Júliusban rövid, de annál érdekesebb felmérést végeztünk a fenntarthatósággal kapcsolatban. #kutassonline
Népszerű a kezdeményezés, de a gyakorlatban még van hova fejlődni!
Ez derült ki a júliusban végzett, nem reprezentatív minikutatásunkból, melyben 115 válaszadó véleményére támaszkodtunk.
Az online kérdőíves felmérésünket 22-58 éves magyar válaszadók töltötték ki, akik többsége nő (73,9%) volt.
Az eredmények azonban jól mutatják, hogy bár sokan ismerik (69,6%) és szimpatizálnak (65,2%) is a kezdeményezéssel, a megvalósításban még nem erősek a fogyasztók.
A válaszadóinknak mindössze 30,4%-a mondta azt, hogy 2021-ben megtartja a műanyagmentes júliust. Ez a szám némi növekedésre enged következtetni, ha azt is megnézzük, hogy 26,1%-nak van korábbi tapasztalata a mozgalommal kapcsolatban.
A megkérdezettek több-kevesebb sikerrel tudták megvalósítani a műanyagmentességet ebben a hónapban. 16,5% tudta teljesen vagy nagyrészt elhagyni a műanyagot az életéből.
Olvasnál még a kutatásainkról? Itt megteheted.