Ez történt a negyedik Omnichannel Day-en

2025. október 16. 08:35

A Budapesti Corvinus Egyetem és a Pécsi Tudományegyetem Omnichannel Kutatócsoportja a BCE Marketing- és Kommunikációtudományi Intézetével és a PTE GTK Marketing és Turizmus Intézetével együttműködve október 9-én a BCE Faculty Clubban megrendezte a 4. Omnichannel Day „FROM MOBILE SCREENS TO IMMERSIVE SCENES” című workshopot.

A kutatócsoportról bővebben

Az Omnichannel Kutatócsoport több, mint 10 éve foglalkozik a kiskereskedelem átalakulásának a vásárlási magatartásra gyakorolt hatásának kutatásával, két OTKA projekt támogatást is elnyertek a témával kapcsolatban, a második kutatás most folyik és ebbe illik bele az Omnichannel day workshop is.

Fókuszban az omnichannel élmény és a technológia hatása

A workshop bevezető előadását a kutatócsoport tagjai tartották, bemutatva a kutatási folyamat legfontosabb állomásait, fókuszálva a jelenlegi, a mobiltelefonos applikációk és a kiterjesztett valóság (AR) magatartást befolyásoló hatására. A vásárlási magatartás leírása mellett nagyon izgalmas kutatási kérdés az, hogy az omnichannel értékesítés és a mobil applikációkban való kereskedelmi aktivitás javítja-e a vállalati teljesítményt.

Nemzetközi perspektívák az omnichannel kutatásban

A kutatócsoport előadását követően a meghívott nemzetközi előadók következtek, elsőként Martin Spann, a müncheni Ludwig Maximillian Egyetem tanszékvezető professzora, aki két esettanulmány bemutatásával illusztrálta azokat a lehetőségeket és kihívásokat, amelyeket mind a fogyasztók, mind a kereskedők számára jelent az omnichannel kereskedésben való részvétel és az AI használata.

Jörg Henseler, a Twente University tanszékvezető professzora a módszertani lehetőségeket mutatta be, amelyekkel az átalakult vásárlói döntési folyamat, a „customer journey” modellje a befolyásoló tényezőkkel együtt modellezhető. A SEM modellben az általa javasolt formatív konstrukciók létrehozásának elméleti alapjait és specifikációjának folyamatát, valamint a konstrukciók validálásának módszertanát mutatta be.

A jövő szupermarketje témában tartott előadást Carina Eisel-Ende, a Twente University és a RuhrWestr Hochschule kooperatív PhD hallgatója, aki a szisztematikus irodalomfeldolgozás eredményeit és az ebből megfogalmazható kutatási kérdéseket vázolta fel.  Előadásához kapcsolódott Ellen Roemer, a RuhrWest Hochschule professzora előadása, amely az AI-alapú csevegőrobotok és a vásárlói élmény kapcsolatát elemezte az omnichannel vásárlási folyamatban. Empirikus, szemkamerával végzett kísérleti módszertant alkalmazó kutatásai alapján mutatta be, hogy az AI-alapú chatbotok képesek az online ügyfélélményt gazdagítani, ezt a kereskedelemnek potenciális lehetőséget jelent, ugyanakkor az ügyfélélménynek az online és offline környezetben tapasztalt ügyfélélmény kognitív, érzelmi és társadalmi összetevőinek feltárásához további kutatásokra van szükség.

Az előadásokat élénk vita követte, amelyben a személyesen részt vevő vagy online bekapcsolódó résztvevők sok muníciót kaptak további kutatásaikhoz.

Vállalati gyakorlatok az omnichannel világából

A délután programban az omnichannel day konferenciák szellemének megfelelően a vállalati gyakorlatból érkező előadók prezentációival folytatódott. Három vállalattól hallhattak a résztvevők igazán inspiráló előadásokat, melyek közül az első a MOL Group-tól Gyökhegyi Ádám volt, aki a MOL MOVE alkalmazáshoz kapcsolódó fejlesztésekről, kihívásokról beszélt, nem felejtve azt sem, hogy ennek milyen technológiai elvárásai vannak.

Ezt az előadást Földes Annamária és Takó Attila prezentációja követte, akik az Ipsos képviseletében beszéltek arról, hogy napjainkban milyen változásokat látunk a vásárlások terén, kiemelten foglalkozva a marketingcsatornát érintő aspektusokkal.

Az eseményt Czira-Finszter Henriett előadása zárta, aki a Rossmann Magyarország omnichannel evolúcióját mutatta be, mely során kiemelt figyelmet fordított arra, hogy milyen omnichannel elemeket lehet azonosítani a kínált szolgáltatások között, és ezekben milyen jövőbeli potenciál rajzolódik ki.

Záró gondolatok

Köszönjük mindenkinek, aki részvételével, előadásával, hozzászólásával még tartalmasabbá tette ezt a napot, és örömmel várunk mindenkit a következő, ötödik omnichannel napon, melynek időpontját a későbbiekben jelentjük be.

Korábbi omnichannel napok beszámolói itt érhetőek el:

GALÉRIA