Corporate Talk beszélgetések

MOL x Mastercard - Zöld szorongás: Hogyan látja a jövőt a Z generáció?

A Z generáció környezeti szorongásáról és annak életükre gyakorolt hatásairól beszélgettünk Végh Violával (MOL Group, Insight Lead Expert), Halász Ambrussal (MOL Group, Kommunikációs vezető), Szabó Nórával (Mastercard, Central European ESG Lead) és Rácz Anna Flórával (Mastercard, Senior Marketing Specialist). Vendégeink innovatív módszerekkel vizsgálták, hogyan vélekednek a fiatalok a jövőjüket érintő környezeti kihívásokról, és miként élik meg ezeket a mindennapokban.

A MOL és a Mastercard célja, hogy B2B edukációval támogassák a vállalatokat fenntarthatóbb működésük elérésében, ezzel is hozzájárulva egy zöldebb jövőhözTovább...

Terrán - Kommunikációs transzformációk: Hogyan érjük el a fiatalokat?

Az újabb generációk eltérő kommunikációs szokásai és preferenciái miatt a hagyományos marketingstratégiák gyakran nem érik el a kívánt hatást. A vállalatoknak innovatív és digitális megoldásokra van szükségük, hogy felkeltsék a fiatalok figyelmét és elnyerjék bizalmukat.

Az őszi félév második Corporate Talk eseményén a Terrán Tetőcserép Kft. regionális marketingigazgatója, Tóth Szabolcs volt a vendégünk, aki a cég marketingstratégiájának mélységeit és tapasztalatait tárta elénk. Az építőipar komplex döntési folyamatai, a különböző célcsoportok megszólítása és az innováció szerepe mind központi téma volt. Tovább...

PENNY - A kvalitatív kutatások szerepe a vállalati döntéshozatalban

A PENNY Magyarország stratégiai marketing csapatának vezetői, Varga Noémi (Head of Strategic Marketing) és Mezei-Mile Gabriella (Shopper Marketing Team Leader), az őszi félév első Corporate Talk eseményén betekintést nyújtottak abba, hogyan építenek a vásárlói visszajelzésekre, és hogyan hasznosítják a kvalitatív kutatásokat.

A PENNY számára a vásárlók véleménye számos döntés alapját képezi, és ez az ügyfélközpontú szemlélet áthatja a vállalat teljes működését. Tovább...

IKEA - Fogyasztói magatartás és piaci pozíció

Az utóbbi időben egyre több kihívással kellett szembenézniük a kiskereskedelmi szektornak: járványidőszak, pénzügyi válság és egyéb gazdasági kihívások, melyek egyúttal nagyban befolyásolják a fogyasztói és vásárlói magatartást.

Az IKEA munkatársával arról beszélgettünk, hogy hogyan befolyásolták ezen helyzetek a bútor és lakberendezési piac dinamikáját, illetve hogyan tudtak adaptálódni az új piaci feltételekhez. A beszélgetés során érintjük az IKEA által alkalmazott stratégiákat a vásárlási szokások változásainak kezelésére is. Tovább...

Laurel Retail - Hódítanak az önkiszolgáló kasszák

Napjainkban egyre több kiskereskedelmi üzletben jelennek meg az önkiszolgáló kasszák, melyek kapcsán pro és kontra érveket is felsorakoztatnak a vásárlók.

A the CoRe lab Corporate Talk eseményén arról beszélgettünk a kiskereskedelmi szoftverekkel és rendszerekkel foglalkozó vállalat, a Laurel ügyvezetőjével, hogy miben tudja a kereskedők munkáját segíteni a technológia, és ez miért jó a vásárlóknak is. Tovább...

 

 

Neticle - A mesterséges intelligencia hatásai a mindennapokban

A ChatGPT az utóbbi időszakban kiemelkedő fontossággal bír, és számos területen alkalmazzák, legyen az értékesítési anyagok írása, születésnapi üdvözlők, vagy egyszerű mindennapi e-mailek megalkotása. Az AI-alapú chatbotok, mint a ChatGPT, valóban hatalmas segítséget jelenthetnek a mindennapi feladatok leegyszerűsítésében és az időspórolásban. Ugyanakkor felmerülnek olyan kérdések is, hogy vajon ezek a technológiák képesek-e munkahelyeket helyettesíteni, és mik lehetnek az esetleges kihívások és kockázatok. Tovább...

Decathlon - A vásárlók viselkedése a különböző csatornákban

Az emberek ma már számos különböző csatornán keresztül jutnak hozzá a kívánt termékekhez és információkhoz, legyen szó online áruházakról, közösségi média platformokról, vagy hagyományos üzletekről. A vásárlók viselkedése azonban nem csupán egyirányú folyamat: az információk, az élmények és az értékek sokféle forrásból származhatnak, és ezek befolyásolhatják a döntéseiket. Ebben a beszélgetésben arra fogunk fókuszálni, hogy hogyan alakul a vásárlók viselkedése a különböző csatornákban, és milyen kihívások és lehetőségek merülnek fel a vállalkozások és a marketing szakemberek előtt ebben az új valóságban. Ismerjük meg, hogyan navigálhatunk az omnichannel világban, hogy jobban megérthessük és kiszolgálhassuk a modern vásárlókat. Tovább...

 

ALDI - Mitől (lehet) izgalmas egy diszkont üzletlánc?

Az ALDI, mint Magyarország egyik legnagyobb kiskereskedelmi üzletlánca nagy erőket fektet a fogyasztók elérésére, valamint arra, hogy a piacon egy egyedi pozíciót tudjon kiépíteni a fogyasztók fejében. Ennek egyik fontos eleme a cég kommunikációja, de az is, hogy milyen módon diverzifikálja a termékkörét, valamint a nyújtott szolgáltatásokat.

A beszélgetés során kitérünk az ALDI márkastratégiájára, jövőbeli terveire, de a TikTok jelenlét, az ALDI utazás és a fesztiválokra való kitelepülést is fontos téma lesz. Vajon mi a célja az ALDI-nak ezekkel és hogyan lehet ezt a hagyományos kiskereskedelmi tevékenységekkel összeegyeztetni? És vajon mit gondolnak ezekről a fogyasztók? A kerekasztal beszélgetés során mindenre választ kaphatunk! Tovább...

 

Ipsos - Fenntarthatóság, ahogy a fogyasztók látják…

Előre helyezheti-e egy márkatulajdonos a fenntarthatósági szempontokat? Mennyire tájékozott a lakosság, átlátnak-e a vásárlók az álszent üzenteken, büntetik-e a greenwashing jelenséget? Telítődhet-e a vásárló a fenntarthatósági üzenetekkel? Hogyan értékelik a vásárlók az egyes márkák CSR startégiáját – hajlandók-e akár maguk is terheket felvállalni, jutalmazni a hiteles CSR tevékenységet?

Még soha nem volt ennyire fontos a fogyasztói elvárások maradéktalan kielégítése, mint a jelenlegi inflációs környezetben. A márkaígéret és a kapott fogyasztói élmény összhangja csak hiteles vállalati kommunikáció révén valósulhat meg. A vásárlók egyre tájékozottabbak, nem hajlandóak átvállalni a felelősséget a piac szereplőitől, és közben lassan telítődnek a fenntarthatósági üzenetekkel. Egy márka számára egyre nehezebb egyedinek és megkülönböztethetőnek maradni a CSR kommunikációs zajban. Az Ipsos másfél év után megismételt „CSR és vállalati reputáció” kutatása a legfontosabb piaci szereplők működését, hitelességét értékeli ki fenntarthatósági és társadalmi felelősségvállalás szempontból – mindezt nemzetközi kontextusba helyezve. Tovább...