Lezajlott a II. Nemzetközi Turizmusmarketing Konferencia

2019. május 16. 09:14

2019. május 10-én sikeresen lezajlott karunkon a II. Nemzetközi Turizmusmarketing Konferencia.

Hazánk egyik legifjabb turizmus-, és elismert marketingkutató műhelyeként 2018-ban nem kisebb célt tűzött ki maga elé a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar Marketing és Turizmus Intézetének kollektívája, mint hogy az immár rendszeres és a szakma által magasan jegyzett turisztikai - Országos Turisztikai Konferencia, Turizmusföldrajzi Szimpózium -, illetve marketing - EMOK - konferencia mellett megrendezésre kerüljön egy olyan interdiszciplináris konferencia is, amely találkozási lehetőséget biztosít a turizmus és a marketing tudományterületeinek képviselői számára, beszélgetést, vitát, inspiráló tudományos diskurzust tesz lehetővé.

Az immár másodszor megrendezett konferenciát, jelen alkalommal „Turizmus, fogyasztás, generációk” témakörben hirdettük meg. A változatos témák lehetőséget adtak a turizmusmarketinghez kapcsolódó szinte minden kérdés kifejtésére, az alábbi fő témakörökben: A generációk magatartásának jellemzői a turizmusban; Márkaépítés és pozicionálás a turizmusban; A digitális kultúra és a technológia kihívásai a turizmusban; Új marketingkommunikációs eszközök a turizmusmarketingben; Új célcsoportok igényeinek feltárása, a célcsoportok elérése; A felelős turizmus és a turisztikai eltartó képesség kérdései; Bor- és gasztroturizmus, a helyi termékek szerepe a turizmusban. Az angol nyelvű tanulmányok vezérfonala a turizmus ágazat versenyképességét elsősorban befolyásoló tényezők vizsgálata.

A május 10-én lezajlott II. Nemzetközi Turizmusmarketing Konferenciára 54 előadással 105 szerző jelentkezett be, akik közül mintegy 70 előadó jött el a rendezvényre. A nyomtatott és elektronikus formában is megjelentetett absztraktkötet 120, a tanulmánykötet 490 oldalas lett. Három plenáris (köztük Törőcsik Mária és Csapó János közös) előadás után 9 szekcióban folyt tovább a munka. 

A konferencia kiváló alkalom volt arra, hogy az MTI munkatársai kapcsolatokat építsenek vagy mélyítsenek el más hazai, vagy határokon túli intézményekből érkezetekkel, ugyanakkor bemutathassák saját kutatási eredményeiket is.

Sajtómegjelenés kapcsán a KarcFM készített Dr. Csapó Jánossal egy 20 perces riportot (https://www.mixcloud.com/karcfm/t%C3%B6rzsutas-2019-05-10-1500-1600-1/?fbclid=IwAR12ijAO_tVaAJHha48im4ntD_-CFP6XaS9RISSAtU26UQUi9mOLProhVjM) illetve az UNIV TV munkatársai is beszámoltak az eseményről.

Galéria

Kapcsolódó Híreink

2023-as publikációs jelentés

Megjelent a PTE Közgazdaságtudományi Kar 2023-as évre vonatkozó részletes kutatási jelentése, amely az alábbi linken..

Krekó Béla díj

A Gazdaságmodellezési Társaság (GMT) Elnöksége által 2000-ben alapított Krekó Béla díjat a gazdaságmodellezés területén..

Nemzeti Tehetség Program új pályázati felhívásai

Megjelentek a Nemzeti Tehetség Program új pályázati felhívásai!

FDSZ díjat adományoztak Karunk egy munkatársának

A Pécsi Tudományegyetem idén május 25-én tartotta meg hagyományos Pedagógusnapi és Díszoklevél-átadó Ünnepi Szenátusi..

IDÉN ELŐSZÖR ADTÁK ÁT A NEMZETKÖZIESÍTÉSI DÍJAKAT

Idén már negyedik alkalommal rendezte meg a Nemzetközi Igazgatóság a Nemzetközi Pikniket a Rektori Hivatalban.

Mikrotanúsítványt adó képzések, regionális impaktmérések és a tantervek átalakítása

Ebben a félévben is megtartottuk az Intézeti és Kari Tanácsadó Testületi üléseket, melyek keretében partnereinkkel..

Battyáni Réka Rektori Dicséretben részesült

Az idei évben Rektori Dícséretben részesült kolléganőnk, Battyáni Réka.

Arany Katedra díjat kapott a KTK oktatója

Újabb, jeles kitüntetésekkel díjazták Karunkat az ünnepi szenátusi ülésen.