fbpx COVID19 kutatócsoport - VSZI | Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar

COVID19 kutatócsoport - VSZI

A Pécsi Tudományegyetem  Közgazdaságtudományi Kar Vezetés- és Szervezéstudományi Intézete a COVID19 vírus kapcsán kialakult üzleti szituáció következményeinek elemzésére létrehozott egy kutatócsoportot, amely a felsőoktatás tavaszi átállása kapcsán a digitális/nem jelenléti oktatási formák, valamint a távmunka jelenlegi helyzetét és jövőbeli elképzeléseit vizsgálja online kérdőíves felmérések keretében.

 

Célunk, hogy visszajelzést adjunk a jelenlegi helyzetről, vállalati megoldásokról, amely alapján javaslatokat tudunk megfogalmazni a jövőre nézve. Célunk továbbá, hogy tudásunkkal segítsük a gazdaság szereplőit. Tudjuk, hogy ebben a helyzetben a munkavállalók motiválása, a jól összeszokott csapat összetartása kihívás elé állítja a vállalatokat, hiszen a megváltozott körülmények, a home office/otthoni munkavégzés eddig nem látott nehézségeket, problémákat szülhetnek, amelyek kihívást jelentenek mind a munkavállalók, mind a munkaadók részéről.  Az, hogy a megváltozott működésmódban is hatékony és eredményes tudjon maradni egy csapat, és hogy a munkafolyamatok is gördülékenyen haladjanak, kulcsfontosságú lehet sok cég életében, túlélésében. 

 

Két fő célt határoztunk meg:


1.    Felmérni a nem jelenléti oktatásban, távmunkában dolgozók, oktatók véleményét, elégedettségét a jelenlegi működéssel, valamint a jövőbeli tervekkel kapcsolatban.

2.    Feltárni a szervezeti kommunikáció alakulását, a dolgozók, oktatók motivációit, a kompetenciákra vonatkozó javaslatait, fejlesztési elképzeléseit, soft és hard igényeit.

 

Az online kérdőíves felméréseket több ütemben indítjuk:

1. ütem: Első körben a Pécsi Tudományegyetem oktatóinak, adminisztratív munkatársainak megkérdezését indítottuk el, a felmérést május közepén zárjuk. 

2. ütem: A május elején indult munkavállalói felmérésünk során szeretnénk a vállalatokat megkérdezni a tapasztalataikról, a felmérés során megkeressük az egyetem, a kar kiemelt partnerszervezeteit. 

3. ütem: A digitális oktatás fejlesztése során kiemelt jelentőséggel bír az oktatói kör véleménye, ezért május hónapban megkeressük a hazai felsőoktatási intézmények gazdaságtudományi területen oktató kollégáit, kérve őket a kérdőív kitöltésére. 

4. ütem: A hallgatói megkérdezést a PTE Diplomás Pályakövető Rendszer felméréseinek keretében, speciális kérdések beiktatásával tervezzük lefolytatni, így a Pécsi Tudományegyetem hallgatóit és végzett hallgatóit (1, 5 éve végzett) is bevonva a kutatási programba. A nemzetköziesítés kiemelt jelentősége miatt kíváncsiak vagyunk a külföldi hallgatók véleményére, ezért terveink között szerepel egy angol nyelvű kérdőív készítése is.