Komplex vizsga

KOMPLEX VIZSGA TÉTELEK GAZDÁLKODÁSTANI DOKTORI ISKOLA – 2024/25-ÖS TANÉV

Kvantitatív menedzsment

1. A működési képességek szerepe az üzleti stratégia megalkotásában

  • Porter, M.: What is strategy, Harvard Business Review (HBR), 1996, November-December, 61-78.
  • Hayes R. H. and G. P. Pisano: Beyond World-Class: The New Manufacturing Strategy, HBR, 1994, Jan-Feb, 77-86.
  • Sadun R, N. Bloom and J. van Reenen: Why do we undervalue competent management? HBR, 2017, Sept-Oct, 121-127
  • Pisano, G. P. and W. C. Shih: Does America Really Need Manufacturing? HBR, March, 2012, 94-102
  • Kim, W. C. and R. Mauborgne: Innovation doesn’t have to be disruptive, HBR, May-June, 2023, 73-81

2. Készletgazdálkodás, ellátási lánc menedzsment

  • Chopra, S. and P. Meindl: Supply Chain Management, Pearson, 2013, 318-321
  • Fisher M. L.: Making Supply Meet Demand in an Uncertain World, HBR, 1994 May-June, 83-93
  • Fisher M. L.: What is the Right Supply Chain for Your Product? HBR, 1997, March-April, 105-116
  • Vörös, J.: An analysis of the dynamic price-quality relationship, European Journal of Operational Research, 2019, 277, 1037-1045

3. Verseny termelési folyamatokon keresztül a mesterséges intelligencia korában

  • Iansiti, M. and K. R. Lakhani: Competing in the age of AI, HBR, 2020, Jan-Feb, 60-68
  • Porter, M. and J. Heppelmann: How smart, connected products are transforming companies, HBR, Oct 2015, 97- 114
  • Zeng, M.: Alibaba and the Future of Business, HBR, Sept-Oct, 2018, 88-96
  • Eapen, T. T., D. J. Finkenstadt, J. Folk and L. Venkataswamy: How generative AI can augment human creativity, HBR, July-August, 2023, 57- 64.
  • Barney, J. B. and M. Reeves: AI won’t give you a new sustainable advantage, HBR, 2024, Sept-Oct,

 

Marketing (Fogyasztói magatartás)

1. A fogyasztás és a nemfogyasztás motivációi, következményei

  • Simányi, L. (2005): Bevezetés a fogyasztói társadalom elméletébe. REPLIKA, 51-52:(3) pp. 165-195.
  • Webster, P., & Neal, K. (2022). The ‘cost of living crisis’. Journal of Public Health, 44(3), 475-476, https://doi.org/10.1093/pubmed/fdac080
  • Makri K., Schlegelmilch BB. & Mai R, Dinhof K. (2020), What we know about anti-consumption: An attempt to nail jelly to the wall. Psychology and Marketing. 37 (2) 177-215. https://doi.org/10.1002/mar.21319
  • Cherrier, H., Black, I.R. & Lee, M. (2011), Intentional non-consumption for susta-inability: Consumer resistance and/or anti-consumption? European Journal of Marketing. 45(11-12) 1757–1767.
  • Pangarkar, A., Shukla, P., & Charles, R. (2021). Minimalism in consumption: A typology and brand engagement strategies. Journal of Business Research, 127, 167-178. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2021.01.033

2. A mai fogyasztói elvárások, magatartások és a marketingreakciók

  • Hofmeister-Tóth, Á. – Kisfürjesi, N. (2022): Fogyasztói magatartás a likvid modernitásban – szakirodalmi áttekintés a likvid fogyasztásról VEZETÉSTUDOMÁNY LIII. ÉVF. 2022. 8-9. szám / ISSN 0133-0179 DOI: 10.14267/VEZTUD.2022. https://jour-nals.lib.uni-corvinus.hu/index.php/vezetestudomany/article/view/815/491
  • Törőcsik, M. (2016): A fogyasztói magatartás új tendenciái. VEZETÉSTUDOMÁNY 47:(4) pp. 19-25.
  • Sanne, C. (2002). Willing Consumers – or Locked In? Policies for a Sustainable Con-sumption, Ecological Economics, 42, 273-287. DOI: https://doi.org/10.1016/s0921-8009(02)00086-1
  • Csepeli, György (2023): Értékek ébresztése. Kocsis kiadó
  • Han, B-Ch. (2023): A rítus eltűnése - A jelen topológiája. Budapest, Typotex Kiadó.
  • 3. A fogyasztói magatartástrendek, a megatrendek dinamizmusa, gazdasági folyamato-kat befolyásoló ereje
  • Hideg É. (2022): A világmodellezés 50 éve. Scientia et Securitas, 3, 2, 91–100. DOI: 10.1556/112.2022.00094, https://akjournals.com/view/journals/112/3/2/article-p91.xml
  • Nováky, E. (2019): A magyar jövőkutatás 50 éve és jövőbeli irányai MAGYAR TUDO-MÁNY 180: 10 pp. 1443-1451., 9 p. https://mersz.hu/hivatkozas/matud_f30141#ma-tud_f30141
  • Obermayer Nóra – Máhr Tivadar – Banász Zs. (2023): A digitalizáció társadalmi hatásai-nak vizsgálata hazai szakértők véleményének tükrében VEZETÉSTUDOMÁNY LIV. ÉVF. 2023. 6. szám / ISSN 0133-0179 DOI: 10.14267/VEZTUD.2023
  • Törőcsik, M. ‒ Szűcs, Kr. (2022): Fogyasztói magatartás ‒ Mintázatok, trendek, alkalmazkodás. Akadémiai Kiadó, Budapest 72-104 p.

Menedzsment (Döntéselmélet)

1. A döntések körülményei és a racionális döntéshozatal

  • Bélyácz, I. (2010): Kockázat vagy bizonytalanság? in: Közgazdasági Szemle: LVII. évf., 2010. július–augusztus pp. 652-665
  • Heracleous, L.Th. (1994): Rational decision-Making: Myth or Reality Management Development Review, Vol. 7 No. 4, 1994, pp. 16-23
  • Simon, H.A. (2003): Decision Theory. In: Encyclopedia of Information Systems Vol. 1. pp. 567-581.
  • Simon, H.A. (1982): A vezetői döntés új tudománya. Budapest, Statisztikai Kiadó Vállalat pp 43-67.
  • Simon, H.A. (1986): Rationality in Psychology and Economics, in: The Journal of Business, Vol. 59, No. 4, pp. S209-S224

2. Korlátozott racionalitáson alapuló, illetve heurisztikus döntéshozatal

  • Simon. H.A. (1976): The Psychology of Administrative Decisions, in: Administrative Behavior, The Free Press New York, pp.79-109
  • March, J.G. (1978): Bounded Rationality, Ambiguity, and the Engineering of Choice, in: The Bell Journal of Economics, Vol. 9, No. 2. pp. 587-608
  • Zoltayné Paprika Z.:(2005) Döntéselmélet Alinea Kiadó Budapest pp.87-125.
  • Kahneman, B., Tversky, A. (1979): Prospect Theory, An Analysis of Decision under Risk, in: Econometrica, 47(2), pp. 263-291
  • Hámori, B. (2003): Kísérletek és kilátások, Daniel Kahneman, in: Közgazdasági Szemle, L. évf. szeptember pp.779–799.
  • Reimer, T., Rieskamp, J. (2007): Fast and Frugal Heuristics, https://www.researchgate.net/publication/228509269
  • Kahneman, D. (2003): A Perspective on Judgement and Choice in: American Psychologist, Vol. 58, No. 9, 697–720
  • Samson, A.(editor) (2014): The Behavioral Economics Guide: https://www.behavioraleconomics.com/the-behavioral-economics-guide/

3. A magatartástudományi döntéselmélet

  • Berger, U., Bernhard-Mehlich, I (1996): A magatartástudományi döntéselmélet. in: Kieser, A. (1996): Szervezetelméletek Aula Budapest, pp167-209
  • Mahoney, J.T.(2004) Behavioral Theory of the Firm in: Economic Foundations of Strategy, SAGE pp. 12-85
  • Cohen, M.D., March, J.G., Olsen, J.P. (1972): A Garbage Can Model of Organizational Choice, in: Administrative Science Quarterly, Vol 17, No. pp. 1-25.

Vállalati pénzügy (Tőkeköltségvetés)

1. Finanszírozási stratégiák, tőkestruktúrán alapuló döntések

  • Ulbert József, Takács András, Csapi Vivien: Golden ratio-based capital structure as a tool for boosting firm's financial performance and market acceptance. HELIYON 8 : 6 Paper: e09671 , 10 p. (2022)
  • Schepp, Zoltán ; Ulbert, József ; Tóth-Pajor, Ákos: Intertemporális tőkeallokációs döntések tartósan alacsony kamatkörnyezetben. MARKETING ÉS MENEDZSMENT 53 : 2 pp. 17-30. , 13 p. (2019)

2. A CAPM szerepe a reálgazdasági szférában: középpontban a béta

  • S. P. Pratt, R. J. Grabowski (ed.): Cost of Capital. (Chapter 13. Criticism of CAPM and Beta versus Other Risk Measures.), https://doi.org/10.1002/9781118846780.ch13 (2014)

3. A kockázati attitűd szerepe a befektetési döntésekben

  • Robyn S. Wilson, Adam Zwickle, Hugh Walpole: Developing a Broadly Applicable Measure of Risk Perception (2018) https://doi.org/10.1111/risa.13207