Értékváltozások, kultúraváltások a fogyasztásban
Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar
Pécs, 2019. november 14.
A Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar Marketing és Turizmus Intézete 2019. november 14-én 11 órától immár negyedik alkalommal rendezi a Fogyasztás Interdiszciplináris Szimpózium rendezvénysorozat következő eseményét az EFOP-3.6.1-16-2016-00004 projekt keretében. A szimpózium kiemelt témaköre: Értékváltozások, kultúraváltások a fogyasztásban. A bevezető előadást Csepeli György szociálpszichológus, az MTA doktora tartja „Az értékek átértékelése” címmel.
A szimpózium célja hagyományosan kettős: teret adni a különböző tudományterületeken elért új fogyasztáskutatási eredmények bemutatásának, megvitatásának, valamint erősíteni a téma szakértői közötti kommunikációt és együttműködést. Az alapelv változatlanul az interdiszciplináris megközelítés, hiszen a fogyasztáskutatás számos tudományterületet érint, amelyek között elengedhetetlen az átjárás.
A rendezvényre szeretettel várjuk azon fogyasztás- és életstíluskutatók, fogyasztói magatartáskutatók, valamint a témával foglalkozó gyakorlati szakemberek jelentkezését, akik szívesen bemutatnák új kutatási, vizsgálati eredményeiket egy 20 perces előadásban. Jelentkezni a fogyasztas.szimpozium [at] ktk.pte.hu e-mail címre küldött absztrakttal lehet 2019. október 31-ig. A jelentkezőknek 2019. november 6-ig küldünk visszajelzést.
A rendezvényen szeretettel látunk továbbá minden érdeklődő kollégát, kutatót, gyakorló szakembert, jelenlegi és volt egyetemi hallgatót, akiknek aktív részvételére is számítunk az előadásokat követő vitákban. A részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött. Regisztrálni 2019. november 10-ig lehet.
A rendezvénnyel kapcsolatos további információ a PTE Közgazdaságtudományi Kar honlapján érhető el ezen a linken.
Program
10:30-11:00 Regisztráció, kávé
11:00-11:10 Köszöntők (Szűcs Krisztián dékánhelyettes, Törőcsik Mária szimpózium igazgató)
11:10-12:00 Az értékek átértékelése (Előadó: Csepeli György szociálpszichológus, az MTA doktora)
12:00-12:30 Alternatív értékek a fogyasztásban (Előadó: Neulinger Ágnes tanszékvezető egyetemi docens, Budapesti Corvinus Egyetem Gazdálkodástudományi Kar Marketing és Média Intézet Marketingkutatás és Fogyasztói Magatartás Tanszék)
12:30-13:00 Étkezőshow-k a YouTube-on. A mukbang videók népszerűségének hátteréről egy kvalitatív befogadásvizsgálat tükrében (Előadó: Guld Ádám adjunktus, Pécsi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Társadalom- és Médiatudományi Intézet Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszék)
13:00-14:00 Ebédszünet
14:00-14:30 Vevőérték a kreatív termékek fogyasztásában (Előadó: Pavluska Valéria egyetemi docens, Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar Marketing és Turizmus Intézet)
14:30-15:00 Újbarokk nyilvánosság (Előadó: Bagi Zsolt adjunktus, Pécsi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Filozófia és Művészetelméleti Intézet Filozófia Tanszék)
15:00-15:30 Gondolatok a felelős és a totális turizmus posztmodern konfliktusáról (Előadó: Csapó János egyetemi docens, Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar Marketing és Turizmus Intézet)
15:30-16:00 Zárógondolatok