2021. április 21-én a szervezésünkben lezajlott idei első online webinarunk, ahol házigazdánk, Tóth Szabolcs, a Terrán regionális marketing igazgatója látott vendégül két szakértőt: Csikesz Erikát, a TV2 Média Csoport Zrt. értékesítési igazgatóját, valamint Pető Zsoltot, aki az Euroshow rendezvényszervező Kft. tulajdonosa.
A beszélgetés elsősorban arra fókuszált, hogy a pandémiás helyzet hogyan alakította át az emberek médiafogyasztási szokásait, valamint, hogy milyen hatása volt a hirdetői piacra ennek az új helyzetnek, illetve a rendezvényeket milyen módon befolyásolta a koronavírus.
A beszélgetés során megtudhattuk, hogy sok dolog került át az online térbe, és a televíziózásra fordított figyelem a háztartásokban dominánsan előtérbe került, sőt akár ügyes együttműködésekkel (például közösségi médiában ismert emberek szerepeltetésével) további növekedés is generálható. Az is látszik, hogy a bizonytalanság és a változó körülmények sokszor gyors döntések meghozatalára késztették a piaci szereplőket.
A rendezvénypiac kapcsán érzékelhető (volt) egy nagyobb „elvándorlás”, hiszen a rendezvények nagyobb részét kénytelen voltak lemondani a megrendelők.
A jövőben fellendülés várható, de a biztonság témaköre is egyre inkább előtérbe kerül. Ezek mellett az online megoldások nem fognak sokat veszíteni a részarányukból, várható, hogy valamilyen fajta hibrid megoldások felé fognak fordulni a rendezvénypiac szereplői, de a televíziós piacon is várható, hogy a már korábban megjelent trendek (például saját tartalmak gyártása) tovább erősödnek.
Izgatottan várjuk következő webinarunkat, ahol a turizmus témakörében beszélgetünk.