Dr. Jakopánecz Eszter
Jakopánecz Eszter 2009-ben szerezte közgazdász diplomáját a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Karon Marketing szakirányon. A PTE KTK Gazdálkodástani Doktori Iskolában végezte doktori tanulmányait. Disszertációjában a fogyasztói magatartás egy sajátos esetét, a fogyasztói ellenállást vizsgálta. Közel 10 évig piackutatóként és trendkutatóként szerzett széleskörű tapasztalatot a fogyasztói magatartás kutatások piaci gyakorlatában. 2018 augusztusától a Marketing és Turizmus Intézet adjunktusa. Oktatóként nagy szerepet vállalt az Intézet első blended learning típusú kurzusának, a megújított Marketing kurzus kifejlesztésében, ami az EMOK Év innovatív kurzusa díjat is elnyerte 2022-ben. Akadémiai kutatásaiban a fenntartható fogyasztásra és fenntartható fogyasztóra fókuszál. A Kar kiadásában megjelenő Marketing & Menedzsment tudományos folyóirat lapigazgatója és fejlesztési munkatársa.
Lányi, Beatrix ; Jakopánecz, Eszter ; Csóka, László ; Neulinger, Ágnes (2024)
Versengő szempontok a magyarok élelmiszer és háztartási cikk fogyasztásában: az árérzékenység és a környezettudatosság fontossága. Vezetéstudomány, 55(1), 27-38.
Jakopánecz, Eszter (2021)
#maradjotthon: koronás élet – a megváltozott élet a covid-19 járvány ideje alatt. Nagyszámú mélyinterjús kutatás eredményei
Marketing & Menedzsment, 55 (1 klsz EMOK) 19-30.
Törőcsik, Mária ; Pál, Eszter ; Jakopánecz, Eszter (2018)
New and Innovative Consumer Demands and Expectations on the Hungarian Food Market, Agrártudományi Közlemények/Acta Agraria Debreceniensis, 150 (klsz) 485-499.