fbpx Fészek blog | University of Pécs - Faculty of Business and Economics

Fészek blog

Csak egy igazi kérdés van: Mikor?

Rövidtávon még lehetnek reális ellenérvek az euró bevezetése ellen, de hosszútávon egy elkerülhetetlen lépés, hogyha fejlődni szeretnénk. Nézzünk néhány indokot az eurozónába lépés mellett:

Ami bevezetés esetén a legtöbb ember számára könnyebbséget okozna a mindennapi életben, az az átváltási költségek és az árfolyamkockázatok megszűnése lenne. Magyarok százezrei élnek és/vagy dolgoznak eurozónás országokban, így számukra (valamint otthoni családtagjaiknak) jelentene hatalmas könnyebbséget, ha egy-egy hazautalásnál nem kellene akár a Transferwise-zal, akár a bankban az átváltási költséggel számolgatni.
 

A forint erősebb, mint az euró?

Az átlagembert a monetáris politika nem túlságosan izgatja, de ránk közgazdász hallgatókra ez nem feltétlenül igaz. Szinte minden előadáson találkozunk az eurós és dolláros grafikonokkal, a gazdaság ilyen-olyan mutatóival. De ha mindent ezen a két valután számítanak ki, akkor mi magyarok, akik szintén az Európai Unió tagjai vagyunk, miért nem könnyítjük meg az elemzők dolgát azzal, hogy bevezetjük az eurót, mint fizetőeszközt hazánkban?

PTE vs. PET-palackok - Think green, be better

Műanyag, műanyag mindenhol. Csomagolások, parti kellékek, egyszer használatos palackok – mindez szintén műanyagba csomagolva. Átlagosan napi 1,3 kilogramm ilyen jellegű hulladék keletkezik egy embert tekintve. Mikor lesz ennek vége? A kérdés nyitott, nem tudni. Egy biztos: októbertől a PTE leszámol a szeméttel.

Social Media Detox, avagy mikor van szükséged rá

A mai világban szinte alig bírjuk elhinni, ha valaki nem használ legalább egyfajta közösségi médiát.  Mostanra ezek a platformok elengedhetetlen részét képezik sok ember életének, legyen szó munkáról, kapcsolattartásról, önkifejezésről, szórakozásról vagy hírekről.  Azonban gyakran megesik, hogy a közösségi média elhatalmasodik a mindennapjainkon, ezáltal rossz hatással lesz ránk és a közvetlen környezetünkre.

Generációváltás

Napjainkban nem tudunk a kezünkbe venni úgy egy hazai vállalati szaklapot vagy újságot, illetve nem tudunk böngészni az interneten a gazdasági cikkek között anélkül, hogy ne találkoznánk a családi vállalati generációváltás témájával. Nem csoda, hiszen egy igen aktuális gazdasági és társadalmi kihívásról van szó. Hogy miért is?

Krumplihéjpite Irodalmi Társaság (2018)

Biztosíthatlak róla, a cím különlegessége a filmre is igaz. A magyarul is megjelent könyv adaptációjának középpontjában egy írónő áll, aki a második világháború után levelet kap Guernsey-ből, ahol egy régi, elajándékozott könyvét olvasta a címben megnevezett társaság.
 

Add el magad!

Egy előadás, ami nem csak nevében az… Add el Magad – Prezentációs technikák. Elég megragadó cím, nem? Ha az ember tárgyfelvételnél olvassa a lehetséges tárgyakat, nem pont erre számít. Egy „Kvantitatív farmakokinetika” és egy „Citoszkeletális rendszer” név között hirtelen felbukkan egy ilyen név. Valahol itt kezdődik a kurzus népszerűségének és különlegességének titka is.

Párbeszéd - Dr. Törőcsik Mária

Tőröcsik Mária a Marketing tudományterület egyik meghatározó egyénisége. Egyetemi diplomáját a Pécsi Tudományegyetemen szerezte meg és itt is kezdte meg egyetemi oktatói pályafutását. Főbb kutatási területei a vásárlói és fogyasztói magatartás, személyek és a marketing kapcsolata, illetve a trendkutatás.

Szakma: A közösségi média hatásai a felsőoktatási intézmény választására

A 2018-as szakkollégiumi nap témája a közösségi média hatásai volt. A Janus Pannonius Közgazdasági Szakkollégium 3 tagja (Cserna Benjámin, Papp Eszter, Fodor Szimonetta) indult el az immáron ötödik alkalommal megrendezésre kerülő szakmai versenyen és első helyen végzett.