Munch.hu: Innovációs fejlesztéseket támogató kutatás

2022. március 1. 20:06

#hallgatóiprojekt #munch.hu #deskresearch #mélyinterjú 

 

Tudtad? Alumni tagként a Munchon keresztül is kedvezményben részesülhetsz. Erről és a további vendéglátóhelyek kedvezményeiről itt találsz információkat.

 

Kutatásunkat a Munch.hu ételmentő platform fejlesztendő területeinek feltérképezése céljából készítettük a cég számára. A hallgatók 2021 őszén a Piackutatási Módszerek (FOKSZ) kurzus keretein belül valósították meg a projektet. 

 

Az ügyfélről 

A Munch.hu egy 2020-ban megalakult ételmentő platform, melynek elsődleges célja, tenni az ételpazarlás ellen. Számos városban jelen vannak már, és több pékséggel, étteremmel, bolttal és szállodával állnak szerződéses viszonyban, melyek megmaradt termékeiket értékesítik a platformon keresztül. A megmentett ételeket 40-70% kedvezménnyel lehet megvásárolni, amivel a felhasználók tehetnek a környezetükért.  

 

Kutatási Téma 

A Munch.hu platformjának fejlesztése és népszerűsítése céljából végeztünk kutatást a Pécsen élő használók és nem használók körében, hogy minél átfogóbb képet kaphassunk meglátásaikról, fogyasztási szokásaikról és a céget illető elvárásaikról. 

 

Kutatási kérdések 

  • Hogyan jelenik meg a fogyasztóknál a környezettudatosság a mindennapokban?  
  • Hogyan kezelik az élelmiszert a fiatalok? Hogyan állnak az élelmiszerpazarlás kérdéséhez? 
  • Milyen a Munch, mint környezettudatos cég megítélése? Hogyan ítélik meg a megkérdezettek a kezdeményezést? 

 

Alkalmazott módszerek 

Desk research, a magyarok élelmiszerfogyasztási szokásainak feltérképezését célzó szekunder kutatás, mely az élelmiszerpazarlással és az ehhez kapcsolódó megoldásokkal foglalkozott megalapozva a kutatók ismeretét a kvalitatív primer kutatás megvalósításához. 

 

Mélyinterjús megkérdezések, melyek egy közvetlen beszélgetés keretein belül segítették a válaszadók véleményének feltárását.  

Hat mélyinterjús beszélgetést végeztünk a 18-45 éves korosztály körében, melyben a platformot használó és nem használó pécsi megkérdezettek véleménye és fejlesztési javaslatai egyaránt feltérképezésre kerültek. 

 

Kutatási eredmények 

A megkérdezettek válaszai alapján elmondható, hogy a használók, bár szinte maximálisan elégedettek a szolgáltatással, a kiszállítás hiánya mellett, a navigációs rendszer és a platform kommunikációját vélik fejlesztendő területnek. Meglátásuk szerint ezek orvoslása nagyban segítheti a céget a szélesebb körben való elterjedésben és a használók elégedettségének növelésében. Emellett az alkalmazást eddig nem használó válaszadók további érdeklődésüket fejezték ki a cég, továbbá a muncholás iránt. 

 

A weboldal hatékonyság nem csak mélyinterjús, de UX kutatással is jól közelíthető. A the CoRe lab által is alkalmazott szemkamerás UX módszertan már 8 fő vizsgálatával képes feltárni a vizsgált weboldalon észlelhető felhasználói fájdalompontok nagyrészét.