Asszertív kommunikáció - Karrierpont workshop

-

Asszertív kommunikáció

Hogyan lehet megtalálni az egyensúlyt az alárendelődés és a túlzott dominancia között? Milyen eszközökkel teremtheted meg, hogy anélkül mondd el, ha valami nem tetszik neked, hogy a másikat kritizálnád? Az asszertivitás elősegíti, hogy mindenki szükségletei kielégüljenek: egyszerre önérdekérvényesítő, és a másik igényeit figyelembe vevő. Egyértelműen meghúzza a határokat, miközben rugalmas és kreatív a megoldások keresésében. Érvényesíti saját asszertív jogait és tiszteletben tartja mások véleményét is. Tudatosan alkalmazza a „te is oké – én is oké” megközelítést.

Az az egyén, aki asszertív kommunikációt folytat, tisztában van vele, hogy ő maga mit szeretne elérni és ezzel párhuzamosan tisztában van a másik igényeivel is. Saját önismerete, illetve a másikról való tájékozódása (kérdések) folyományaként önbizalommal rendelkezik és magabiztos a fellépése, viselkedése. Asszertív kommunikáció során az egyén őt érzelmileg alaposan érintő szituációban is képes empátiával, kifejezett indulat nélkül reagálni, azt mondja, amit gondol, képes nemet mondani, véleménynyilvánításában konstruktív, figyel mások gondolataira, kérdez.

A workshopon rövid keretezést követően használható tippekkel ismerkedhetnek meg a résztvevők, és mini gyakorlatok során saját példáikon is dolgozhatnak.

Felelős munkatárs

egyetemi docens, KarrierPont szakmai vezető
 
23275
baloghg [at] ktk.pte.hu
B221