2019 - IV. Fogyasztás Interdiszciplináris Szimpózium

2019 - IV. Fogyasztás Interdiszciplináris Szimpózium

Értékváltozások, kultúraváltások a fogyasztásban

 

Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar

Pécs, 2019. november 14.

 

A Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar Marketing és Turizmus Intézete 2019. november 14-én 11 órától immár negyedik alkalommal rendezi a Fogyasztás Interdiszciplináris Szimpózium rendezvénysorozat következő eseményét az EFOP-3.6.1-16-2016-00004 projekt keretében. A szimpózium kiemelt témaköre: Értékváltozások, kultúraváltások a fogyasztásban. A bevezető előadást Csepeli György szociálpszichológus, az MTA doktora tartja „Az értékek átértékelése” címmel.

A szimpózium célja hagyományosan kettős: teret adni a különböző tudományterületeken elért új fogyasztáskutatási eredmények bemutatásának, megvitatásának, valamint erősíteni a téma szakértői közötti kommunikációt és együttműködést. Az alapelv változatlanul az interdiszciplináris megközelítés, hiszen a fogyasztáskutatás számos tudományterületet érint, amelyek között elengedhetetlen az átjárás.

A rendezvényre szeretettel várjuk azon fogyasztás- és életstíluskutatók, fogyasztói magatartáskutatók, valamint a témával foglalkozó gyakorlati szakemberek jelentkezését, akik szívesen bemutatnák új kutatási, vizsgálati eredményeiket egy 20 perces előadásban. Jelentkezni a fogyasztas.szimpozium [at] ktk.pte.hu e-mail címre küldött absztrakttal lehet 2019. október 31-ig. A jelentkezőknek 2019. november 6-ig küldünk visszajelzést.

A rendezvényen szeretettel látunk továbbá minden érdeklődő kollégát, kutatót, gyakorló szakembert, jelenlegi és volt egyetemi hallgatót, akiknek aktív részvételére is számítunk az előadásokat követő vitákban. A részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött. Regisztrálni 2019. november 10-ig lehet.

Regisztráció > 

A rendezvénnyel kapcsolatos további információ a PTE Közgazdaságtudományi Kar honlapján érhető el ezen a linken.

Program

10:30-11:00    Regisztráció, kávé

11:00-11:10    Köszöntők (Szűcs Krisztián dékánhelyettes, Törőcsik Mária szimpózium igazgató)

11:10-12:00    Az értékek átértékelése (Előadó: Csepeli György szociálpszichológus, az MTA doktora)

12:00-12:30   Alternatív értékek a fogyasztásban (Előadó: Neulinger Ágnes tanszékvezető egyetemi docens, Budapesti Corvinus Egyetem Gazdálkodástudományi Kar Marketing és Média Intézet Marketingkutatás és Fogyasztói Magatartás Tanszék)

12:30-13:00    Étkezőshow-k a YouTube-on. A mukbang videók népszerűségének hátteréről egy kvalitatív befogadásvizsgálat tükrében (Előadó: Guld Ádám adjunktus, Pécsi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Társadalom- és Médiatudományi Intézet Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszék)

13:00-14:00    Ebédszünet

14:00-14:30    Vevőérték a kreatív termékek fogyasztásában (Előadó: Pavluska Valéria egyetemi docens, Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar Marketing és Turizmus Intézet)

14:30-15:00    Újbarokk nyilvánosság (Előadó: Bagi Zsolt adjunktus, Pécsi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Filozófia és Művészetelméleti Intézet Filozófia Tanszék)

15:00-15:30    Gondolatok a felelős és a totális turizmus posztmodern konfliktusáról (Előadó: Csapó János egyetemi docens, Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar Marketing és Turizmus Intézet)

15:30-16:00    Zárógondolatok