Karácsony a fogyasztó fejében

2024. december 20. 08:57

A karácsony az év egyik legvarázslatosabb időszaka, de vajon mi az, ami igazán megteremti az ünnepi hangulatot? 

A the CoRe lab és az Ipsos Zrt. közös kutatásában pontosan erre a kérdésre kerestük a választ.

Az ünnepi projekt keretében 1000 főt kérdeztünk meg, akik reprezentálják a magyar internetező lakosságot, így hitelesen számoltak be a karácsonyi készülődés kulisszatitkairól.

A kvantitatív kutatásból kiderült: az adventi időszak az, ami igazán elhozza a karácsonyi hangulatot. Ez az időszak nemcsak fényekkel és illatokkal, hanem a médiából áradó karácsonyi üzenetekkel is telített és egyesek számára a karácsonyi reklámok is fontos szerepet játszanak az ünnepi hangulat megteremtésében. 

Éppen ezért a kvantitatív kutatást kiegészítette egy szemkamerát és arcolvasó technikát magába foglaló neuromarketing vizsgálat is, ahol friss, ropogós karácsonyi reklámfilmeket teszteltünk. De vajon milyen érzelmeket váltanak ki ezen reklámok? Most ez is kiderül!

Kíváncsi vagy a részletekre? Kattints IDE!