Corporate Talk - Az ALDI Magyarország volt a vendégünk

2023. május 11. 08:28

2023. április 25-én rendeztük meg az idei év második Corporate Talk kerekasztal beszélgetését, ahol az ALDI Magyarország munkatársait kértük fel egy kötetlen beszélgetésre. Vendégünk volt Brandhuber Gréta, Csiki Barbara, Kóródi Zsuzsa és Péntek Lajos.

A beszélgetés első blokkjában az ALDI Magyarország marketingstratégiája volt a fókuszban. A vicces posztok és a kreatív tartalmak nagyon népszerűek a követők körében, és nagyban hozzájárulnak a cég online jelenlétéhez. Azonban, mint minden területen, itt is akadnak nehézségek. Előfordul, hogy egy-egy poén nem úgy sül el, ahogyan azt tervezték, és ez némi kellemetlenséget okozhat. Érdekesség, hogy a kampányok sikeressége sok esetben az első reagálóktól függ: amennyiben az első reakciók inkább pozitív hangvételűek, úgy nagyobb az esélye annak, hogy sikeres lecsengésű lesz a kampány és fordítva.

 

Az ALDI elég korán felismerte a TikTok platform erejét, amely nemcsak a fiatalabb korosztály számára vonzó, hanem már a 30-as éveikben járók is szívesen használják Érdekesség, hogy egy kutatás szerint a platform felhasználóinak száma körülbelül 2 millióra tehető Magyarországon, melynek 70%-a 18 éven felüli, 30%-a pedig 35 év feletti felhasználó, így megdőlni látszik az a sztereotípia, hogy a TikTok csak fiataloknak szólna. A kihívás azonban az, hogy a trendek nagyon gyorsan változnak, és csupán néhány másodperces videókkal kell megragadni a közönség figyelmét, ezért a kreativitás kulcsfontosságú számukra.

 

Arról is beszélgettünk, hogy az ALDI-ban vásárlók számára elérhető az online élelmiszervásárlás a Roksh szolgáltatóval való együttműködés keretein belül. Bár az online élelmiszervásárlás egyre népszerűbbé válik, az emberek többsége még mindig személyesen intézi a bevásárlásokat. Annak ellenére, hogy a pandémia alatt nagyon dinamikusan kezdett el növekedni az online vásárlás, az NRC kutatása szerint egyre inkább elkezdi elveszíteni ezt a növekedést diszkont üzletlánc munkatársai sem látják relevánsnak azt, hogy az online vásárlás megjelenésével a hagyományos vásárlás háttérbe fog szorulni az elkövetkezendő évek, ők ezt inkább egy kiegészítő szolgáltatásként kezelik.

 

A fesztiválra való kitelepülésről is beszélgettünk, mellyel leginkább a fiatalabb korosztályt szerették volna megcélozni. Érdekesség, hogy a bulizó fiatalok ugyanazon árukat, ugyanolyan áron vehetik meg az ALDI-nál a fesztiválon belül, mintha egy üzletbe vették volna meg. Ráadásul még egy kis extra is jár nekik: az ételeket ingyen megsütik nekik a grillteraszon.