Erősebb piaci pozíció
A kurzus résztvevői a sikeres márkaépítés révén erősíthetik vállalkozásuk piaci pozícióját, és a változó környezetben is biztosíthatják működésük stabilitását.



A Magyarországon működő KKV-k piaci stabilitását nemcsak a külső körülmények befolyásolják: bizonyos esetekben a szakmai kiválóságot tükröző, üzleti sikereket erősítő és a márka tudatos kialakításához szükséges tudás és tapasztalat sem áll rendelkezésre. E felismerés nyomán a GAZEK™ és a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kara közösen, a helyi kis- és középvállalkozások támogatásának szándékával fogtak össze, hogy egy olyan képzési programot indítsanak, amely középpontjában a brandépítési ismereteket és megoldások gyakorlatorientált, és mentorálással egybekötött tudásátadása áll.
A képzés célja, hogy a résztvevők elsajátítsák a tudatos és fenntartható márkaépítés alapelveit, módszereit és gyakorlati megoldásait, amelyek segítségével saját vállalkozásuk számára piacképes és sikeres márkastratégiát tudnak kialakítani. A program célja továbbá, hogy a hallgatók megértsék a márka és a fogyasztó kapcsolatát, képesek legyenek hatékonyan pozícionálni vállalkozásukat, növelni piaci ismertségüket, valamint erősíteni üzleti stabilitásukat a megszerzett elméleti tudás és gyakorlati tapasztalatok alkalmazásával.
A képzés célcsoportja a kis- és középvállalkozások vezetői, döntéshozói és kulcsemberei, akik felelősek vállalkozásuk márkájának, piaci megjelenésének és kommunikációjának fejlesztéséért. Emellett a program azoknak is szól, akik sajátvállalkozás indítását tervezik, valamint marketing- vagy kommunikációs területen dolgoznak, és szeretnék elmélyíteni tudásukat a márkaépítés stratégiai és gyakorlati vonatkozásaiban.









A kurzus résztvevői a sikeres márkaépítés révén erősíthetik vállalkozásuk piaci pozícióját, és a változó környezetben is biztosíthatják működésük stabilitását.
A programba Baranyában bejegyzett mikro-, kis- és középvállalkozások jelentkezhetnek, legfeljebb három, a döntéshozatalban aktív munkatárs részvételével.
A BRAND UP! alapítói – a PTE KTK Marketing és Turizmus Intézete, valamint a főtámogató GAZEKTM – programjukat a társadalmi felelősségvállalás jegyében hozták létre.
A képzés szakmai és szervezeti integrációját a PTE KTK Alkalmazott Tanulások Központja (CAL) biztosítja, garantálva az egyetemi szintű minőséget és szakmai hátteret.
Három egymást követő héten, egyenként 180 perces találkozóra kerül sor, amely kiscsoportos előadások, mesterelme-műhelymunkák és konzultációk formájában valósul meg a PTE KTK oktatóinak vezetésével.
A résztvevők három fő témakört dolgoznak fel: a márkázásra alkalmas termék- és szolgáltatásjellemzők megfogalmazását, a vevői értékajánlatok fejlesztését, valamint a márkázási szabályok és kommunikációs megoldások kialakítását.
Két hónapon keresztül, kéthetente összesen hat alkalommal zajlanak a dedikált mentori konzultációk, amelyek során a résztvevők személyre szabott támogatást kapnak egyéni fejlesztési feladataikhoz.
A résztvevők elméleti és gyakorlati ismereteket szereznek a márkaépítés stratégiai és operatív folyamatairól, valamint arról, hogyan alakíthatnak ki a saját vállalkozásuk számára egy hiteles, versenyképes és fenntartható márkát. A képzés során elsajátított ismeretek és készségek közvetlenül alkalmazhatók a vállalati kommunikációban, marketingben és vezetői döntéshozatalban.
meghatározzák vállalkozásuk célcsoportját és az ahhoz illeszkedő márkapozíciót,
kidolgozzák és megvalósítsák saját márkastratégiájukat, figyelembe véve a piaci trendeket és a fogyasztói percepciókat,
értelmezzék és mérjék a márkaértéket, valamint ennek szerepét a vállalati teljesítményben,
alkalmazzák a márkakutatás és márkaértékelés alapvető módszereit,
integrálják a fenntarthatóság és társadalmi felelősségvállalás szempontjait a márkastratégiába,
strukturáltan és meggyőzően kommunikálják a márkaüzeneteket a különböző célcsoportok felé.
A képzés fejleszti a stratégiai gondolkodást, a kreatív problémamegoldást és a tudatos vezetői szemléletet, ezáltal hozzájárul a vállalkozások hosszú távú piaci stabilitásához és növekedéséhez.