IKEA - Fogyasztói magatartás és piaci pozíció
Az utóbbi időben egyre több kihívással kellett szembenézniük a kiskereskedelmi szektornak: járványidőszak, pénzügyi válság és egyéb gazdasági kihívások, melyek egyúttal nagyban befolyásolják a fogyasztói és vásárlói magatartást.
Az IKEA munkatársával arról beszélgettünk, hogy hogyan befolyásolták ezen helyzetek a bútor és lakberendezési piac dinamikáját, illetve hogyan tudtak adaptálódni az új piaci feltételekhez. A beszélgetés során érintjük az IKEA által alkalmazott stratégiákat a vásárlási szokások változásainak kezelésére is. Tovább...
Laurel Retail - Hódítanak az önkiszolgáló kasszák
Napjainkban egyre több kiskereskedelmi üzletben jelennek meg az önkiszolgáló kasszák, melyek kapcsán pro és kontra érveket is felsorakoztatnak a vásárlók.
A the CoRe lab Corporate Talk eseményén arról beszélgettünk a kiskereskedelmi szoftverekkel és rendszerekkel foglalkozó vállalat, a Laurel ügyvezetőjével, hogy miben tudja a kereskedők munkáját segíteni a technológia, és ez miért jó a vásárlóknak is. Tovább...
Neticle - A mesterséges intelligencia hatásai a mindennapokban
A ChatGPT az utóbbi időszakban kiemelkedő fontossággal bír, és számos területen alkalmazzák, legyen az értékesítési anyagok írása, születésnapi üdvözlők, vagy egyszerű mindennapi e-mailek megalkotása. Az AI-alapú chatbotok, mint a ChatGPT, valóban hatalmas segítséget jelenthetnek a mindennapi feladatok leegyszerűsítésében és az időspórolásban. Ugyanakkor felmerülnek olyan kérdések is, hogy vajon ezek a technológiák képesek-e munkahelyeket helyettesíteni, és mik lehetnek az esetleges kihívások és kockázatok. Tovább...
Decathlon - A vásárlók viselkedése a különböző csatornákban
Az emberek ma már számos különböző csatornán keresztül jutnak hozzá a kívánt termékekhez és információkhoz, legyen szó online áruházakról, közösségi média platformokról, vagy hagyományos üzletekről. A vásárlók viselkedése azonban nem csupán egyirányú folyamat: az információk, az élmények és az értékek sokféle forrásból származhatnak, és ezek befolyásolhatják a döntéseiket. Ebben a beszélgetésben arra fogunk fókuszálni, hogy hogyan alakul a vásárlók viselkedése a különböző csatornákban, és milyen kihívások és lehetőségek merülnek fel a vállalkozások és a marketing szakemberek előtt ebben az új valóságban. Ismerjük meg, hogyan navigálhatunk az omnichannel világban, hogy jobban megérthessük és kiszolgálhassuk a modern vásárlókat. Tovább...
ALDI - Mitől (lehet) izgalmas egy diszkont üzletlánc?
Az ALDI, mint Magyarország egyik legnagyobb kiskereskedelmi üzletlánca nagy erőket fektet a fogyasztók elérésére, valamint arra, hogy a piacon egy egyedi pozíciót tudjon kiépíteni a fogyasztók fejében. Ennek egyik fontos eleme a cég kommunikációja, de az is, hogy milyen módon diverzifikálja a termékkörét, valamint a nyújtott szolgáltatásokat.
A beszélgetés során kitérünk az ALDI márkastratégiájára, jövőbeli terveire, de a TikTok jelenlét, az ALDI utazás és a fesztiválokra való kitelepülést is fontos téma lesz. Vajon mi a célja az ALDI-nak ezekkel és hogyan lehet ezt a hagyományos kiskereskedelmi tevékenységekkel összeegyeztetni? És vajon mit gondolnak ezekről a fogyasztók? A kerekasztal beszélgetés során mindenre választ kaphatunk! Tovább...
Ipsos - Fenntarthatóság, ahogy a fogyasztók látják…
Előre helyezheti-e egy márkatulajdonos a fenntarthatósági szempontokat? Mennyire tájékozott a lakosság, átlátnak-e a vásárlók az álszent üzenteken, büntetik-e a greenwashing jelenséget? Telítődhet-e a vásárló a fenntarthatósági üzenetekkel? Hogyan értékelik a vásárlók az egyes márkák CSR startégiáját – hajlandók-e akár maguk is terheket felvállalni, jutalmazni a hiteles CSR tevékenységet?
Még soha nem volt ennyire fontos a fogyasztói elvárások maradéktalan kielégítése, mint a jelenlegi inflációs környezetben. A márkaígéret és a kapott fogyasztói élmény összhangja csak hiteles vállalati kommunikáció révén valósulhat meg. A vásárlók egyre tájékozottabbak, nem hajlandóak átvállalni a felelősséget a piac szereplőitől, és közben lassan telítődnek a fenntarthatósági üzenetekkel. Egy márka számára egyre nehezebb egyedinek és megkülönböztethetőnek maradni a CSR kommunikációs zajban. Az Ipsos másfél év után megismételt „CSR és vállalati reputáció” kutatása a legfontosabb piaci szereplők működését, hitelességét értékeli ki fenntarthatósági és társadalmi felelősségvállalás szempontból – mindezt nemzetközi kontextusba helyezve. Tovább...