fbpx Applikációval tanulhatnak a pécsi diákok - Pécsiközgázosok fejlesztése | Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar

Applikációval tanulhatnak a pécsi diákok - Pécsiközgázosok fejlesztése

2018. augusztus 29. 10:00

Két harmadéves, gazdálkodási és menedzsment szakos hallgatónk, Varga Bettina és Komjáti Míra ötletével reformálhatják meg a pécsi általános iskolások oktatását.

Hallgatóink egy éve kezdtek el foglalkozni az ötlettel, ami mára már a megvalósítás kapujában áll. Minden egy választható órával indult a Karon. Az alapötletet az ihlette, hogy hogyan lehetne megoldani az általános iskolás gyerekek által cipelt hatalmas iskolatáskák problémáját. Az ötlet addig formálódott a Simonyi BEDC Vállalkozasfejlesztési Központ Certificate in Data Science Entrepreneurship es a Simonyi Summer Social Entrepreneurship Programok keretében, amíg meg nem született belőle az applikáció gondolata, ahol a gyerekek játszva tanulhatnak és fejlődhetnek a tanáraik által megadott feladatok segítségével.

A Buddyy elnevezésű szoftver főként a jelenlegi oktatás kiegészítésére szolgál, ahol a különböző megoldandó feladatokat a tanárok tölthetik fel a rendszerbe, ami integrálja azokat egy játékba. Tehát egy olyan multisided platformról van szó, amiben a diákok és a tanárok együtt dolgozhatnak, ellenőrzött keretek között, a tanulók számára megfelelő szintű és nehézségű feladatokkal, azonban mindezt élvezetesen és motiváltan. A játék során a gyerekek létrehozhatják a saját személyre szabott profiljukat, illetve kiválaszthatják a pályát, ahol játszani szeretnének és pontokat gyűjteni. Ezáltal a legtöbb olyan motívum, ami egy játékot izgalmassá tesz, megtalálható benne, azonban a feladatok és kihívások segítségével az iskolában szerzett tudásukat mélyíthetik el.

Egy olyan izgalmas és új világot teremt ez a diákok számára, ahol hangzatos nevekkel teszik érdekesebbé és izgalmasabbá a tananyag gyakorlását. A lehetőségek mondhatni végtelenek, amit széleskörűen használhatnak a tanárok a szorgalmi feladatok elvégeztetéséhez. Ahogy a díjazás is nagyon sokrétű lehet a diákok számára – lehet az egy bizonyos elért pontszám utáni fagyizás az egyik órán vagy épp felmentés egy felelés vagy röpdolgozat alól, ez a tanárok és a diákok közötti megállapodás függvényében változhat.

Az applikáció az 5-8. osztályosokat célozza meg, a segítségével pedig a tanárok akár kommunikálni is tudnak a diákokkal, ami azért különleges, mert hasonló felület még nincs a piacon. A gamification egyre elterjedtebb – nem véletlenül, hiszen rendkívüli lehetőséget rejt magában (elég csak az általunk is gyakran használt Kahoot kvízekre gondolni). Akárcsak azt, ezt a játékot is lehet használni az órákon is, az órák elején egy tíz perces kvíz jellegű kérdéssorként, vagy akár óra végén is egyféle tudást tesztelő játékként.

Az ingyenes verzió a tervek szerint még az idén elkészülhet és elkezdhetik tesztelni a pécsi általános iskolások. Többek között az Apáczai Nevelési és Általános Művelődési Központ és a PTE Deák Ferenc Általános Iskola diákjai is birtokba vehetik az újító eszközt. Szerencsére a tanárok és a szülők is örömmel fogadták a kezdeményezést, így reményeik szerint hamar beépül majd a mindennapokba az applikáció használata.

Hallgatóinknak további sok sikert és eredményes fejlesztést kívánunk!

Kapcsolódó Híreink

Megjelent Kaposi Zoltán könyve

Megjelent oktatónk, Dr. Kaposi Zoltán Uradalmak, Földbirtokosok és birtokforgalom a Dél-Dunántúlon a 19. században című könyve a Magyar Mezőgazdasági..

Az Év Projektmenedzsment Diplomamunkája Pályázat 2019

A PMI Budapest 2019-ben ismét meghirdeti az Év Projektmenedzsment Diplomamunkája Pályázatot a Magyar Tagozat (PMI) - a Hírközlési és Informatikai..

Prezentációs versenyen Karunk hallgatója

A 2019. június 4-én tartott OTDK prezentációs verseny elődöntőjén Karunk hallgatója, Szabó Máté az első helyen végzett.

Meghívó a Felsőoktatási Intézményi Kiválósági Program 4. tématerületének első évének zárórendezvényére

„A hazai vállalatok szerepének növelése a nemzet újraiparosításában”