PROGRAM/PROGRAMME
április 11. / 11th April
9:30-10:40 Regisztráció, büfé/Registration, buffet (Dr. Halasy-Nagy József Aula/Díszterem/Hall)
10:45-11:00 Megnyitó/Opening ceremony (Dr. Halasy-Nagy József Aula/Díszterem/Hall)
Prof. Dr. Csapó János/Prof. Dr. János Csapó, társ-főszervező/Co-conference Organiser
Prof. Dr. Takács András/Prof. Dr. András Takács, dékán/Dean
Dr. Szűcs Krisztián/ Dr. Krisztián Szűcs, intézetigazgató/Institute Director
11:00-12:10 Plenáris előadások/Plenary lectures (Dr. Halasy-Nagy József Aula/Díszterem/Hall)
Prof. Dr. Simon Darcy (University of Technology Sydney): Emerging Opportunities and Challenges in Accessible Tourism Provision (Online előadás/online lecture)
Prof. Dr. Richard W. Butler (University of Strathclyde): Tourism Destination Development: Evolution and Change
12:10-13:00 Ebédszünet/Lunch break (Dr. Halasy-Nagy József Aula/Díszterem előtti folyosó – at the corridor in front of the Hall)
13:00-14:40 Szekcióülések/Sessions
14:40-15:00 Kávészünet/Coffee break
15:00-16:30 Szekcióülések/Sessions
16:30 Konferenciazárás/Closing of the conference (Dr. Halasy-Nagy József Aula/Díszterem/Hall)
SZEKCIÓK / SESSIONS
1. szekció/session: A turisztikai termékfejlesztés és innováció új aspektusai – B021 terem
Szekcióvezető/Session leader: Dr. Happ Éva
2. szekció/session: Kelet-Közép-Európa és a Balkán turizmusa – B128 terem
Szekcióvezető/Session leader: Dr. Szilágyi Ferenc
3. szekció/session: A turizmus történeti aspektusai, turizmusmarketing történet – Kari Tárgyaló
Szekcióvezető/Session leader: Prof. Dr. Kaposi Zoltán
4. szekció/session: Felelős turizmus, reziliencia, a turisztikai teherbíró képesség kérdései – Aula/Díszterem
Szekcióvezető/Session leader: Dr. Madarász Eszter
5. szekció/session: Fogyasztói magatartásváltozások – önállóság, felelősség, trendek – B018 terem
Szekcióvezető/Session leader: Dr. Debreceni János
6. szekció/session: Key drivers of competitiveness in the tourism industry I. (English session) – B311 lecture room
Szekcióvezető/Session leader: Dr. Ágnes Raffay-Danyi
7. szekció/session: Key drivers of competitiveness in the tourism industry II. (English session) – B323/2 lecture room
Szekcióvezető/Session leader: Dr. Tamara Rátz
8. szekció/session: Közösségek és hálózatok a turizmusban – Kari Tanácsterem
Szekcióvezető/Session leader: Dr. Szeidl Klaudia
9. szekció/session: Okos turizmus, okos desztinációk; Új célcsoportok igényeinek feltárása, a célcsoportok elérése – generációk, szcénák – B314 terem
Szekcióvezető/Session leader: Prof. Dr. Csapó János – Dr. Nagy Ákos
SZEKCIÓK – JAVASOLT IDŐBEOSZTÁS: 10+5 PERCES ELŐADÁSOK (10 PERC ELŐADÁS + 5 PERC VITA, DISZKUSSZIÓ)
1. szekció/session: A turisztikai termékfejlesztés és innováció új aspektusai
Szekcióvezető/Session leader: Dr. Happ Éva
13:00-16:30 B021 terem
Dr. Juhász-Dóra Katalin: Szálloda mindenkinek - az akadálymentesített szállodák vizsgálata / Hotel for all - investigation of accessible hotels
Dr. Magyar Zoltán: Tradicionális elemek, mint az innováció formái a vadászturisztikai termékekben / Traditional elements as forms of innovation in hunting tourism products
Dr. Szántó Ákos - Dr. Gyurkó Ádám - Dr. Pécsek Brigitta - Somodi- Tóth Orsolya: Bogács a térképen, fürdőturizmusból önálló márka? / Bogács From Spa Destination to Independent Tourism Brand?
Dr. Happ Éva – Dr. Ivancsóné Horváth Zsuzsanna: Vallási turizmushoz kapcsolódó attrakciók fogyasztói megítélése / Consumer perception of attractions related to religious tourism
Pavletits Péter: A magyarországi keskenynyomközű vasutak turizmusban betöltött szerepe a Csorbatói Fogaskerekű Vasút példáján keresztül / The role of Hungarian narrow-gauge railways in tourism through the example of the Csorbató Cog Railway
Áder Márton Áron - Dr. Keller Krisztina: A Szigetköz, mint aktív turisztikai desztináció: fejlesztési irányok és lehetőségek / The Szigetköz as an active tourism destination: development directions and opportunities
Dr. Tóth Tímea Zsófia: Filmszalagról útinaplóba – Magyarország, mint filmturisztikai élménytér / From filmstrip to travel diary – Hungary as a film tourism experience space
Horváth Vanda - Galambos Judit Zsuzsanna: Digitális áttörés vagy kényszermegoldás? A digitalizáció hatása a MICE turizmus szereplőire a pandémia után / Digital Breakthrough or necessity? The impact of digitalisation on MICE tourism stakeholders in the post-pandemic era
Dr. Mátyás Judit: Az idegennyelv-oktatás fontossága a turizmus-vendéglátás szakirányon / The importance of foreign language teaching in tourism and catering
Dr. Nagy Dávid – Dr. Horeczki Réka – Dr. Lados Gábor: Kulturális turizmus fejlesztésének lehetőségei a társadalmi és gazdasági problémákkal küzdő határmenti térségekben / Opportunities for the Development of Cultural Tourism in Border Areas With Social and Economic Problems
2. szekció/session: Kelet-Közép-Európa és a Balkán turizmusa
Szekcióvezető/Session leader: Dr. Szilágyi Ferenc
13:00-14:40 B128 terem
Dr. Szilágyi Ferenc - Dr. Horváth Alpár: Turisztikai régiók Romániában és Magyarországon - a területiség kérdésköre Covid előtt és után / Tourism Regions in Romania and Hungary – The Issue of Territoriality Before and After COVID
Vizi István György: Valóságtorzítás eszközei a turizmusban – burgenlandi fegyvertár / Tools of reality distortion in tourism – Burgenland's arsenal
Dr. Lontai-Szilágyi Zsuzsanna - Szalai Katalin - Gönczy Sándor: Adalékok Kárpátalja turisztikai desztinációmarketing fejlesztéséhez / Additions to the Reconstruction of Transcarpathia as a Tourist Destination
Mészáros Boglárka Ágnes: Sötét turizmus Magyarországon: A kínálati struktúra elemző bemutatása / Dark tourism in Hungary: An analytical overview of the supply structure
3. szekció/session: A turizmus történeti aspektusai, turizmusmarketing történet
Szekcióvezető/Session leader: Prof. Dr. Kaposi Zoltán
13:00-14:40 Kari Tárgyaló
Prof. Dr. Kaposi Zoltán: Baranya vármegye turisztikai kínálata az 1930-as években / Tourism Supply of Baranya County in the 1930s
Nagy-Wilhelm Réka: A VEB2023 települések szezonalitásának alakulása / Seasonal Evolution of VEB2023 Settlements
Tarnai Attila: A drávaszögi borászat és borturizmus fejlődése a 20. század második felétől napjainkig / The development of the wine industry and wine tourism in the Drávaszög region from the second half of the 20th century to the present day
Varga Patrik Zsolt: A szállásadás változásai Pécsett a második világháború végétől az 1990-es rendszerváltásig / The transformations of hospitality sector in Pécs from the end of the Second World War to the 1990s political system change
Horváth Anna: Kulturális kötődések a Beregben – turisztikai összekapcsolódások szerepe a területfejlesztésben / Cultural ties in the Bereg – the role of tourist connections in regional development
4. szekció/session: Felelős turizmus, reziliencia, a turisztikai teherbíró képesség kérdései
Szekcióvezető/Session leader: Dr. Madarász Eszter
13:00-16:30 Aula/Díszterem
Dr. Juhász Gábor - Akl Fanni - Nyikos Attila: A munkahelyi jólléti rendszerek alkalmazásának jelentősége a turisztikai iparágban működő KKV-k esetében Magyarországon / The Significance of Workplace Well-being Systems in SMEs Operating in the Tourism Industry in Hungary
Dr. Karsai Árpád: Tévúton egy sikerdesztináció? A növekedés csapdájában - kihívások a budapesti turizmus fejlődésében / A successful destination on the wrong track? Trapped by growth - challenges in the development of Budapest tourism
Dr. Lőrincz Katalin - Dr. Schmeller Dalma: Felelősségteljes turizmus a felsőoktatásban: elmélet és gyakorlat kapcsolata az egyetemi oktatók körében / Responsible Tourism in Higher Education: Insights from Academics at Ranked Green Universities
Dr. Petykó Csilla - Dr. Nagy Adrienne: A budapesti szabadulószoba vállalkozások rugalmasságának vizsgálata / The resilience of escape room businesses in Budapest
Sándor Dávid: Ifától áfáig, avagy adók a turizmusban – Ki mit fizet és miért? / From occupancy tax to VAT or taxes in the travel industry – Who is paying what and why?
Dr. Nagy Adrienne - Dr. Petykó Csilla: Felelős szolgáltatók, avagy fogyatékossággal élő munkavállalók a budapesti szállodákban. / Responsible service providers - employees with disabilities in Budapest hotels.
Akl Fanni - Nyikos Attila - Dr. Juhász Gábor: A munkahelyi well-being és a turizmus: hogyan támogathatják a rekreációs tevékenységek a dolgozók jóllétét? / Well-being at work and tourism: how can recreational activities support workers' well-being?
Papp Zsófia Márta - Dr. Madarász Eszter: Őrizni a múltat, vigyázni a jövőt: körforgásos gazdaság a múzeumokban / Preserving the Past, Protecting the Future: Circular Economy in Museums
Juhász László Péter - Dr. Dunay Anna - Dr. Illés Bálint Csaba: Fenntarthatóság és versenyképesség a CSDDD tükrében, fókuszban a szállodaipar / Sustainability and competitiveness in the light of the CSDDD, with a focus on the hotel industry
Dr. Madarász Eszter - Prof. Dr. Michalkó Gábor - Papp Zsófia Márta:A fenntarthatóság víziói Európa Kulturális Fővárosában / Visions of sustainability on European Capital of Cultures
Rozgonyiné Dr. Drotár Nikolett: Tokaj-Hegyalja zsidó szellemi öröksége / The Jewish spiritual heritage of Tokaj-Hegyalja
5. szekció/session: Fogyasztói magatartásváltozások – önállóság, felelősség, trendek
Szekcióvezető/Session leader: Dr. Debreceni János
13:00-16:30 B018 terem
Danczné Bundság Éva Szabina: A társas befolyás ereje: A hordamagatartás és az e-WOM hatása az online szállásfoglalási szándékra / The Power of Social Influence: The Impact of Herd Behavior and e-WOM on Online Hotel Booking Intention
Dr. Debreceni János - Hegedüs Sára: Ökocímkék, védjegyek és tanúsítványok ismertségének vizsgálata a turizmusban és vendéglátásban / Examining the awareness of eco-labels, trademarks and certificates in tourism and hospitality
Török Réka Szabina: Mitől lesz emlékezetes egy turisztikai élmény? Az MTE-k tényezőinek pontosítása a viselkedési szándék megközelítés mentén / What makes a tourist experience memorable? Refining the factors of MTEs along the behavioural intention approach
Varga Tamás - Dr. Marton Gergely: Utazási szokások vizsgálata a hazai könnyűzenei fesztiválokon résztvevő fogyasztók körében / Examination of Travel Habits Among Consumers Attending Domestic Pop Music Festivals
Hegedüs Sára - Dr. Kiss Kornélia: A társadalmi normák és a környezettudatos fogyasztói magatartás interpretációjának összefüggései a turizmusban / The Interrelationship Between Social Norms and the Interpretation of Environmentally Conscious Consumer Behaviour in Tourism
Horváth Mónika - Dr. Papp Zsófia: Luxusbevásárlás és luxus bevásárló turizmus / Fogyasztói motivációk és trendek Luxury shopping and luxury shopping tourism: consumer motivations and trends
Dr. Behringer Zsuzsanna - Dr. Béres Ilona - Dr. Kulcsár Noémi - Printz-Markó Erzsébet: Felelős fogyasztói magatartás vizsgálata a hazai lakosság körében a kulturális örökségek látogatása esetében / Examination of responsible consumer behavior among the domestic population when visiting cultural heritage sites
Angler Kinga: Kellenek-e még az utazási irodák? / Do we still need tour operators?
Dr. Máté Andrea: Márkaépítés és borturizmus a Szekszárdi Bikavér Borongoló tükrében / Brand Building and Wine Tourism in the Light of the “Szekszárd Bikavér Borongoló”
6. szekció/session: Key drivers of competitiveness in the tourism industry I. (English session)
Szekcióvezető/Session leader: Dr. Ágnes Raffay-Danyi
13:00-16:30 B311 lecture room
Dr. Boros Kitti - Dr. Csordás Tamás - Dr. Markos-Kujbus Éva: New Dimensions of Bleisure Tourism: Synergies Between Business and Leisure Travel in the Context of Sustainable Development / A bleisure turizmus új dimenziói: Az üzleti és a szabadidős utazások szinergiái a fenntartható fejlődés tükrében
Dr. Wirth Gábor: Tourism development opportunities in the northern shores of Lake Velence / A Velencei-tó északi partján fekvő települések turizmusfejlesztési lehetőségei
Dr. Raffay-Danyi Ágnes - Dr. Lőrincz Katalin - Dr. Papp Zsófia: Slow West: Slow West: Key Drivers of ‘Accelerating’ Slow Tourism in the Slovenian-Hungarian Border Region / A lassú turizmus mozgatórugói a Szlovén-Magyar határvidéken
Sita Dewi Kusumaningrum: The sustainability-brand equity nexus: How non-tourist stakeholders influence destination branding / A fenntarthatóság és a márkakövetelmény kapcsolata: Hogyan befolyásolják a nem turisztikai érdekeltek az úti cél márkaépítését?
Dr. Sima Rahimizhian: Neuroscience-Driven Destination Design: Enhancing Tourist Experience and Well-Being Through Emotionally Responsive Environments
Dr. Szilvia Néveri Varagya: Crisis-Resilient Tourism through Smart and Responsible Marketing Decisions – A Case Study on the Pandemic Management Strategy of One of Slovakia’s Most Popular Waterparks / Válságálló turizmus smart és felelős marketingdöntésekkel – esettanulmány Szlovákia egyik legnépszerűbb élményfürdőjének járványkezelési stratégiájáról
Dr. Zeljka Stjepic Srkalovic - Dr. Semir Ahmetbegovic - Dr. Fadila Kudumovic: Dostovic Tourism in protected areas: Bosnia and Herzegovina / Turizmus védett területeken: Bosznia-Hercegovina
Dr. Harshavardhan Reddy Kummitha: Measuring Sustainable tourism attitude scale (SUS-TAS) towards tourism social enterprise for sustainable tourism development: An tourism social enterprises context.
7. szekció/session: Key drivers of competitiveness in the tourism industry II. (English session)
Szekcióvezető/Session leader: Dr. Tamara Rátz
13:00-16:30 B323/2 lecture room
Belkaid Othmane - Dr. Harshavardhan Reddy Kummitha: AI in Tourism: Accelerating SDG Achievement Through Technology / Mesterséges intelligencia a turizmusban: A Fenntartható Fejlődési Célok (SDG) elérésének felgyorsítása
Dr. Coronel Monica - Dr. Irimiás Anna: Virtual influencers in tourism marketing: Opportunities, challenges, and future considerations / Virtuális befolyásolók a turisztikai marketingben: Lehetőségek, kihívások és jövőbeli megfontolások
Amirhossein Jabbari - Dr. Krisztián Szűcs: The Strategic Role of Mobile Applications in Omnichannel Retail Enhancing Consumer Engagement and Brand Loyalty. /A mobilalkalmazások stratégiai szerepe a kiskereskedelemben: a fogyasztói elkötelezettség és a márkahűség fokozása omnichannel környezetben
M'barek Alhaddar - Dr. Harshavardhan Reddy Kummitha: Enhancing Sustainable Digital Marketing Strategies for Resilient Tourism and Hospitality SMEs Amid Global Challenges
Dr. Tamara Rátz: Innovative Approaches in Destination Marketing (Taylor’s Version)
Dr. Florin Nechita - Dr. Krisztina Sitku - Takanori Kawamata: Employing Service Learning and Extended and Enlarged Communities of Practice in a Destination Marketing Project in Northern Transylvania
Ismail Rishwaan Rashid – Dr. Gábor Juhász: Beyond corporate dominance: The importance of employee ownership model to increase employee interest in the Maldives tourism. / A munkavállalói tulajdonosi modell jelentősége a munkavállalói érdekeltség növelésében a Maldív-szigetek turizmusában
Arzan Dilek Bozkurt - Dr. Aşkım Nurdan Tümbek Tekeoğlu - Dr. Necla İlter Küçükçolak: The Interaction Between Geographical Indication Products and Tourism: Contributions to Local Economy and Destination Development
8. szekció/session: Közösségek és hálózatok a turizmusban
Szekcióvezető/Session leader: Dr. Szeidl Klaudia
13:00-16:30 Kari Tanácsterem
Dr. Laki Ildikó: Speciális csoportok a turizmusban
Dr. Asztalos Réka - Dr. Pál Ágnes - Bán Anna - Fatemeh Farzad: Otthon lenni máshol: a HomeExchange lakáscsere hálózat budapesti tagjai körében végzett interjúkutatás eredményei / Being at home elsewhere: results of an interview survey among HomeExchange members in Budapest
Nagy Gabriella - Mókusné Dr. Pálfi Andrea - Prof. Dr. Aubert Antal: Turisztikai térségek hálózatba szervezésének lehetőségei / Networking opportunities for tourist areas
Dr. Kovács Dezső: Három évtized után új kihívások a Villány-Siklósi Borút és a Villányi borvidék előtt / After Three Decades New Challenges of he Villány-Siklós Wineroad and the Villány Wine Region
Dr. Szeidl Klaudia - Prof. Dr. Aubert Antal - Dr. Szalók Csilla: Közösségi összefogás a falusi turizmusban: sikeres modellek és fenntarthatósági kihívások / Community partnerships in rural tourism: successful models and sustainability challenges
Gászné Bősz Bernadett - Schultz Éva: Közös sors és emlékezet. A helyi közösségek szerepe 20. századi kollektív traumákra épülő emlékhelyek, mint turisztikai attrakciók létrehozásában és üzemeltetésében / Common destiny and memory. The role of local communities in the creation and operation of memorial sites based on 20th century collective traumas as tourist attractions
9. szekció/session: Okos turizmus, okos desztinációk; Új célcsoportok igényeinek feltárása, a célcsoportok elérése – generációk, szcénák
Szekcióvezető/Session leader: Prof. Dr. Csapó János – Dr. Nagy Ákos
13:00-16:30 B314 terem
Dr. Gerdesics Viktória - Dr. Nagy Ákos András - Dr. Lázár Erika: A VR-alapú turisztikai élmények és az érzelmek / VR-Based Tourism Experiences and Emotions
Dr. Iványi Tamás: A gépi tanulás használata a turizmuskutatások területén – egy szisztematikus irodalmi áttekintés eredménye / The use of machine learning in tourism research - results of a systematic literature review
Dr. Hinek Mátyás: Miről írnak a vendégek? Budapesti szállodai vélemények témáinak feltárása BERT-alapú neurális témamodellezéssel / What do guests write about? Exploring the themes of Budapest hotel reviews with BERT-based neural topic modeling
Dr. Horváth Endre: Okos desztináció stratégiák a helyi és területi önkormányzatok számára - Tervezés és végrehajtás; Smart Destination Strategies for Local and Regional Government - Planning and Implementation
Dr. Szeidl Klaudia – Sipos Erika: Új hullám a borfogyasztásban: A Z generáció preferenciáinak feltérképezése / A new wave in wine consumption: mapping the preferences of Generation
Fábián Fanni Eszter - Dr. Behringer Zsuzsanna: Négylábú útitársak / Four-legged companions
Schultz Éva - Dr. Nagy Adrienne - Dr. Petykó Csilla - Dr. Szeidl Klaudia: "Kell ez a hely". Szabadidős térhasználat, térértelmezés és helykötődés a Z generáció körében Budapesten / "We need this space". Recreational use of space, interpretation of space and space attachment among Generation Z in Budapest
Prof. Dr. Csapó János - Dr. Csóka László: Az okos turisztikai ökoszisztéma-érettség kutatásának első eredményei Magyarországon / First results of smart tourism ecosystem maturity research in Hungary