#hallgatóiprojekt #munch.hu #deskresearch #mélyinterjú
Tudtad? Alumni tagként a Munchon keresztül is kedvezményben részesülhetsz. Erről és a további vendéglátóhelyek kedvezményeiről itt találsz információkat.
Kutatásunkat a Munch.hu ételmentő platform fejlesztendő területeinek feltérképezése céljából készítettük a cég számára. A hallgatók 2021 őszén a Piackutatási Módszerek (FOKSZ) kurzus keretein belül valósították meg a projektet.
Az ügyfélről
A Munch.hu egy 2020-ban megalakult ételmentő platform, melynek elsődleges célja, tenni az ételpazarlás ellen. Számos városban jelen vannak már, és több pékséggel, étteremmel, bolttal és szállodával állnak szerződéses viszonyban, melyek megmaradt termékeiket értékesítik a platformon keresztül. A megmentett ételeket 40-70% kedvezménnyel lehet megvásárolni, amivel a felhasználók tehetnek a környezetükért.
Kutatási Téma
A Munch.hu platformjának fejlesztése és népszerűsítése céljából végeztünk kutatást a Pécsen élő használók és nem használók körében, hogy minél átfogóbb képet kaphassunk meglátásaikról, fogyasztási szokásaikról és a céget illető elvárásaikról.
Kutatási kérdések
- Hogyan jelenik meg a fogyasztóknál a környezettudatosság a mindennapokban?
- Hogyan kezelik az élelmiszert a fiatalok? Hogyan állnak az élelmiszerpazarlás kérdéséhez?
- Milyen a Munch, mint környezettudatos cég megítélése? Hogyan ítélik meg a megkérdezettek a kezdeményezést?
Alkalmazott módszerek
Desk research, a magyarok élelmiszerfogyasztási szokásainak feltérképezését célzó szekunder kutatás, mely az élelmiszerpazarlással és az ehhez kapcsolódó megoldásokkal foglalkozott megalapozva a kutatók ismeretét a kvalitatív primer kutatás megvalósításához.
Mélyinterjús megkérdezések, melyek egy közvetlen beszélgetés keretein belül segítették a válaszadók véleményének feltárását.
Hat mélyinterjús beszélgetést végeztünk a 18-45 éves korosztály körében, melyben a platformot használó és nem használó pécsi megkérdezettek véleménye és fejlesztési javaslatai egyaránt feltérképezésre kerültek.
Kutatási eredmények
A megkérdezettek válaszai alapján elmondható, hogy a használók, bár szinte maximálisan elégedettek a szolgáltatással, a kiszállítás hiánya mellett, a navigációs rendszer és a platform kommunikációját vélik fejlesztendő területnek. Meglátásuk szerint ezek orvoslása nagyban segítheti a céget a szélesebb körben való elterjedésben és a használók elégedettségének növelésében. Emellett az alkalmazást eddig nem használó válaszadók további érdeklődésüket fejezték ki a cég, továbbá a muncholás iránt.
A weboldal hatékonyság nem csak mélyinterjús, de UX kutatással is jól közelíthető. A the CoRe lab által is alkalmazott szemkamerás UX módszertan már 8 fő vizsgálatával képes feltárni a vizsgált weboldalon észlelhető felhasználói fájdalompontok nagyrészét.