2019-ben egy Magyarországon működő kiskereskedelmi üzletláncnak végeztünk vásárlókutatást.
Kutatási téma
Egy Magyarországon működő kiskereskedelmi láncnak végeztünk kutatást, melynek keretében vizsgáltuk, hogy a fiatalok hogyan vásárolnak élelmiszert, valamint hogyan viszonyulnak a vizsgált üzletlánchoz.
Kutatási kérdések
A kutatási kérdések három főbb témakört jártak körül:
- piaci helyzet elemzése, vagyis a vizsgált kiskereskedő és főbb versenytársainak pozíciójának és online kommunikációjának vizsgálata.
-
a fiatal célcsoport vásárlói magatartásának vizsgálata, kifejezetten a vizsgált üzletláncra fókuszálva és a mindennapi élelmiszervásárlásokat érintve.
-
a vizsgált üzletlánc pékáru részlegének, valamint a kasszazónának az értékelése.
Alkalmazott módszerek
-
desk research kutatás a fiatalokkal való kommunikáció, a Z generáció élelmiszervásárlási szokásai és péktermék trendek témakörökben
-
online kérdőíves megkérdezés (CAWI) a 18-30 éves fiatalok körében: a fiatalok általános attitűdjének felmérése, a versenytársak értékelése
-
szemkamerás in-store megfigyelések (n=23) mélyinterjúkkal kiegészítve: a vizsgált kereskedő üzletében a péktermékek és a kasszazóna vizsgálata