2022 októberében egy izgalmas, online naplózásos kutatást végeztünk a GLAMOUR-napokkal kapcsolatos tapasztalatok, motivációk feltárásának érdekében.
Kutatási téma
A GLAMOUR-napok közeledtével egy mini kutatás keretein belül vizsgáltuk azt, hogy hogyan döntenek és vélekednek a kuponnapi akciókról azon „lelkes Glamourozók”, akik rendszeresen részt vesznek az eseményen és idén is tervezik kihasználni a különböző kedvezményeket.
Kutatási kérdések
A kutatás fókuszában az alábbi témakörök álltak:
- a GLAMOUR-napok megítélése
- a részvétel motivációi
- vásárlási tapasztalatok
- a 2022-es promóció megítélése
Alkalmazott módszerek
- online naplózás: 5 főt kértünk meg arra, hogy egy héten keresztül (a GLAMOUR-napokat megelőző és azt lefedő időszakban) dokumentálja a kuponnapi akcióval kapcsolatos tapasztalatait egy digitális kvalitatív kutatási platformon.
Kutatási eredmények
A kutatás eredményeiből az látszik, hogy a vásárlás, mint élmény még mindig fontos az emberek számára, azonban az online vásárlás is egyre kedveltebb, legfőképpen a kényelem miatt.
A GLAMOUR-napok fénye viszont kopni látszik, a korábbi izgatottság, készülődés egyre jobban kezd alábbhagyni. A negatív tapasztalatok ellenére azonban még mindig sokan döntenek úgy, hogy részt vesznek a kuponnapi akciókon egy-egy jó ajánlat, vagy a párhuzamosan futó más üzletek akciói miatt.
Érdekelnek a részletek? A teljes tanulmányt itt olvashatod!