III. Nemzetközi Turizmusmarketing konferencia szekció beosztása
13.00- 14.55 és 15.05 -17.00
1. A turizmusmarketing kutatások új eredményei
- Guld Ádám: Virtuális turizmus, valós kereslet? VR technológiák szerepe és helyzete a turizmusban
- Kádár Beáta, Nagy Benedek: A 2019-s csíksomlyói pápalátogatás: a tudatos kommunikáció és a sajtóanyagok elemzése
- Szombathy Zoltán: Pécs turisztikai jelenléte az Instagramon
- Slezák-Bartos Zsuzsa, Angler Kinga: Egy megyeszékhely adottságai — versenykörkép
- Gerdesics Viktória, Nagy Ákos: Virtuális valóság a turizmusban – az innovációk iránti nyitottság és az utazási szándék kapcsolata
- Lázár Erika, Szűcs Krisztián, Németh Péter: Szemkamera alkalmazása a turizmuskutatásban
2. Fogyasztói magatartásváltozások – önállóság, felelősség, trendek
- Lőrincz Katalin, Sasné Grósz Annamária, Lang Letícia Anikó: Balaton, te csodás – Életminőség és identitás a Balaton-régióban
- Kántor Szilvia: Kulturális turisztikai attrakciók értékelése a Balaton térségében
- Horváth Gergely: Vendégelégedettségi mérési módszerek jelentősége a szálloda szektorban
- Kökény László, Kenesei Zsófia: A fogyasztói elvárások vizsgálata a szálláshely-szolgáltatók vevői körében
- Prónay Szabolcs: A fenntartható turizmushoz kapcsolódó fogyasztói magatartás trendek
- Ásványi Katalin, Miskolczi Márk, Jászberényi Melinda: Az önvezető járművek fogyasztói szokásokra és turizmusra gyakorolt hatása
3. Kreatív turizmus
- Zsarnóczky Martin: Kreativitás és kooperáció a turizmus-tervezés folyamataiban – a Matra Resort szenior üdülőhely esettanulmánya
- Schultz Éva: A múzeumi élmény a 21. században. Bécs, Budapest és Prága versenyképessége a múzeumlátogatói értékelések tükrében
- Fehér Zsuzsanna, Ásványi Katalin, Jászberényi Melinda: Családbarát múzeum – múzeum a családok szemével
- Kökény László, Jászberényi Melinda: Élmény-e a technológia használata a zenei fesztiválokon?
- Papp-Váry Árpád, Szolnoki Szabolcs: „Land of Creation and Creativity” – Komplex országmárkázás és ökoszisztéma szemlélet Izrael példáján
- Marton Gergely: A kulturális turizmus fejlesztésének akadályai a 21. század magyar turizmusában
4. Sport, szabadidő fókusz a turizmusmarketingben és innováció a turisztikai termékfejlesztésben
- Pelles Márton: Fiume turizmusának fejlődése (1868–1914)
- Csóka László, Hegedűs Réka, Törőcsik Mária: Életstílus csoportok sportcélú utazásai
- Gászné Bősz Bernadett: Kreatív turistákat várnak a várak
- Háló Krisztián: A turizmus fejlesztési lehetőségeinek vizsgálata az Ormánságban
- Gonda Tibor, Raffay Zoltán: Az akadálymentes turizmus hazai és nemzetközi jó gyakorlata
- Hegedűs Réka, Csóka László, Törőcsik Mária: Sportcélú utazások ageing vetületben
5. Új célcsoportok igényeinek feltárása, a célcsoportok elérése – generációk, szcénák
- Iványi Tamás: Élmények megosztásának motivációi a zenei fesztiválok esetébe
- Bíró Csaba: Generációk a turizmusban: A német veterán és baby boomer beutazók hatékony elérése és desztináció preferenciája
- Raffay-Danyi Ágnes, Lőrincz Katalin, Mara Cerquetti: Ha a hegy nem megy Mohamedhez… Kreatív megoldások új kulturális fogyasztói réteg bevonására
- Kiss Kornélia, Kovács Edina: Az időskorúak turisztikai foglalkoztatásának jólléti dimenziói Az esztergomi Duna Múzeum és a Pécsváradi Vár tanulságai
- Kiss Róbert, Hinek Mátyás: Az overtourism társadalmi és kulturális aspektusai az ázsiai és európai egyetemi hallgatók, mint fiatal utazók körében
- Mátyás Judit: Interdiszciplináris és interkulturális marketing – Turizmusmarketing és nyelvészet
- Marton Gergely, Eigner Eszter, Szalai Kata, Prisztóka Gyöngyvér: Az osztálykirándulások helye és szerepe napjaink turizmusában
6. Felelős turizmus, reziliencia, a turisztikai teherbíró képesség kérdései
- Strack Flórián, Lőrincz Katalin: Turizmus és életminőség vizsgálata a Balaton térség gyógyhely minősítéssel rendelkező települései körében
- Kucsera Emil: A Katar elleni blokád kezelése a Qatar Airways reziliencia képességének aspektusából
- Gonda Tibor, Aubert Judit: Fenntartható turizmus és reziliencia
- Vargáné Csobán Katalin, Horváth Péter, Godáné Sőrés Anett, Deák Attila: A fenntarthatóság követelményeinek értékelése a turizmusfejlesztésben
- Lányi Beatrix, Jakopánecz Eszter: Az egészséginnovátorok viszonya a fenntartható turizmushoz
- Jakopánecz Eszter, Törőcsik Mária: Nem szívesen látott turisták… Keresletcsökkentés az overtourism lehetséges megoldásaként
7. Bor- és gasztroturizmus, a helyi termékek
- Szakály Orsolya: A gasztroinfluencerek jelenléte az Instagramon – balatoni esettanulmány
- Pusztai Bertalan, Gábor Dóra: A mitizáció szerepe a hazai bormarketingben
- Angler Kinga: Fogyasztók a helyi termékekről – Egy dél-dunántúli felmérés eredményei
- Madarász Eszter, Sulyok Judit: Naptej, fürdőruha… + helyi termék? A helyi termékek iránti kereslet a Balatont turisztikai céllal felkeresők körében
- Máté Andrea, Bayerle Dániel: A Pécsi borvidék ismertségének vizsgálata esettanulmány tükrében
- Nagy Katalin: Kulturális útvonalak együttműködési modellje
8. Key drivers of competitiveness in the tourism industry
- Debreceni János, Fekete-Frojimovics Zsófia: Recognition and Evaluation of Eco-labels among Bachelor Students at Toursim and Hospitality
- Iványi Tamás: Understanding the decision factors of youngsters in the case of Hungarian music festivals
- Pinke-Sziva Ivett, Boros Kitti: Experiential travel in business tourism in Budapest – challenges in managing conferences and events
- Nicholas Imbeah: Tourists’ Dining Behaviour when Eating Outside and Motives for Travelling to the Central Region in Ghana
- Ivett Pinke-Sziva, Melanie Smith, Zombor Berezvai, Monica Coronel: Sustainable and competitive nightlife district? – Management of overtourism in Budapest
- Tamara Rátz: Creativity and Challenges in Building a Roman Heritage Tourism Network
- János Csapó, Mária Törőcsik: The evaluation of the role and importance of safety and risks in the travel attitudes of the Hungarian tourists