2023. március 28-án került megrendezésre az első hibrid Corporate Talk eseményünk, mely során Kovács Balázzsal, az Ipsos Hungary marketingkommunikációs vezetőjével, illetve Dr. Rácz-Putzer Petrával, a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar adjunktusával beszélgettünk a fenntarthatóságról. A beszélgetést Dr. Németh Péter, a the CoRe lab vezetője moderálta.
A beszélgetés elsősorban arra fókuszált, hogy a fenntarthatóság a fogyasztók életének mely aspektusaiban jelenik meg a leginkább, illetve mennyire hajlandóak a fenntarthatóságot előtérbe helyezni a mindennapjaink során.
A beszélgetés vázaként szolgáló szekunder kutatási adatok azt mutatják, hogy a fenntarthatóság a fogyasztók számára leginkább a környezetvédelmet és a takarékos fogyasztást jelenti. Azonban egyre inkább érzékelik azt is, hogy a vásárlási döntéseik hatással vannak a környezetre és a társadalomra, ezért egyre nagyobb igény van olyan információkra és lehetőségekre, amelyek segítségével a fogyasztók könnyen megtalálhatják a fenntartható termékeket és szolgáltatásokat. Sokan viszont egyetértenek azzal az állítással, hogy valójában csak az anyagi érdekek (spórolás) vezérlik az embereket, és nem a környezetre való figyelés egy-egy vásárlási döntés meghozatalakor.
A kerekasztal beszélgetés során az is egyértelműen kirajzolódott, hogy a fiatalok sokkal fogékonyabbak és érdekeltebbek a fenntarthatósági témákban, mivel úgy érzik, hogy a klímaváltozást ők fogják tudni csak megoldani, felelősséget vállalnak a jövőjükért. Azok a vállalatok, amelyek figyelembe veszik a fenntarthatósági szempontokat az üzleti gyakorlataikban, egyre nagyobb előnyt élveznek a fiatal fogyasztók szemében.
Fontos aspektusa volt a beszélgetésnek a vállalatok szerepvállalása is. A fogyasztó úgy érzi, hogy a vállalatoknak olyan termékeket és szolgáltatásokat kell kínálniuk, amelyek figyelembe veszik a fenntarthatósági szempontokat. Például a termékek gyártásánál használt anyagoknak fenntarthatónak kell lenniük, és azokat újrahasznosított vagy újrahasználható csomagolásban kell szállítani. Azonban a fogyasztók egyénileg is sokat tehetnek (és szerencsére sok esetben tesznek is) a fenntarthatóság érdekében. Ilyen törekvések lehetnek, ha textil bevásárlótáskákat illetve zöldség/gyümölcs zsákokat használnak a nejlonzacskók helyett.
Az emberek egyre inkább igénylik a tudást és az eszközöket ahhoz, hogy változtassanak életmódjukon és a környezetre gyakorolt hatásukon.
A szekunder kutatás eredményeit IDE kattintva érheted el!