Másodszor találkoztak idén az omnichannel marketing kutatói és gyakorló szakemberei

2023. szeptember 25. 10:38

2nd Omnichannel Day a Corvinus Egyetemen

Az Omnichannel Kutatócsoport idén Budapesten, a Corvinus Egyetemen rendezte meg azt a tematikus napot, amely a tavaly indult kezdeményezést megtartva két nagyobb részből állt: délelőtt az elmélettel foglalkozó hazai és nemzetközi kutatók, délután pedig neves marketingvezetők osztották meg tapasztalataikat a témában. 

Dr. Kemény Ildikó, a BCE egyetemi docense üdvözölte a hibrid esemény résztvevőit és mutatta be a kutatócsoport tagjait, illetve röviden beszélt az aktuális kutatási irányokról. Ehhez kapcsolódott Tommi Laukkanen, a Kelet-Finnországi Egyetem dékánhelyettesének előadása, melyben ismertette saját kutatási területét a mobil applikációk hatásához kapcsolódóan a vásárlási folyamatban. A professzor kutatása arra fókuszál, hogy vajon többet költenek-e azok a vásárlók, akik használják egy adott kereskedő applikációját. Az eredmények szerint kimutatható ilyen összefüggés, sőt, jelentős eltérést találtak nemek és generációk szerint is, főleg a használat motivációját illetően. Ezt követően Dr. Agárdi Irma, szintén a BCE egyetemi docensének előadása következett, amelyben a kereskedővállalatok oldalára koncentrálva mutatta be legújabb kutatásuk eredményeit az elmúlt évek kiskereskedelmi innovációit ismertetve és rendszerezve azokat a csatornaintegráció mértéke szerint. Hasznos kiindulópont ez minden témában dolgozó szakembernek, hiszen sokat ad hozzá a fogalmak értelmezéséhez az egy-, több és keresztcsatornás értékesítés összefüggéseihez, különös tekintettel az omnichannel relációjában. Az elhangzott kutatási eredményeket a résztvevők, kiegészülve a kutatásokban részt vevő doktorandusz hallgatókkal, Hartl Katalinnal (BCE) és Lázár Erikával (PTE), valamint Dr. Nagy Ákossal, a PTE KTK MTI adjunktusával, egy kerekasztal-beszélgetés során vitatták meg és vetettek fel újabb – remélhetőleg közös – kutatási területeket. 

 

A délután folyamán a gyakorlati megoldásoké volt a főszerep, elsőként Sándor Gabriella, márka és fenntarthatósági tanácsadó mutatta be a TikTok platform integrációs lehetőségeit egy könyvkereskedő példáján keresztül, majd Nyéki Andrea, az IPSOS Magyarország képviseletében beszélt a jövőben várható trendekről a többszörös válságok idején. 

A szekció második blokkjában a Crane adatelemzési vezetője, Herdics Ákos egy omnichannel döntéselőkészítő és monitoring rendszer bemutatásával illusztrálta, hogy a folyamatos adatelemzés és -vizualizáció miként tud hozzájárulni a komplex döntési rendszereknek a sikeres menedzseléséhez. Erre mutatott nagyon hasznos és aktuális példát Román Gergely is, aki a Decathlon e-commerce vezetőjeként beszélt a résztvevőknek azokról a kihívásokról, fejlesztési területekről, amelyek ahhoz szükségesek, hogy a kiskereskedelmi vállalatok elmozduljanak az omnichannel marketing, az „akadálymentes” vevőélmény kialakítása felé. 

 

Köszönjük az előadók és a résztvevők aktív hozzájárulását. A tervek szerint a harmadik omnichannel napnak ismét a Pécsiközgáz ad otthon, amiről folyamatosan tájékoztatjuk az érdeklődőket. Addig is érdemes követni a the CoRe lab híreit a LinkedIn és a Facebook felületein. 

Dr. Szűcs Krisztián 
PTE KTK MTI