Prof. Dr. Töröcsik Mária
Törőcsik Mária közgazdász diplomáját a Pécsi Tudományegyetemen szerezte meg, majd itt is kezdte meg egyetemi oktatói pályáját. A Marketing és Turizmus Intézetben dolgozik egyetemi tanárként. Marketinget, vásárlói és fogyasztói magatartást, személyiségmarketinget oktat. Kutatási területei a fogyasztói magatartás, a trendkutatás, a marketing aktuális problémái. Számos publikációja is megjelent ezen témakörökben. Az elmúlt tíz évben több szakkönyvet is írt, melyek a marketing szerteágazó területeit járják körül. Fogyasztói magatartás – Insight, trendek, vásárlók c. könyve az Akadémiai Kiadónál jelent meg, ebben foglalta össze a fogyasztói és vásárlói magatartás legfőbb ismereteit. 2017-ben publikálta Self-marketing – személy és marketing kapcsolatok c. könyvét. Egyetemi oktatói feladatai mellett marketing tanácsadással és marketingkutatással, továbbá trendkutatással foglalkozik.
Törőcsik, Mária - Szűcs, Krisztián (2021):
Fogyasztói magatartás: Mintázatok, trendek, alkalmazkodás
Budapest, Akadémiai Kiadó
Törőcsik, Mária - Csapó, János (2021):
A nemfogyasztás/nemvásárlás motivációi, értelmezése a turizmusban
VEZETÉSTUDOMÁNY 52 : 1 pp. 42-55. , 14 p.
Törőcsik Mária - Szűcs Krisztián - Nagy Ákos - Lázár Erika (2019):
Életstílus kutatások és a marketing. Életstílus-csoportok Magyarországon a digitalizáció korában REPLIKA : 111 pp. 63-86. , 24 p.