Megjelent a Marketingkutatás 4.0

2023. március 16. 08:54

2023 tavaszán jelent meg a the CoRe lab kutatóinak könyve Marketingkutatás 4.0 címmel. 

Az alkalmazott marketingkutatás területén érzékelhető változás következett be a 90-es évek második felében, melynek alapvető oka a technológiai fejlődés, az évezred első évtizedének gazdasági válsága, illetve a 2020-as pandémia volt.

Ezek a hatások alapvető változásokhoz vezettek az iparágban és az alkalmazott módszertani eszközökben. Először a hagyományos technikák érvényessége és az eredmények újszerűsége kérdőjeleződött meg, majd a válság éveiben eljutott odáig, hogy a kutatócégek értékteremtő képessége is megkérdőjeleződött.A változások hatására gyökeresen megváltozott a marketingkutatásban használatos eszközök tárháza, illetve új kompetenciák jelentek meg. A könyv ezeket a változásokat, azok következményeit, valamint a folyamat fontosabb elemeit foglalja össze, illetve egy átfogó képet ad a fogyasztói kutatás jelenlegi állásáról, a közeli jövőt meghatározó trendekről, illetve az új módszertani eszközökről.

A könyv magyar nyelven elérhető a MeRSZ.hu felületén.