fbpx Lezajlott a II. Nemzetközi Turizmusmarketing Konferencia | Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar

Lezajlott a II. Nemzetközi Turizmusmarketing Konferencia

2019. május 16. 09:14

2019. május 10-én sikeresen lezajlott karunkon a II. Nemzetközi Turizmusmarketing Konferencia.

Hazánk egyik legifjabb turizmus-, és elismert marketingkutató műhelyeként 2018-ban nem kisebb célt tűzött ki maga elé a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar Marketing és Turizmus Intézetének kollektívája, mint hogy az immár rendszeres és a szakma által magasan jegyzett turisztikai - Országos Turisztikai Konferencia, Turizmusföldrajzi Szimpózium -, illetve marketing - EMOK - konferencia mellett megrendezésre kerüljön egy olyan interdiszciplináris konferencia is, amely találkozási lehetőséget biztosít a turizmus és a marketing tudományterületeinek képviselői számára, beszélgetést, vitát, inspiráló tudományos diskurzust tesz lehetővé.

Az immár másodszor megrendezett konferenciát, jelen alkalommal „Turizmus, fogyasztás, generációk” témakörben hirdettük meg. A változatos témák lehetőséget adtak a turizmusmarketinghez kapcsolódó szinte minden kérdés kifejtésére, az alábbi fő témakörökben: A generációk magatartásának jellemzői a turizmusban; Márkaépítés és pozicionálás a turizmusban; A digitális kultúra és a technológia kihívásai a turizmusban; Új marketingkommunikációs eszközök a turizmusmarketingben; Új célcsoportok igényeinek feltárása, a célcsoportok elérése; A felelős turizmus és a turisztikai eltartó képesség kérdései; Bor- és gasztroturizmus, a helyi termékek szerepe a turizmusban. Az angol nyelvű tanulmányok vezérfonala a turizmus ágazat versenyképességét elsősorban befolyásoló tényezők vizsgálata.

A május 10-én lezajlott II. Nemzetközi Turizmusmarketing Konferenciára 54 előadással 105 szerző jelentkezett be, akik közül mintegy 70 előadó jött el a rendezvényre. A nyomtatott és elektronikus formában is megjelentetett absztraktkötet 120, a tanulmánykötet 490 oldalas lett. Három plenáris (köztük Törőcsik Mária és Csapó János közös) előadás után 9 szekcióban folyt tovább a munka. 

A konferencia kiváló alkalom volt arra, hogy az MTI munkatársai kapcsolatokat építsenek vagy mélyítsenek el más hazai, vagy határokon túli intézményekből érkezetekkel, ugyanakkor bemutathassák saját kutatási eredményeiket is.

Sajtómegjelenés kapcsán a KarcFM készített Dr. Csapó Jánossal egy 20 perces riportot (https://www.mixcloud.com/karcfm/t%C3%B6rzsutas-2019-05-10-1500-1600-1/?fbclid=IwAR12ijAO_tVaAJHha48im4ntD_-CFP6XaS9RISSAtU26UQUi9mOLProhVjM) illetve az UNIV TV munkatársai is beszámoltak az eseményről.

Galéria

Kapcsolódó Híreink

Dékáni szünet szeptember 26-án

Tisztelt Hallgatók, Ezúton értesítjük Önöket, hogy a Kar Dékánja dékáni szünetet rendelt el a 2019. szeptember 26-i (csütörtöki) tanítási nap..

Work in Greece!

That is what Job Trust has been offering to thousands of students for the last 14 years.

MNB kiválósági ösztöndíj

Az előző tanévben sikerrel megvalósított MNB kiválósági ösztöndíjprogram után a Magyar Nemzeti Bank a 2019/20-as tanévre is támogatást nyújt a jó..

Mirjana Sekicki előadása Karunkon

A karunkon működő the CoRe lab (Fogyasztói Magatartáskutató Központ) meghívásának eleget téve a mai napon vendégünk volt Mirjana Sekicki a Tobii Pro..