Stratégiaalkotást támogató komplex kutatás

2021. március 20. 09:18
mérnök kutatás

Egy magyar felsőoktatási intézmény kérdései mentén valósítottunk meg komplex kutatást.

 

 

Kutatási téma

A hazai villamos- és gépészmérnök képzés átfogó vizsgálata komplex kutatási módszertannal 

 

Kutatási kérdések

Megbízónk arra volt kíváncsi, hogy országos, valamint helyi szinten hogy állnak a villamos- és gépészmérnök képzések. Ehhez egy komplex kutatási megoldás vezetett minket közelebb, ahol valamennyi érintetti csoportot vizsgálni tudtunk különböző módszerekkel. 

 

Alkalmazott módszerek 

  • desk research kutatás: a villamos- és gépészmérnök képzések piacát áttekintő összefoglaló elkészítése 

  • versenytársi mélyinterjúk: azon intézmények képviselőit is megkérdeztük, melyek a Megbízón kívül még hasonló képzéseket kínálnak 

  • szakértői mélyinterjúk: a vállalati/piaci oldalt is megkérdeztük mélyinterjúkkal, vagyis azokat a szereplőket, akik a végzett hallgatókat foglalkoztatják 

  • dolgozói/munkatársi/vezetői workshopok: a képzésben résztvevő kollégákat is bevontuk a kutatási folyamatba abból a célból, hogy lássuk, ők hogy látják ezt a folyamatot, milyen gyenge és erős pontjait látják a képzéseknek 

  • hallgatók online kérdőíves megkérdezése (CAWI): a hallgatók is egy fontos célcsoportnak számít ilyen szempontból, így az ő véleményüket átfogóan egy online kérdőívvel mértük fel 

  • online közösségek szervezése hallgatók és végzettek körében: a képzésen tanuló és már végzett hallgatóktól olyan információkat vártunk az online közösségek során, melyek hozzájárultak ahhoz, hogy a számszerű adatok mellett lássuk azt is, hogy mit gondolnak a képzésről, milyen fejlesztési elvárásaik, gondolataik vannak