Lányi Beatrix a Marketing és Turizmus Intézet habilitált docense. 2019-ban habilitált és 2008-ban szerzett PhD fokozatot. Pénzügy BA, marketing MSc és angol szakfordító MSc végzettséggel is rendelkezik. 2024 óta okleveles business coach és az EMCC által akkreditált coach és mentor. Kutatásai középpontjában az innovációmarketing, a fenntartható innovációk és az egészségügyi marketing témakörei állnak.
2025 júliusáról a Kereskedelem és marketing szak felelőse. 2022 óta a Regionális Politika és Gazdaságtan Doktori Iskola program menedzsere. Aktív mentori szerepet tölt be a KarrierPont és a Simonyi BEDC Vállalkozásfejlesztési Központ tevékenységében a Központok megalakulása óta. A PTE társkarain is oktat, Gyógyszertári és gyógyszeripari marketing valamint Egészségügyi marketing kurzusokat a Gyógyszerésztudományi Karon és az Egészségtudományi Karon.
Több külföldi felsőoktatási intézményben tanított, többek között: University of Ontario Insititue of Technology, Kanada; Institut Superieur du Commerce Paris, Franciaország; Niels Brock Business College, Dánia; VTT Technology Studies Group, Finnország; University of Sheffield, Nagy-Britannia; ISM University of Management and Economics, Litvánia; Universidad de León, Spanyolország és Bahcesehir University, Törökország; Wirtschaftsuniversität Wien, Ausztria.
Lányi Beatrix, Fűrész Diána Ivett (2024)
A technológiai innováció hatása a sportteljesítményre
Statisztikai Szemle, 102(4), 629-648.
Lányi Beatrix, Jakopánecz Eszter, Csóka László, Neulinger Ágnes (2024)
Versengő szempontok a magyarok élelmiszer és háztartási cikk fogyasztásában: Az árérzékenység és a környezettudatosság fontossága
Vezetéstudomány, 55(1), 27-38.
Hornyák Miklós, Kruzslicz Ferenc, Lányi Beatrix (2023)
A kis- és középvállalatok digitális transzformációja – az online jelenlét és a versenyképesség összefüggései
Közgazdasági Szemle, 70(5), 517-543.
Lányi Beatrix, Hornyák Miklós, Kruzslicz Ferenc (2021)
The effect of online activity on SMEs’ competitiveness
Competitiveness Review, 31(3) 477-496.