
Az IFUA Horváth & Partners idén is megrendezi stratégiai esettanulmány versenyét, ezúton online keretek között.
Szeretnél valós üzleti kihívásokon és problémákon gondolkodni? Kóstolj bele létező stratégiai dilemmákba és gondolkodj egy vállalatvezető fejével!
Ismerd meg a FIRST kézműves sörfőzdét közelebbről, oldj meg egy valós üzleti problémát, majd mutasd be megoldásod közvetlenül a FIRST Craft Beer menedzsmentjének és az IFUA Horváth & Partners vezetőinek!
Jelentkezés:
Várjuk alapképzésen végzős, illetve mesterképzésen tanuló diákok jelentkezését.
- Alakítsatok 3-4 fős csapatokat, és találjátok ki a csapat nevét!
- A jelentkezéshez küldjétek el a csapattagok CV-jét és az alábbi mini esetre adott, legfeljebb 3 tartalmi PowerPoint slide-on összefoglalt válaszotokat!
Tokyo Sindzsuku-ku városnegyedében egy relaxációs termet üzemeltető vállalatnak adsz tanácsot. A vállalkozás fő célja, hogy napközbeni felfrissülést nyújtson stresszes környezetben élő vásárlók számára. A forgalmas üzleti negyedben lévő terem hangszigetelt, speciális légtisztító berendezéssel és állandóan napsütéses környezetet imitáló fénytechnikával ellátott. A relaxációt halk természeti hangok (pl. madárcsicsergés, tücsökciripelés, halk eső) teszik teljessé. Belépőt percdíj alapon vásárolhatunk a mobilunkon keresztül. Az árbevétel felét üzletemberek, 30%-át diákok, 10%-át vállalati előfizetések adják, míg a fennmaradó rész célközönsége nagyon vegyes (kisebb részben nyugdíjas). A teremben maximum 10 fő tartózkodhat egyszerre, ezért jelentős kihívás, hogy miként érhető el a legjobb kihasználtság, ugyanis a szolgáltatást leginkább csak munkanapok reggelén (7-től 9-ig 80%-os kihasználtság) használják, kisebb mértékben ebédidőben (12-től 14-ig, 60%), valamint munka után (18-tól 20-ig, 50%). A terem teljes, éves kihasználtsága 20% körül mozog.
Milyen eszközzel növelnéd a vállalkozás árbevételét?
Jelentkezési határidő: 2020. október 30.
Jelentkezéseteket és a versennyel kapcsolatos kérdéseiteket a verseny [at] horvath-partners.com (verseny[at]horvath-partners[dot]com) e-mail címre várjuk, a tárgyba írjátok bele csapatotok nevét!
Döntő:
A beérkezett jelentkezések közül a legkiválóbb csapatokat behívjuk a döntő fordulóba. A döntőbe jutók betekintést nyerhetnek Magyarország egyik legikonikusabb sörfőzdéjébe, ahol közelebbről megismerhetik a FIRST üzleti modelljét, a működést befolyásoló tényezőket és a döntő esettanulmányához kapcsolódó IFUA Horváth & Partners módszertanokat.
A döntőt 2020. november 19-én rendezzük meg online keretek között, ekkor a FIRST és az IFUA Horváth & Partners vezetőinek prezentálhatjátok megoldásotokat. Csapatonként 10 perc áll rendelkezésetekre javaslataitok összefoglalására, melyet egy 10 perces kérdés-blokk követ.
Fődíj: A győztes csapattagoknak az IFUA Horváth & Partners gyakornoki pozíciót ajánl fel, valamint a csapat 400.000 Ft összdíjazásban részesül.
Várjuk jelentkezéseteket!