Lezajlott a II. Nemzetközi Turizmusmarketing Konferencia

2019. május 16. 09:14

2019. május 10-én sikeresen lezajlott karunkon a II. Nemzetközi Turizmusmarketing Konferencia.

Hazánk egyik legifjabb turizmus-, és elismert marketingkutató műhelyeként 2018-ban nem kisebb célt tűzött ki maga elé a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar Marketing és Turizmus Intézetének kollektívája, mint hogy az immár rendszeres és a szakma által magasan jegyzett turisztikai - Országos Turisztikai Konferencia, Turizmusföldrajzi Szimpózium -, illetve marketing - EMOK - konferencia mellett megrendezésre kerüljön egy olyan interdiszciplináris konferencia is, amely találkozási lehetőséget biztosít a turizmus és a marketing tudományterületeinek képviselői számára, beszélgetést, vitát, inspiráló tudományos diskurzust tesz lehetővé.

Az immár másodszor megrendezett konferenciát, jelen alkalommal „Turizmus, fogyasztás, generációk” témakörben hirdettük meg. A változatos témák lehetőséget adtak a turizmusmarketinghez kapcsolódó szinte minden kérdés kifejtésére, az alábbi fő témakörökben: A generációk magatartásának jellemzői a turizmusban; Márkaépítés és pozicionálás a turizmusban; A digitális kultúra és a technológia kihívásai a turizmusban; Új marketingkommunikációs eszközök a turizmusmarketingben; Új célcsoportok igényeinek feltárása, a célcsoportok elérése; A felelős turizmus és a turisztikai eltartó képesség kérdései; Bor- és gasztroturizmus, a helyi termékek szerepe a turizmusban. Az angol nyelvű tanulmányok vezérfonala a turizmus ágazat versenyképességét elsősorban befolyásoló tényezők vizsgálata.

A május 10-én lezajlott II. Nemzetközi Turizmusmarketing Konferenciára 54 előadással 105 szerző jelentkezett be, akik közül mintegy 70 előadó jött el a rendezvényre. A nyomtatott és elektronikus formában is megjelentetett absztraktkötet 120, a tanulmánykötet 490 oldalas lett. Három plenáris (köztük Törőcsik Mária és Csapó János közös) előadás után 9 szekcióban folyt tovább a munka. 

A konferencia kiváló alkalom volt arra, hogy az MTI munkatársai kapcsolatokat építsenek vagy mélyítsenek el más hazai, vagy határokon túli intézményekből érkezetekkel, ugyanakkor bemutathassák saját kutatási eredményeiket is.

Sajtómegjelenés kapcsán a KarcFM készített Dr. Csapó Jánossal egy 20 perces riportot (https://www.mixcloud.com/karcfm/t%C3%B6rzsutas-2019-05-10-1500-1600-1/?fbclid=IwAR12ijAO_tVaAJHha48im4ntD_-CFP6XaS9RISSAtU26UQUi9mOLProhVjM) illetve az UNIV TV munkatársai is beszámoltak az eseményről.

Galéria

Kapcsolódó Híreink

Nyílt Nap a Pécsiközgázon!

A Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kara Nyílt Napot hirdet! A programon való részvétel előzetes..

Publikációs összefoglaló - 2025. III. negyedév

Elkészült a 2025-ös év harmadik negyedévét feldolgozó publikációs összesítő.

Új lendület a baranyai vállalkozásoknak!

Nagy érdeklődés mellett zajlott le a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar ának új, Baranya vármegyei kis- és..

Publikációs nívódíjat nyertek a PTE KTK kutatói

A Magyar Tudományos Akadémia Regionális Tudományok Bizottsága 2025-ben is kiosztotta publikációs nívódíjait, amely a..

Elhunyt Clifford S. Chadwick, karunk volt oktatója

Clifford S. Chadwick a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar oktatójaként az angol szaknyelvi tárgyakban és az..

Díszdoktoravató és díjátadók a Pécsi Tudományegyetemen

November 6-án tartotta Díszdoktoravató Ünnepi Szenátusi Ülését a Pécsi Tudományegyetem szenátusa a Magyar Tudomány..

PTE KTK-s hallgatók nyerték az V. Pécsi Menedzsment Esettanulmányi Versenyt

A PTE Közgazdaságtudományi Kar Janus Pannonius Közgazdasági Szakkollégiuma 2025. október 25–28. között rendezte meg az V..

Szakdolgozattal kapcsolatos változtatások

Minden fontos információ egy helyen a szakdolgozatról – új tájékoztató az MI-eszközök használatáról is.