Prof. Dr. Csapó János
Csapó János 2000-ben szerzett egyetemi diplomát (Földrajz szakos középiskolai tanár, Angol nyelv és irodalom szakos bölcsész és középiskolai tanár) a pécsi Janus Pannonius Tudományegyetemen. 2001-ben Idegenforgalmi menedzser végzettséget szerzett. PhD fokozatot 2006-ban szerzett, 2014-ben habilitált. 2017. július 1-től egyetemi docens és 2021-től egyetemi tanár a PTE KTK Marketing és Turizmus Intézetében, a turizmus és vendéglátás képzések szakfelelőse.
Kutatási területe elsősorban a turizmus és a területfejlesztés aspektusainak vizsgálatára terjed ki, továbbá foglalkozik turisztikai termékinnovációkkal (okos turizmus, akadálymentes turizmus), turisztikai fogyasztói magatartás kutatással, a turizmus térbeli koncentrációjának és dekoncentrációjának komplex hatásaival, regionális (nemzetközi, hazai) turizmusföldrajzzal, turisztikai termékfejlesztéssel és regionális társadalomföldrajzi vizsgálatokkal.
2000 óta oktat a PTE karain, továbbá külföldi egyetemeken oktatói ösztöndíjasként, vagy meghívott előadóként. A KTK REGA Doktori Iskola témavezetője és törzstagja, a KTK Gazdálkodástani Doktori Iskola oktató tagja, a PTE Földtudományok Doktori Iskola témavezetője.
Számos szakmai szervezetben tölt be tagságot vagy elnöki pozíciót, szintén számos hazai és külföldi folyóirat szerkesztője vagy szerkesztőbizottsági tagja.
Marton, G. – Hinek, M. – Kiss, R. – Csapó, J. (2019): Measuring seasonality at the major spa towns of Hungary. HUNGARIAN GEOGRAPHICAL BULLETIN (2009-) 68:4, pp. 391-403.
Somogyi, B. ; Csapó, J. (2018): The role of landscape preferences in the travel decisions of railway passengers: Evidence from Hungary. MORAVIAN GEOGRAPHICAL REPORTS 26 : 4 pp. 298-309, 12 p.
Csapó J. (2017): Balanced Or Unbalanced Development? An Evaluation Approach To Tourism Development In South Transdanubia, Hungary, ACTA UNIVERSITATIS CAROLINAE GEOGRAPHICA 52:(2) Paper 10.14712/23361980.2017.15. pp. 189-198.
Csapó J, Wetzl V. (2016): Possibilities for the Creation of Beer Routes in Hungary: A Methodological and Practical Perspective, EUROPEAN COUNTRYSIDE 8:(3) pp. 250-262.
Mónika Jónás-Berki, János Csapó, Andrea Pálfi, Antal Aubert (2015): A Market and Spatial Perspective of Health Tourism Destinations: The Hungarian Experience. INTERNATIONAL JOURNAL OF TOURISM RESEARCH 17:(6) pp. 602-612.
Csapó J. (2012): The role and importance of cultural tourism in modern tourism industry. In: Dr Murat Kasimoglu (szerk.) Strategies for Tourism Industry – Micro and Macro Perspectives. Rijeka: InTech Open Access Publisher, 2012. pp. 201-232. (ISBN:978-953-51-0566-4)
Csapó J. – Matesz K. (2007): A kulturális turizmus jelentősége és szerepe napjaink idegenforgalmában. FÖLDRAJZI ÉRTESÍTŐ – HUNGARIAN GEOGRAPHICAL BULLETIN 56:(3-4) pp. 291-301.
Marton, G ; Hinek, M ; Kiss, R ; Csapó, J (2019): Measuring seasonality at the major spa towns of Hungary. HUNGARIAN GEOGRAPHICAL BULLETIN (2009-) 68 : 4 pp. 391-403. , 13 p.
Aubert, A. – Csapó, J. – Pirkhoffer E. – Puczkó L. – Szabó G. (2010): Complex Spatial Delimitation Methods of Tourism Destinations in South Transdanubia. In: FÖLDRAJZI ÉRTESÍTŐ. 2010/3. pp. 271-287.
Szabó G. – Csapó J. – Marton G. (2017): Zöldutak a turizmusban – Innováció és jó gyakorlat a szelíd turizmusban. FÖLDRAJZI KÖZLEMÉNYEK 141:(2) pp. 152-163