2019. június 24. 13:44
A Tenkes Borvidékfejlesztő Nonprofit Kft. számára kutatást végeztünk 2018 őszén a Villányi Borvidék RedY nevet viselő közösségi bor termék kommunikációjának támogatása céljából.
Kutatási téma
A Tenkes Borvidékfejlesztő Nonprofit Kft. nagyon érdekes kommunikációs kérdéssel keresett fel Bennünket, melyben a RedY nevet viselő közösségi márka pozicionálásán dolgoztunk. A hallgatók 2018 őszén a Marketingkutatás Haladóknak (MSc) kurzus keretében valósították meg a projektet.
Kutatási kérdések
- Hogyan tehető vonzóvá a villányi vörösbor az Y-generáció számára?
- Milyen a közösségi márka ismertsége és megítélése a fiatal (egyetemista) fogyasztók körében? Hova pozicionálják a célcsoport tagjai jelenleg a RedY márkát?
- Milyen asszociációkat társítanak a termékhez? Ez hogyan építhető be a termék kommunikációjába?
Alkalmazott módszerek
- desk research: A fiatalok borfogyasztási szokásainak feltérképezését célzó szekunder kutatás.
- online kérdőív: Alkoholfogyasztási szokások a PTE hallgatói körében.
- fókuszcsoportos vita: A RedY márka megítélésének vizsgálata a termék ismerte előtt és után.
- social media listening: Az online térben fellelhető vélemények a vörösborral kapcsolatban.