TDK Témák

Közgazdaságtan és Ökonometria Intézet témajegyzéke

Bessenyei István

  • Koordinációs kudarc és puha költségvetési korlát
  • A migráció hatása a gazdaság növekedésére
  • Versenyképesség és vállalati stratégia

Erdős Katalin

  • Vállalkozó egyetem
  • Környezeti kérdések a közgazdaságtanban

Farkas Richárd

  • Iparági piacszerkezetek
  • Mikroökonómia
  • Benzinpiaci vizsgálatok
  • Térökonometria

Galambosné Tiszberger Mónika

  • Jóllét mérése
  • Szegénység mérése
  • Szürkegazdaság becslés

Módszertani segítségnyújtás olyan esetekben is, ahol nem témavezető

Gyimesi András

  • Statisztikai modellezés alkalmazása
  • A sportverseny egyenlőtlenségének gazdasági okai és következményei
  • Iparági koncentráció, erőfölény vizsgálata
  • A születési időpont és a fizetések kapcsolata

Kehl Dániel

  • Adatelemzés R-ben

Módszertani segítségnyújtás olyan esetekben is, ahol nem témavezető

Pintér Miklós

  • Nem teljes információs játékok elmélete
  • Kooperatív játékok döntéselméleti szempontból

Rappai Gábor

  • Speciális munkaerő-keresleti függvények a sportban
  • Az erőviszonyok és a nézettség kapcsolata a látvány-csapatsportokban

Sebestyén Tamás

  • Kockázatok és hatékonyság a globális ellátási hálózatokban.
  • Ágens alapú makroökonómiai modellek.
  • Gazdasági hálózatok modellezése

Somogyiné Komlósi Éva

  • Regionális fejlesztés, vidékfejlesztés
  • A vállalkozói ökoszisztémák működésének vizsgálata különböző területi szinteken
  • Kontextus-érzékeny vizsgálati módszerek alkalmazása a vállalkozáskutatásban

Szabó Norbert

  • Regionális gazdaságfejlesztési kérdések vizsgálata
  • Választott nemzetközi gazdaságtani jelenség vizsgálata

Kvantitatív Menedzsment Intézet témajegyzéke

Atanazovné Hartung Katalin

  • Fenntartható ellátási lánc
  • Körforgásos gazdaság

Bedő Zsolt

  • Start-up-ok sikerességét befolyásoló tényezők vizsgálata esettanulmányos módszerekkel.
  • A helyi vállalkozói ökoszisztémák működése.
  • Egyetemközpontú vállalkozói ökoszisztémák tulajdonságainak, működésének feltérképezése, megértése.
  • A vállalkozói ökoszisztéma és az intelligens szakosodás kapcsolata.
  • Észlelhető-e a virtuális térben a vállalkozói aktivitás minősége és intenzitása?

Bugár Gyöngyi

  • Befektetési döntéshozatal
  • Portfólió menedzsment
  • Kockázatmérés és -kezelés

Danka Sándor

  • Ipar 4.0

Hauck Zsuzsanna

  • Az ipar 4.0 termelékenységre gyakorolt hatása
  • Az outsourcing vs. integráció dilemma
  • Kapacitáskihasználtság JIT termelési rendszerekben
  • Készletgazdálkodási modellek
  • Versenyprioritási tényezők a digitalizáció korszakában

Hornyák Miklós

  • Digitális átalakulás
  • Térinformatika üzleti alkalmazásai
  • Gráf alapú adatbázisok üzleti alkalmazásai

Kiss Tibor

  • Kék gazdaság
  • Körforgásos gazdaság

Kovács Balázs

  • Üzleti adatok és dokumentumok bányászata
  • Elektronikus kereskedési rendszerek (tőzsde, Forex)
  • Adatbányászat
  • Szövegbányászat
  • Üzleti intelligencia
  • Mesterséges intelligencia
  • Szimuláció
  • Üzleti modellezés
  • Optimalizálás
  • Kereskedési rendszerek programozása
  • Devizakereskedés
  • Eseményvizsgálat (gazdasági események hatása az árfolyamra)

Kovács Kármen

  • A viselkedési közgazdaságtan fogyasztáshoz kapcsolódó területei

Krabatné Fehér Zsófia

  • Kis- és középvállalkozások regionális versenyképessége

Kruzslicz Ferenc

  • Adatbányászat és módszerei
  • Szövegbányászat
  • Intelligens és vállalati rendszerek
  • Vállalati folyamatok informatikai támogatása

Rideg András

  • Klasszikus és modern stratégiai menedzsment irányzatok elméleteinek szintézise, operacionalizálása
  • KKV menedzsment, KKV versenyképesség, családi vállalatok
  • Kompetenciaalapú vállalati versenyképesség témakörében a kompetenciakonfigurációk nagymintás empirikus elemzése
  • A szervezetelmélet kontingenciaelméletének empirikus vizsgálata

Somogyvári Márta

  • Megújuló energiarendszerek társadalmi és gazdasági vonatkozásai
  • Energiapiacok rendszerdinamikai modellezése
  • Fenntartható energiarendszerek - fenntartható gazdaság
  • Korrupció a gazdaságban,  a társadalombam és egyes szektorokban (orvosi korrupció, építőipar)
  • Pénzügy és etika
  • Szervezeti igazságosság - szervezeti etika

Szerb László

  • Vállalkozási aktivitás és vállalkozói ökoszisztémák nemzetközi vizsgálata országos és regionális szinteken,
  • Vállalkozási aktivitás és vállalkozói ökoszisztéma vizsgálata Magyarország városrégióiban
  • Kisvállalatok versenyképességének vizsgálata és elemzése Magyarországon

Marketing és Turizmus Intézet témajegyzéke

Csapó János

  • Turisztikai centrum és periféria viszonyok kutatása, a turizmus térbeli koncentrációjának és dekoncentrációjának komplex hatásai
  • A turizmus keresletének és kínálatának legújabb trendjei
  • Turizmus és területfejlesztés, turizmus és vidékfejlesztés
  • Határmenti térségek turizmusfejlesztése
  • Regionális (nemzetközi, hazai) turizmusföldrajz
  • Turizmus és biztonság kérdésköre
  • Niche termékek a turizmusban

Gerdesics Viktória

  • Helymarketing (városmárka, városimázs, országmárka, országimázs)
  • Márkastratégiai kérdések
  • Marketing és turizmus határterületei
  • Vendéglátás és gasztronómia
  • Balkán

Gonda Tibor

  • Egy sikeres TDM szervezet szerepe a desztináció újrapozicionálásában.
  • Tetszőleges turisztikai termék típus jó gyakorlatának  és innovatív szolgáltatásfejlesztésének az elemzése, további fejlesztési lehetőségek kidolgozása.
  • Turisztikai klaszterek lehetséges szerepvállalása a turisztikai termékfejlesztésben- a Dél-Dunántúli Ökoturisztikai Klaszter tevékenysége alapján
  • A Fishing on Orfű fesztivál hatása az orfűi turisztikai márka fejlődésére
  • A turizmus hatása az életminőségre és a boldogságra
  • A tömegturizmus negatív hatásai, a "túlturizmus" (overtourism)
  • A helyi termékek, és a szabadon szedhető "vad" növények turisztikai hasznosítása, lehetséges szerepük a gasztro- és ökoturizmus fejlesztésében

Kaposi Zoltán

  • Nagyobb dél-dunántúli üzemek/gyárak gazdasági változásai a 20. század második felében. (Feladat: elemezni az ipari üzem/gyár létrejöttét, működését, a rendszerváltás utáni átalakulását, mai helyzetét és hosszú távú lehetőségeit.)
  • A gazdasági elit változásai. (Területileg: Magyarországon; a Dél-Dunántúlon; nagyobb városokban stb. – megegyezés szerint)
  • Az agrárnagyüzemek (állami gazdaságok, mezőgazdasági kombinátok stb.) változásai a Dél-Dunántúlon a 20. század második felében. A mezőgazdaság strukturális változásai és hosszú távú lehetőségei.

Lányi Beatrix

  • Kínálatmenedzsment
  • Innovációmarketing
  • Globális marketing

Mátyás Judit

  • Storytelling
  • Német nyelvű marketing-/reklámnyelv,
  • Marketing; nemzetközi marketing, etnomarketing

Nagy Ákos

  • Ügyfélértékelési módszerek elmélete és gyakorlati alkalmazása
  • Hatékonyság és eredményesség mérése a marketingkommunikációban
  • Word-of-mouth marketing

Németh Péter

  • Kereskedelmi vállalatok marketingtevékenysége
  • Fogyasztók üzletválasztási döntései
  • Nemek fogyasztói magatartása
  • Marketingkutatási problémák vizsgálata klasszikus és új módszerekkel

Pavluska Valéria

  • Kultúramarketing
  • Nonprofit marketing

Pelles Márton

  • A magyar kereskedelmi folyam- és tengerhajózás története 1868-2004
  • A magyar külkereskedelem a dualizmus idején
  • Kikötővárosok fejlődése térben és időben

Putzer Petra

  • KKV marketing
  • Visszautas logisztika, marketingcsatornák
  • Marketing és pénzügy határterületei
  • Termékelhelyezés szerepe a turizmusban
  • CSR, felelősség és etika a marketingben

Raffay Zoltán

  • Turisztikai desztinációk fejlődése: új desztinációk megjelenése a turizmus piacán
  • Innovációk, új szolgáltatások és termékek a turizmusban
  • Trendek a turizmusban és az azokra adott válaszok
  • Az új technológiák és a turizmus: AR, VR, drónok és társaik
  • Sikeres turisztikai vállalkozások: esettanulmányok és az azokból levonható következtetések
  • A turizmus előtt álló kihívások: terrorizmus, éghajlatváltozás, migrációs és egyebek

Szűcs Krisztián

  • A marketingkutatás új irányai, innovatív megoldásai
  • Fogyasztói piacok szegmentációs lehetőségei
  • Fogyasztói döntések viselkedésgazdaságtani közelítésben
  • Neuromarketing módszertani megoldások

Törőcsik Mária

  • A fogyasztói magatartás megértése
  • A sportfogyasztás trendjei
  • Generációk igényeire reflektáló marketing
  • Az életkor és az életív marketing kapcsolódásai
  • Self-marketing

Pénzügy és Számvitel Intézet témajegyzéke

Bélyácz Iván

  • Vállalatok tőkestruktúra döntéseinek értékelése
  • Beruházások reálopciós értékelése

Budai Eleonóra

  • A számviteli rendszerre ható tényezők, rizikófaktorok
  • A számviteli  és kontrolling tevékenységet végzőkkel szembeni munkáltatói elvárások változása
  • A számviteli adatok felhasználásának korlátai, a számviteli adatállományban rejlő kockázatok, azok okai és következményei   
  • Könyvvizsgálat
  • Kontrolling módszertan változása a vállalatok és intézmények gyakorlatában, hatótényezők, következmények
  • Merre tovább számvitel, kontrolling?
  • A nem pénzügyi jelentések szerepe a döntéshozatalban

Erb Edina

  • A számviteli kimutatások szerepe (beszámolókból nyerhető információk és azok felhasználási területei)
  • A digitalizáció hatásai a számviteli folyamatokra
  • A számvitel és az adózás kapcsolata

Erdős Sándor

  • Társadalmi interakciók döntésbefolyásoló szerepe a befektetési döntésekben

Fentősné Mohácsi Bernadett

  • Pénzügyi kultúra vizsgálata
  • TAO támogatások hatása a megyei labdarúgásra
  • Fenntarthatósági teljesítmény értékelése, indikátorai
  • Sharing economy
  • A környezettudatok hazai vállalkozások működésének fenntarthatósági aspektusai
  • Ökológiai lábnyom számítás

Gál Zoltán

  • A banki digitalizáció üzleti modelljei és platformjai;  bankhálózat és bankfiókok átalakulása a digitális transzformáció korában
  • A FinTech ökoszisztéma fejlődése és globális és magyarországi  trendjei 2008-után
  • Válságok a pénzügyi globalizáció korában; A 2008-as pénzügyi válság magyarországi hatásai
  • Nemzetközi tőkeáramlások trendjei; A külföldi közvetlentőke (FDI) szerepe a gazdasági növekedésben és a felzárkózásban Magyarországon és a V4  országokban

Horváth Gábor

  • Vállalkozási vs. államháztartási számvitel – különbségek a vagyon nyilvántartásában
  • ESG - A vállalat fenntarthatósági dimenziói és a fenntarthatóság pénzügyi aspektusai
  • A lényegesség (materialitás) szerepe a fenntarthatóság megragadásában és számszerűsítésében
  • Fenntartható-e a FinTech? – a pénzügyi digitalizációban rejlő lehetőségek és kockázatok

Kleschné Dr. Csapi Vivien

  • Stratégiai beruházások értékelése (DCF-től a reálopcióig)
  • Reálopciók speciális alkalmazási lehetősége (marketing, menedzsment, mérnöki tudományok, sport, stb.)

Kovács Olivér Béla

  • Döntési problémák a viselkedési és kísérleti közgazdaságtan szemszögéből

Kuti Mónika

  • FinTech
  • Crowdfunding
  • AI a pénzügyekben
  • CBDC

Lukovszki Lívia

  • Generációváltás a kis- és középvállalati szektorban
  • Adókedvezmények a társasági adó rendszerében - nemzetközi összehasonlítás
  • Az adótörvény változások hatása a kis- és középvállalati szektorban működő vállalkozásokra
  • Adócsalás gazdasági és pszichológiai megközelítésben
  • A vállalkozói kompetenciák fejlesztése a felsőoktatásban

Márkus Gábor

  • A magyar adórendszer változásának trendjei
  • A fogyasztási és a jövedelmi adók szerepének megváltozása az európai adórendszereken belül
  • A vállalati és a területi versenyképesség értelmezése és mérése
  • Az egyéni és az intézményi versenyképesség összefüggései

Posza Alexandra   

  • Stratégiai beruházások reálopciós megközelítése
  • Opcióárazás
  • Start-up finanszírozás
  • ESG pénzügyek

Rádóczy Klaudia

  • Az öngondoskodás aktív lehetőségei
  • A Carhart-modell alkalmazhatósága
  • A Fama-French faktorok relevanciája adott tőkepiacon
  • Aktív portfóliókezelési módszerek
  • Tőkepiacok empirikus vizsgálata
  • Mikroökonómia a pénzügyekben
  • Befektetői preferenciák és kockázatészlelés
  • Optimális befektetési lehetőségek modellezése
  • Tőzsdei hozamok ökonometriai vizsgálata
  • Eszközárazási modellek hatékonyságának vizsgálata
  • A visegrádi országok tőkepiacainak kockázati vizsgálata
  • Eseménytanulmány elemzések

Schepp Zoltán

  • „Az infláció visszavág(tat): okok, kulcsfolyamatok, lehetséges kiút.”

A téma elsődlegesen mesterképzésben résztvevő hallgatók számára javasolt.

Szabó Zoltán 

  • Gazdaságpszichológiai témák
    • Ezen belül kiemelten:
      Az időskori döntések gazdaságpszichológiai összefüggései

Szücs Tamás

  • Valós értékelés szerepe a bankszektorban
  • A pénzügyi instrumentumok értékelése különös tekintettel az IFRS 9 standardra
  • Földbirtok politika hazánkban és az Európai unióban
  • Transzferárazás hazánkban, illetve az unióban
  • Modern költséggazdálkodási technikák
  • Mezőgazdasági támogatások megítélése a gazdálkodási gyakorlatban
  • Származékos ügyletek számvitele, értékelésük

Takács András

  • Vállalatok és részvények értékelési problémái

Tóth-Pajor Ákos

  • A hitel és piaci kockázat kezelésének empirikus vizsgálata
  • Portfóliók teljesítményének empirikus vizsgálata
  • Pénzügyi döntések vizsgálata az értékorientált vállalatirányítás keretrendszerében

Ulbert József

  • Vállalati pénzügyek, vállalati kockázat és teljesítménymérés

Vezetés- és Szervezéstudományi Intézet témajegyzéke

Ásványi Zsófia

  • Expat-menedzsment: elmélet & gyakorlat
  • Szakszervezetek – kollektív szerződés – sztrájk
  • Generációs kihívások a foglalkoztatásban

Bálint Brigitta

  • Karriermenedzsment (egyéni vagy szervezeti aspektusból)

Balogh Gábor

  • emberi erőforrás fejlesztése (coaching, tréning)
  • pszichológiai szempontok a HR-ben
  • konfliktusok és kommunikációs stílusok
  • motiváció, teljesítmény, flow
  • mentális jóllét a munkahelyen
  • HR jelenségek nemzetközi összehasonlítása (CRANET adatbázissal)
  • tudásmenedzsment

Benke Mariann

  • Változásmenedzsment
  • Szervezeti viselkedés

Borgulya Istvánné

  • Szervezeti, vállalati kommunikáció (szervezetek belső és a környezettel folytatott kommunikációja)
  • Nemzetközi és kultúraközi (szervezeti) kommunikáció

Gyarmatiné Bányai Edit

Vezetőfejlesztés

  • coaching, teamcoaching, tréning és mentoring szerepe a vezetőfejlesztésben
  • coaching szemléletű vezetés
  • kompetenciafejlesztés
  • vezetői kiválóság
  • Vezetői kommunikáció

Jarjabka Ákos

  • Projektmenedzsment
  • Nemzeti – szervezeti kultúra
  • Pályázatok menedzselése
  • Sportmenedzsment

Karoliny Mártonné

  • Veled vagy nélküled: Vezetői és HR-es szerepek az emberi erőforrások menedzselésében Magyarországon

Kuráth Gabriella

  • Személyes márkamenedzsment szerepe a vezetők esetében
  • Vezetés és bizalom
  • Új kihívások, vezetési trendek
  • Fiatal vezetők
  • Felsőoktatási vezetőfejlesztés

László Gyula

  • Munkaügyi kapcsolatok makro- és mikro szinten: konfliktus, tárgyalás, harc
  • Foglalkoztatáspolitika: elmélet és gyakorlat, Európában és itthon

Németh Julianna

  • Emberi erőforrás menedzsment
  • Humántőke értékelés

Schmuck Roland

  • Stratégiai menedzsment
  • Üzleti modellek
  • Minőségirányítás
  • Üzleti szimuláció

Sipos Norbert

  • A felsőoktatás változó tendenciái a rendszerváltás előtt és után, Magyarországon és Európában
  • A frissdiplomások helyzete a munkaerőpiacon
  • A pályakövetési vizsgálatok hasznosíthatósága a felsőoktatási marketingben
  • Az érzelmi intelligencia helye és szerepe a vezetésben
  • Bachelor-Mesterképzés átmenetre ható erők a felsőoktatásban
  • Diplomás pályakövetés Európában
  • Diplomás Pályakövető Rendszer hazai gyakorlata és frissdiplomások
  • Employer Branding
  • Felsőoktatáshoz kapcsolódó kutatási témák
  • Felsőoktatási intézmények vonzáskörzetének vizsgálata gravitációs módszer segítségével
  • Kompetenciaszükségletek a frissdiplomások körében
  • Motivációelméletek alkalmazása a gyakorlatban
  • Munkaerő-piaci tendenciák, foglalkoztatottsági helyzet
  • Munkaügyi vs. Alkalmazotti kapcsolatok Magyarországon és Európában
  • Pályázatmenedzsment
  • Projektmenedzsment

Titkos Csaba

  • Kompetenciafejlesztés
  • Önismeret
  • Szervezetfejlesztés
  • Kreatív témák

Vitai Zsuzsanna

  • Humán erőforrás menedzsment
  • Vállalatvezetés
  • Szervezeti viselkedés

Venczel-Szakó Tímea

  • A kultúraközi kommunikáció kihívásai a 21. században
  • A munkahelyi kommunikáció jellemzői és változásai
  • Kommunikáció a különböző generációk között: jellemzők és kihívások
  • Atipikus munkaviszony sajátosságai
  • A Home office és kihívásai
  • Munkavállalói elégedettség mérése
  • Munkáltatói márka építése
  • Nők az üzleti életben