Szemkamerás in-store kutatás

2021. március 19. 16:59
in-store eye tracking

2019-ben egy Magyarországon működő kiskereskedelmi üzletláncnak végeztünk vásárlókutatást.

Kutatási téma

Egy Magyarországon működő kiskereskedelmi láncnak végeztünk kutatást, melynek keretében vizsgáltuk, hogy a fiatalok hogyan vásárolnak élelmiszert, valamint hogyan viszonyulnak a vizsgált üzletlánchoz.

  

Kutatási kérdések

A kutatási kérdések három főbb témakört jártak körül: 

  1. piaci helyzet elemzése, vagyis a vizsgált kiskereskedő és főbb versenytársainak pozíciójának és online kommunikációjának vizsgálata. 
  2. a fiatal célcsoport vásárlói magatartásának vizsgálata, kifejezetten a vizsgált üzletláncra fókuszálva és a mindennapi élelmiszervásárlásokat érintve. 

  3. a vizsgált üzletlánc pékáru részlegének, valamint a kasszazónának az értékelése.

 

Alkalmazott módszerek

  • desk research kutatás a fiatalokkal való kommunikáció, a Z generáció élelmiszervásárlási szokásai és péktermék trendek témakörökben 

  • online kérdőíves megkérdezés (CAWI) a 18-30 éves fiatalok körében: a fiatalok általános attitűdjének felmérése, a versenytársak értékelése 

  • szemkamerás in-store megfigyelések (n=23) mélyinterjúkkal kiegészítve: a vizsgált kereskedő üzletében a péktermékek és a kasszazóna vizsgálata