció és szakmai felügyelet

A képzés szakmai és szervezeti integrációját a PTE KTK Alkalmazott Tanulások Központja (CAL) biztosítja, garantálva az egyetemi szintű minőséget és szakmai hátteret.

KÉPZÉS FELÉPÍTÉSE

Előadások, mesterelmék, konzultációk

Három egymást követő héten, egyenként 180 perces találkozóra kerül sor, amely kiscsoportos előadások, mesterelme-műhelymunkák és konzultációk formájában valósul meg a PTE KTK oktatóinak vezetésével.

Fejlesztési témakörök

A résztvevők három fő témakört dolgoznak fel: a márkázásra alkalmas termék- és szolgáltatásjellemzők megfogalmazását, a vevői értékajánlatok fejlesztését, valamint a márkázási szabályok és kommunikációs megoldások kialakítását.

Dedikált mentori konzultációk

Két hónapon keresztül, kéthetente összesen hat alkalommal zajlanak a dedikált mentori konzultációk, amelyek során a résztvevők személyre szabott támogatást kapnak egyéni fejlesztési feladataikhoz.

MEGSZEREZHETŐ KOMPETENCIÁK

A résztvevők elméleti és gyakorlati ismereteket szereznek a márkaépítés stratégiai és operatív folyamatairól, valamint arról, hogyan alakíthatnak ki a saját vállalkozásuk számára egy hiteles, versenyképes és fenntartható márkát. A képzés során elsajátított ismeretek és készségek közvetlenül alkalmazhatók a vállalati kommunikációban, marketingben és vezetői döntéshozatalban.

A kurzus során a résztvevők képessé válnak arra, hogy:

  • meghatározzák vállalkozásuk célcsoportját és az ahhoz illeszkedő márkapozíciót

  • kidolgozzák és megvalósítsák saját márkastratégiájukat, figyelembe véve a piaci trendeket és a fogyasztói percepciókat,

  • értelmezzék és mérjék a márkaértéket, valamint ennek szerepét a vállalati teljesítményben,

  • alkalmazzák a márkakutatás és márkaértékelés alapvető módszereit, 

  • integrálják a fenntarthatóság és társadalmi felelősségvállalás szempontjait a márkastratégiába,

  • strukturáltan és meggyőzően kommunikálják a márkaüzeneteket a különböző célcsoportok felé

A képzés fejleszti a stratégiai gondolkodást, a kreatív problémamegoldást és a tudatos vezetői szemléletet, ezáltal hozzájárul a vállalkozások hosszú távú piaci stabilitásához és növekedéséhez.

 

JELENTKEZÉS

A képzés előfeltétele

Középfokú végzettség (érettségi bizonyítvány vagy szakképzettséget igazoló dokumentum).

Fontos kiemelnünk, hogy képzésünket kizárólag akkor tudjuk elindítani, amennyiben elérjük, illetve meghaladjuk a képzés indításához szükséges minimum jelentkezői összlétszámot. A képzés indulásáról, illetve esetleges elmaradásáról emailben tájékoztatjuk jelentkezőinket a jelentkezési határidőt lejártát követően.

Jelentkezés menete

Képzésünkre online tud jelentkezni. Első lépésként az Ön nevét, illetve email és telefonos elérhetőségeit fogjuk bekérni. Ezt követően külön emailben értesítjük majd a beiratkozáshoz szükséges adatbekérő űrlap kitöltésének szükségességéről és határidejéről. Jelentkezése csak akkor lesz érvényes, amennyiben az adatbekérő űrlapban is megadta adatait. Erre azért van szükség, mert az itt megadott információk alapján tudjuk létrehozni hallgatói profilját az egyetemi tanulmányi rendszerben, a Neptunban.

A tanúsítvány megszerzésének feltétele

A képzésen való részvétel és az azt követő projektfeladat sikeres elkészítése, amely a PTE Tanulmányi és Vizsgaszabályzata alapján kerül értékelésre.

A PTE KTK a képzés elvégzéséről mikrotanúsítványt állít ki. Az a jelentkező, akinek nincs a PTE Közgazdaságtudományi Karán hallgatói jogviszonya, részismereti jogviszonyban felvételre kerül a képzés idejére.

Jelentkezési határidő

2025. december 10.

Képzési alkalmak

2026. január 9. (péntek)
2026. január 16. (péntek)
2026. január 23. (péntek)

Mentorálási időszak

2026. január 26. – március 13.

Projektzáró workshop

2026. március 16–20. hete

Képzés díja

360 000 Ft/cég *
* A programban egy vállalat legfeljebb három munkatársa vehet részt, akik közül a Pécsiközgáz mikrotanúsítványt egy, a vállalat által kijelölt résztvevő számára állít ki.

GYIK

Gyakori kérdések

Mi az a mikrotanúsítvány?
A mikrotanúsítvány egy hivatalos, közokiratnak minősülő igazolás, amely tanúsítja egy rövidebb, fókuszált képzés sikeres elvégzését. A dokumentum tartalmazza a teljesített kurzus tárgyleírását és kreditértékét, ezáltal pontosan rögzíti a megszerzett tanulási eredményeket. Bár a mikrotanúsítvány nem ad felsőfokú végzettséget, önállóan is elismerhető tudást és kompetenciát igazol, amely hitelesen mutatja be a hallgató gyakorlati felkészültségét.
Miben különbözik a mikrotanúsítvány egy hagyományos oklevéltől vagy diplomától?
A mikrotanúsítványt adó képzések a felsőoktatás új, rugalmas képzési formája, amely a hagyományos diplomás képzésekhez képest rövidebb idő alatt, célzottabb tudást biztosít. Míg az oklevél vagy diploma több éves, átfogó tanulmányokat igazol, addig a mikrotanúsítvány egy-egy konkrét szakterülethez kapcsolódó, gyakorlatorientált kompetenciát tanúsít.
Kiknek ajánlott a mikrotanúsítványt adó képzés?
A mikrotanúsítványos képzések ideálisak gyakorló szakembereknek, vállalkozóknak, vezetőknek és karrierjükben tudatosan fejlődni vágyóknak, akik rövid idő alatt, gyakorlatorientált módon szeretnének új, azonnal hasznosítható tudást szerezni – egyetemi szakmai háttérrel és elismert tanúsítvánnyal.
Hozzájárulhat-e a mikrotanúsítvány a szakmai előrelépéshez?
A mikrotanúsítványt adó képzések célja, hogy a résztvevők naprakész, piacképes tudást szerezzenek, tudatosan fejlesszék karrierjüket és személyes márkájukat, valamint stratégiai szemléletet és vezetői készségeket sajátítsanak el. Ezek a kompetenciák nemcsak a szakmai hitelességet és előrelépést erősítik, hanem versenyelőnyt is biztosítanak a gyorsan változó gazdasági és munkaerőpiaci környezetben.
Mennyi ideig tart a mikrotanúsítványt adó képzés?
A mikrotanúsítványt adó képzések rövid, intenzív programok, amelyek teljes időtartama a témától függően 16 vagy 32 óra. A képzések kialakítása során kifejezetten arra törekedtünk, hogy a résztvevők rövid idő alatt, gyakorlatias formában szerezhessenek naprakész, piacképes tudást. Egy kontaktóra (tanóra) 37,5 perc hosszú, a képzést pedig 75 perces idősávokban tartják oktatóink, ami két tanórának felel meg. Az egyes idősávok között 15 perces szünetek biztosítják a pihenést és az ismeretek feldolgozását. Az oktatás jellemzően csütörtöki és pénteki napokon zajlik, általában 09:00 órakor kezdődik és 17:00 órakor ér véget, így a résztvevők egy-egy nap alatt intenzív, fókuszált tanulási élményben részesülnek. Összességében tehát a mikrotanúsítványos képzések 1–4 napos, gyakorlatorientált programok, amelyek rugalmas időbeosztás mellett gyorsan hasznosítható szakmai kompetenciákat biztosítanak.
Milyen formában zajlik (online, jelenléti, hibrid)?
A mikrotanúsítványt adó képzések változó formában zajlanak: egyes programok tantermi oktatás keretében (személyes részvétellel), míg mások online formában valósulnak meg. A pontos részvételi forma minden esetben az adott képzés képzési információi között található meg.
Milyen előfeltételei vannak a részvételnek?
A mikrotanúsítványt adó képzések nem igényelnek felsőfokú végzettséget, azonban befejezett és megszerzett középfokú végzettségre (érettségi bizonyítvány vagy szakképzettséget igazoló dokumentum) mindenképpen szükség van a képzésben való részvételhez. A részvétel további feltétele a jelentkezés benyújtása, illetve a beiratkozáshoz szükséges adatbekerő (online) űrlap kitöltése, majd a beiratkozás részeként a tanulmányi szerződés aláírása.
Milyen jogviszonyom lesz, ha részt veszek a képzésen?
A Pécsi Tudományegyetemmel nem hallgatói jogviszonyban álló jelentkezők a képzés idejére részismereti képzés hallgatójaként kerülnek felvételre. Az adatbekérő űrlap kitöltése többek között ezért is szükséges, mivel ez teszi lehetővé a Neptun rendszerben történő beiratkozást és a tanulmányi szerződés megkötését.
Beszámítható-e a mikrotanúsítvány egy hosszabb képzésbe (kreditek formájában)?
A mikrotanúsítványt adó képzések rendszere úgy lett kialakítva, hogy elvégzésükkel felsőoktatási kredit jár, amely későbbi tanulmányokba beszámítható, és akár kurzusokat vagy kurzuselemeket is kiválthat, amennyiben a tartalom és a tanulási eredmények megfeleltethetők a képzés kurzusainak.
Milyen helyszínen lesz elérhető a képzés?
Képzéseinket alapvetően két formában tartjuk, ezek lehetnek tantermi képzések (személyes jelenléttel), amelyek a PTE KTK telephelyén (H-7622 Pécs, Rákóczi út 80.), vagy online, a PTE online oktatásra használt platformján, a Microsoft Teams felületén keresztül valósulnak meg. Minden egyes képzésnél külön feltüntetésre kerül, hogy milyen képzési formában valósul meg az oktatás adott félévben. Kérjük figyelje a képzési információkat!
Hogyan tudok jelentkezni?
Képzéseinkre online tud jelentkezni. Első lépésként az Ön nevét, illetve email és telefonos elérhetőségeit fogjuk bekérni. Ezt követően külön emailben értesítjük majd a beiratkozáshoz szükséges adatbekérő űrlap kitöltésének szükségességéről és határidejéről. Jelentkezése csak akkor lesz érvényes, amennyiben az adatbekérő űrlapban is megadta adatait. Erre azért van szükség, mert az itt megadott információk alapján tudjuk csak létrehozni hallgatói profilját az egyetemi tanulmányi rendszerben, a Neptunban.
Milyen kedvezmények érhetőek el?
A Pécsiközgáz, stratégiai célként és az életen át tartó tanulás támogatójaként költségtérítési kedvezményt biztosít a PTE munkatársai, hallgatói, illetve Alumnijai számára. A támogatás feltételeiről a ”3/2025 számú dékáni utasítás: A kedvezményes önköltség megállapításainak szabályairól” szóló dékáni utasításban olvashat részletesebben.
Kit kereshetek, ha további kérdésem merül fel?
A képzés szakmai tartalmával vagy jelentkezéssel kapcsolatos kérdések esetén keresse kollégánkat a prof.edu@ktk.pte.hu címen.