Jakopánecz Eszter 2009-ben szerezte közgazdász diplomáját a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Karon Marketing szakirányon. A PTE KTK Gazdálkodástani Doktori Iskolában végezte doktori tanulmányait. Disszertációjában a fogyasztói magatartás egy sajátos esetét, a fogyasztói ellenállást vizsgálta. Közel 10 évig piackutatóként és trendkutatóként szerzett széleskörű tapasztalatot a fogyasztói magatartás kutatások piaci gyakorlatában. 2018 augusztusától a Marketing és Turizmus Intézet adjunktusa. Oktatóként nagy szerepet vállalt az Intézet első blended learning típusú kurzusának, a megújított Marketing kurzus kifejlesztésében, ami az EMOK Év innovatív kurzusa díjat is elnyerte 2022-ben. Akadémiai kutatásaiban a fenntartható fogyasztásra és fenntartható fogyasztóra fókuszál. A Kar kiadásában megjelenő Marketing & Menedzsment tudományos folyóirat lapigazgatója és fejlesztési munkatársa.