2019. november 4. és 9. között került megrendezésre az első World of Practice Week, másnéven #WOPWeek a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Karán. A korábbi Vállalati Hetek során már megszokott módon a hallgatók első kézből szerezhettek ismereteket számos iparágból érkező neves cégek képviselőitől informatív és interaktív előadásokon keresztül. Ezen hagyomány idén kiegészült a World of Practice kezdeményezés népszerűsítésével, felhívva a figyelmet az elméleti tudás gyakorlatba történő átültetésének fontosságára, ösztönözve a hallgatókat az aktív részvételre, valamint a Kar által kínált lehetőségek minél jobb kihasználására.
A meghívott vállalatok, a World of Practice szellemiségét követve, előadásaik során jelenlegi trendekre, stratégiákra, gyakorlati helyzetekre fókuszáltak, rávilágítva a hatásokra és kihívásokra, melyek a vállalatok döntéseit és mindennapjait befolyásolják. Az előadások témái széles skálán mozogtak, a hallgatóknak lehetőségük volt megismerni például az üzleti szoftverek és szolgáltatások piacán kiemelkedő SAP AG felhőalapú stratégiáját vagy meghallgatni Gerő Viktor, a Vatera alapítójának előadását a portál és a vállalat születéséről, pozicionálásáról, a nehézségekről és a siker kulcsairól.
A hét folyamán egy szeminárium is megrendezésre került “Who’s Career is it Anyway?” címmel, amely során Szabó-Bálint Brigitta mutatta be PhD kutatásának eredményeit. A szeminárium a Young Leaders Forum diákszervezettel karöltve került megszervezésre, a prezentáció után egy interaktív panelbeszélgetésre és vitára is sor került. A színes panel tagjai között vállalati képviselők (Hauni, Honsa, SAP), egyetemi oktatók és hallgatók is helyet kaptak, akik megosztották tapasztalataikat, gondolataikat és véleményüket a témával kapcsolatban, segítve ezzel a hamarosan munkaerőpiacra lépő diákokat saját karrierútjuk megtervezésében.
A vállalati előadásokon kívül az első #WOPGames is megrendezésre került, interaktív nyereményjátékokkal színesítve a programot és ösztönözve a hallgatókat a héten történő aktív részvételre. A hallgatók előadásokon történő részvétellel és játékokkal pecséteket gyűjthettek pontgyűjtő füzeteikbe, amelyeket garantált nyereményekre és értékes nyereménysorsolásokon való részvételre válthattak be, a főnyeremények között egy látogatás a Deloitte-hoz is helyet kapott. A #WOPGames nagy sikernek bizonyult a hallgatók körében, lelkesen vettek részt olyan játékokban, mint a WOP Pong, a jól ismert beerpong játék alkoholmentes változata, amely során az előadó vállalatokkal, a Kar által kínált lehetőségekkel és a kari központokkal kapcsolatban kellett kérdésekre válaszolniuk, vagy a WOP Treasure Hunt, amely QR kódok felkutatásával végig vezette a hallgatókat a Kar World of Practice-hez kötődő pontjain.
A részvétel és közreműködés kiemelkedő volt a vállalati partnerek, munkatársak és hallgatók részéről egyaránt. A World of Practice Week sikeresen lehetőséget adott a vállalatok és hallgatók közötti interakcióra, értékes tudás átadására, a tehetséggondozásra, kapcsolatépítésre és felhívta a hallgatók figyelmét az aktív részvétel és a gyakorlati tudás fontosságára. Többek között olyan vállalatok képviseltették magukat a #WOPWeek során, mint a Metro, Deloitte, Ipsos, W5Labs, Procter&Gamble, Honsa, SAP, suIT Solutions, Citi Group, Hauni, Lafarge, Ernst & Young, Proko Travel és a Y-shift.
Köszönjük a részvételt vállalati partnereinknek!