Az alábbi blogposztban a hazánkban a témakört kutató Omnichannel Kutatócsoporttal közösen foglaljuk össze, hogy mit kell tudni az omnichannel témaköréről.
Az omnichannel témaköre az utóbbi időszakban mind az akadémiai, mind a vállalati kutatások terén egyre inkább a fókuszba kerül, hiszen azt látjuk, hogy a fogyasztói környezet változása, az újabb technológiák megjelenése mind a kereskedőket, mint a fogyasztókat nagyban befolyásolja.
Az omnichannel marketing meghatározása nem egységes, forrásonként eltérhet, és időben is fejlődik. A Smart Insights összegyűjtött három meghatározó megközelítést:
Ezt kiegészítve a Hubpost egy komplexebb definícióval szolgál: Az omnichannel tapasztalat a marketing, a kereskedelem és a szolgáltatás minden csatornán történő együttes működését jelenti egy integrált és koherens ügyfélélmény kialakítása érdekében függetlenül attól, hogy az ügyfél hol és hogyan kapcsolódik. Az élménynek egységesnek kell lennie az ügyfelek számára minden platform és megoldás esetében.
Az online keresési találatokat elemezve (n=117) az látszik, hogy a témában legjellemzőbb írások olyan kérdésekben születnek, mint az omnichannel marketing és stratégia, de fontos aspektusa a kutatás, a márka vagy a szolgáltatások.
Forrás: search.carrot2.org
Bár a többcsatornás működésnek számos formája létezik, a McKinsey három fontos stratégiára hívja fel a figyelmet:
A stratégiák közül az ökoszisztéma a legfejlettebb, de mindhárom életképes, ha megfelelő mélységben és hosszú távon alkalmazzák.
A Dentsu 2022 Media Trends összeállításából azt is megtudjuk, hogy az omnichannel stratégia a pandémia után már nem csak a kereskedelemben, de a szórakoztatásban, a rendezvényekben, a munkában, de még az egészségügyben is egyre inkább jelen van.
A szórakoztatóipar egy tipikusan hibrid módon fejlődő terület. Elég csak a Disney stratégiájára gondolnunk, ahol folyamatosan jelennek meg a valóságban és online elérhető produkciók. De az alapvetően online működésre fókuszáló Netflix sem tudja elkerülni, hogy többcsatornás élményt nyújtson a felhasználóinak. A műsorszolgáltató több sikersorozatához kapcsolódóan szervez élőszereplő eseményeket azért, hogy a fogyasztókat még elkötelezettebbé tegye.
Érdekelnek az omnichannel stratégiák? Akkor ezt ne hagyd ki!
Első Omnichannel Day
További információkért kattints!