Törőcsik Mária közgazdász diplomáját a Pécsi Tudományegyetemen szerezte meg, majd itt is kezdte meg egyetemi oktatói pályáját. A Marketing és Turizmus Intézetben dolgozik egyetemi tanárként. Marketinget, vásárlói és fogyasztói magatartást, személyiségmarketinget oktat. Kutatási területei a fogyasztói magatartás, a trendkutatás, a marketing aktuális problémái. Számos publikációja is megjelent ezen témakörökben. Az elmúlt tíz évben több szakkönyvet is írt, melyek a marketing szerteágazó területeit járják körül. Fogyasztói magatartás – Insight, trendek, vásárlók c. könyve az Akadémiai Kiadónál jelent meg, ebben foglalta össze a fogyasztói és vásárlói magatartás legfőbb ismereteit. 2017-ben publikálta Self-marketing – személy és marketing kapcsolatok c. könyvét. Egyetemi oktatói feladatai mellett marketing tanácsadással és marketingkutatással, továbbá trendkutatással foglalkozik.