Lezajlott a II. Nemzetközi Turizmusmarketing Konferencia

2019. május 16. 09:14

2019. május 10-én sikeresen lezajlott karunkon a II. Nemzetközi Turizmusmarketing Konferencia.

Hazánk egyik legifjabb turizmus-, és elismert marketingkutató műhelyeként 2018-ban nem kisebb célt tűzött ki maga elé a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar Marketing és Turizmus Intézetének kollektívája, mint hogy az immár rendszeres és a szakma által magasan jegyzett turisztikai - Országos Turisztikai Konferencia, Turizmusföldrajzi Szimpózium -, illetve marketing - EMOK - konferencia mellett megrendezésre kerüljön egy olyan interdiszciplináris konferencia is, amely találkozási lehetőséget biztosít a turizmus és a marketing tudományterületeinek képviselői számára, beszélgetést, vitát, inspiráló tudományos diskurzust tesz lehetővé.

Az immár másodszor megrendezett konferenciát, jelen alkalommal „Turizmus, fogyasztás, generációk” témakörben hirdettük meg. A változatos témák lehetőséget adtak a turizmusmarketinghez kapcsolódó szinte minden kérdés kifejtésére, az alábbi fő témakörökben: A generációk magatartásának jellemzői a turizmusban; Márkaépítés és pozicionálás a turizmusban; A digitális kultúra és a technológia kihívásai a turizmusban; Új marketingkommunikációs eszközök a turizmusmarketingben; Új célcsoportok igényeinek feltárása, a célcsoportok elérése; A felelős turizmus és a turisztikai eltartó képesség kérdései; Bor- és gasztroturizmus, a helyi termékek szerepe a turizmusban. Az angol nyelvű tanulmányok vezérfonala a turizmus ágazat versenyképességét elsősorban befolyásoló tényezők vizsgálata.

A május 10-én lezajlott II. Nemzetközi Turizmusmarketing Konferenciára 54 előadással 105 szerző jelentkezett be, akik közül mintegy 70 előadó jött el a rendezvényre. A nyomtatott és elektronikus formában is megjelentetett absztraktkötet 120, a tanulmánykötet 490 oldalas lett. Három plenáris (köztük Törőcsik Mária és Csapó János közös) előadás után 9 szekcióban folyt tovább a munka. 

A konferencia kiváló alkalom volt arra, hogy az MTI munkatársai kapcsolatokat építsenek vagy mélyítsenek el más hazai, vagy határokon túli intézményekből érkezetekkel, ugyanakkor bemutathassák saját kutatási eredményeiket is.

Sajtómegjelenés kapcsán a KarcFM készített Dr. Csapó Jánossal egy 20 perces riportot (https://www.mixcloud.com/karcfm/t%C3%B6rzsutas-2019-05-10-1500-1600-1/?fbclid=IwAR12ijAO_tVaAJHha48im4ntD_-CFP6XaS9RISSAtU26UQUi9mOLProhVjM) illetve az UNIV TV munkatársai is beszámoltak az eseményről.

Galéria

Kapcsolódó Híreink

Újabb nemzetközi akkreditációs siker a KTK-n: EFMD BSIS label

A Közgazdaságtudományi Kar a tavalyi évben újabb 5 évre kiérdemelt EFMD programakkreditáció után újabb jelentős lépést..

Pécsiközgáz Bootcamp 2024

A Pécsiközgáz újra meghirdeti nyári táborát olyan gimnáziumi diákok számára, akik érdeklődnek a közgazdász képzések..

Hackathon 2024

Március 20-21. között került megrendezésre a Simonyi Hackathon ötletverseny a Fenntarthatósági Központ és a Hidrogén..

WoP week

Megrendezésre került a WoP Week (World of Practice Week) március 18-22. között, melynek keretében 20 vállalati partner..

ReSem Kutatói Szeminárium a KTK-n

Mestersége címere: A.I. A Mesterséges Intelligencia, MI, avagy divatos nevén az AI volt a fő témája a Pécsi..

PTE szimulációs Kupa - verseny felhívás 2024 tavasz

A verseny az EcoSim online szimulációját veszi alapul. A szimuláció során egy virtuális tech vállalatot kell irányítani..

Díszoklevél igénylés

A Pécsi Tudományegyetemen vagy jogelőd intézményeiben 50 éve diplomát szerzett közgazdász végzettségű egykori hallgatók..

BGE Gazdasági Szaknyelvi Vizsga

A jelentkezők középfokú egynyelvű gazdasági szakmai nyelvvizsga A szóbeli, B írásbeli és C komplex típusát választhatják..